• småvildingar

Bim september

Nu är det dags att ge sig in i bebismakariet! Spännande och lite jobbigt. Det där plusset kan ju ta sin tid på sig..

Hoppas på att det sätter sig nu i mitten på aug så bim torde bli i början på sept.

Någon mer som är igång? Alltid roligt att ha någon/flera att kunna prata med!

• Svar på tråden Bim september
  • stellanocte
    10oktober skrev 2016-08-13 08:04:32 följande:
    Tack! :) det hoppas vi med!
    stellanocte skrev 2016-08-13 04:25:38 följande:

I dag börjar vi med ÄL-test. Har jag förstått det rätt att man inte ska ta det på morgonen, till skillnad från graviditetstest?

Jag har fattat det som att man ska ta det på morgonen också, eftersom urinen är mer koncentrerad då. Vilka äl-tester är det?
    Ah, okej. Kanske ska prova både och för att se vad som fungerar bäst :) Jag köpte testerna från www.billiga-tester.se/. Det är ägglossningstest "stav". 
  • 10oktober
    Cfmilla skrev 2016-08-13 08:14:00 följande:

Åh fy så trist!

Vi fick också ett tidigt mf i februari. Mens och äl kom igång rätt fort efter det vilket var skönt. Men vi har tyvärr inte lyckats plussa än efter det.

Lycka till igen

Ja, det har varit en tung vecka! Men nu tror jag att vi har lagt det bakom oss och ser framåt igen :) åh, vad segt att det inte tagit sig igen för er! Hoppas att september blir er månad då :)

Tack detsamma! :)
  • 10oktober
    misslina skrev 2016-08-13 08:49:06 följande:

Det är olika det där! För vissa funkar morgonen bättre och för vissa EM. Man får prova sig fram!

Jag testar alltid på morgonen.

Ah, ja det är kanske sant :) har bara använt äl-tester en gång, eftersom jag lyckades plussa samma dag som jag började med äl-test, så har inte hunnit prova mig fram än. Får göra det nu :)
  • 10oktober
    småvildingar skrev 2016-08-13 11:40:17 följande:

Beklagar och hoppas att kroppen är med på banan snabbt igen!

Tack! Det hoppas jag med :)
  • Tra3dockan
    10oktober skrev 2016-08-12 20:06:15 följande:

Hej allihopa! Får jag vara med?

Jag tänkte jag skulle slippa dessa bim-trådar då jag plussade för 1,5 vecka sen (var då i vecka 5) men började blöda redan efter två dagar och fick konstaterat igår att det var ett missfall (eller ett utomkveds, vi vet inte än, ska in på ytterligare kontroll på tisdag. Men i så fall ett utomkveds som förmodligen har löst sig av sig själv). Blödningen har avtagit idag så jag hoppas att den slutar helt snart så vi kan börja om igen. Vi kommer vänta en mens innan vi försöker men jag siktar på att den kommer igång snart och att nästa bim blir i slutet av september :)

Lite om oss: vi är båda 27 år, gifta och bor i hus på landet med två hundar. Det är bådas första barn och första plusset kom efter andra försöket, så gravida kan vi ju uppenbarligen bli :)

Fler som försöker igen efter missfall?

Jag fick också nyss ett tidigt missfall, mitt andra på våra 4 försök. Jag började blöda några dagar efter plusset båda gångerna men vi försöker direkt utan att vänta. Så jag tänker lika som du att vi vet att vi kan bli gravida men att det inte var meningen att bli nu. Min nästa bim bör vara 5/9 och den här gången funderar jag på om jag ska slopa tester och bara köra på ändå och vänta tills typ den 10/ 9 om ingen mens kommit med att ta gravtest.

Jag blir 27 år 10 oktober och min man fyller 33 idag. Vi bor också på landet med våra höns.
  • LaceyLoo
    småvildingar skrev 2016-08-12 19:56:49 följande:
    Släpper säkert nu snart!
    Tempen har stigit lite, cirka 0,2! Och vattniga flytningar idag, trodde jag kissat på mig nästan xD lite starkare streck på ältest.. Är på dag 23 idag
  • Fkvi
    småvildingar skrev 2016-08-13 11:41:07 följande:

Har du tagit ett gravtest nu i det närmaste? Kanske borde göra ;)

Haha haft mensvärk hela natten så det är mensen allt ;) Men det är bra! Då går det över fortare!
  • FyrAAAA
    stellanocte skrev 2016-08-13 04:25:38 följande:

I dag börjar vi med ÄL-test. Har jag förstått det rätt att man inte ska ta det på morgonen, till skillnad från graviditetstest?

Den här månaden testar jag cb digitala med dubbel indikator, där står det att man ska testa med första morgonurinet, men det kan säkert vara olika från test till test

I förrgår blev det neg, igår glömde jag testa och idag blev det en blinkande glad gubbe, vilket jag förstår det som att äl närmar sig även om det är några dagar kvar! Känns härligt att vara vid äl igen! Eftersom vi missade äl förra månaden, var det två månader sen "ett riktigt försök" nu!
  • stellanocte

[quote=76881196][quote-nick]FyrAAAA skrev 2016-08-14 08:30:24 följande:[/quote-nick]Den här månaden testar jag cb digitala med dubbel indikator, där står det att man ska testa med första morgonurinet, men det kan säkert vara olika från test till test

I förrgår blev det neg, igår glömde jag testa och idag blev det en blinkande glad gubbe, vilket jag förstår det som att äl närmar sig även om det är några dagar kvar! Känns härligt att vara vid äl igen! Eftersom vi missade äl förra månaden, var det två månader sen "ett riktigt försök" nu! [/

Förstår det :) Håller tummarna att det tar sig denna månad.

Själv fick jag detta resultat i dag. Det borde väl betyda likadant, att ÄL närmar sig? :) (ÄL enligt min app ska vara på torsdag)

• 10oktober
    Tra3dockan skrev 2016-08-13 12:36:42 följande:

Jag fick också nyss ett tidigt missfall, mitt andra på våra 4 försök. Jag började blöda några dagar efter plusset båda gångerna men vi försöker direkt utan att vänta. Så jag tänker lika som du att vi vet att vi kan bli gravida men att det inte var meningen att bli nu. Min nästa bim bör vara 5/9 och den här gången funderar jag på om jag ska slopa tester och bara köra på ändå och vänta tills typ den 10/ 9 om ingen mens kommit med att ta gravtest.

Jag blir 27 år 10 oktober och min man fyller 33 idag. Vi bor också på landet med våra höns.

Usch vad jobbigt för er! Jag är jättenojig att det ska hända igen. Men det är som du säger: man får försöka tänka att det inte var dags än. Jag kommer nog testa med äl-stickor efter nästa mens, men fram till dess testar jag inget. Köpte hem äl-test precis innan jag plussade för vi trodde inte att det hade tagit sig (hade en blödning vid bim) så de ligger ju outnyttjade ;) velar lite om vi ska försöka eller vänta. Ska tillbaka på kontroll på tisdag, får prata med läkaren igen då. Helst skulle jag vilja börja försöka idag, men det går ju inte riktigt. Hatar att vänta på att blödningen ska ta slut.
Svar på tråden Bim september