• småvildingar

Bim september

Nu är det dags att ge sig in i bebismakariet! Spännande och lite jobbigt. Det där plusset kan ju ta sin tid på sig..

Hoppas på att det sätter sig nu i mitten på aug så bim torde bli i början på sept.

Någon mer som är igång? Alltid roligt att ha någon/flera att kunna prata med!

• Svar på tråden Bim september
  • stellanocte
    Emlin skrev 2016-09-30 06:51:47 följande:

Mens idag - hej oktober!

Jag beklagar. Vi ses nog där snart dock. I natt satte mensvärken i gång ordentligt och då brukar mensen komma inom 12 timmar ungefär. 
  • Jasmin3
    LeiaBus2010 skrev 2016-09-29 20:42:33 följande:

Bim dag! Ingen mens. Konstig känsla i magen. Ömma bröst men inga andra symtom helt plötsligt. Testa imorgonbitti

Testat än? :D
  • LeiaBus2010
    Jasmin3 skrev 2016-09-30 08:14:58 följande:

Testat än? :D

Japp! Ingen mens. Ej gravid.

Får väl ge det några dagar och testa igen. Ska köra med äl tester också utifall jag inte haft äl. Har typ 30 st
    Leia 2010-09-19 Minnah 2012-10-03
  • Anonym (Orolig)

Ida är ingen bra dag. Ligger i sängen och bara gråter, hulkande gråt. Mensen är 7 dagar sen men inget plus på Stickan. Vad är det med kroppen? Vad vill den egentligen? Önskar så att jag kunde släppa tankarna på det här och bara leva och njuta av allt annat fint livet har att erbjuda. Men hur? Hur kan jag släppa besattheten av att vara gravid. Stänger in mig själv, orkar inte umgås med vänner som är gravida. Orkar inte gå till jobbet och bara nära min gravida kollega. Vad ska jag göra?

• Jasmin3
    Anonym (Orolig) skrev 2016-09-30 08:35:15 följande:

Ida är ingen bra dag. Ligger i sängen och bara gråter, hulkande gråt. Mensen är 7 dagar sen men inget plus på Stickan. Vad är det med kroppen? Vad vill den egentligen? Önskar så att jag kunde släppa tankarna på det här och bara leva och njuta av allt annat fint livet har att erbjuda. Men hur? Hur kan jag släppa besattheten av att vara gravid. Stänger in mig själv, orkar inte umgås med vänner som är gravida. Orkar inte gå till jobbet och bara nära min gravida kollega. Vad ska jag göra?

Om jag var du hade jag ringt vårdcentralen/BM och bett att få prata med någon om dina tankar och känslor. Har du barn sen innan? Hur länge har du försökt bli gravid? Har det pratats nåt om utredning? Såklart jättesvårt att ge råd när man inte vet hur din livssituation ser ut, men att kunna prata med nån om hur man mår brukar iaf alltid vara bra (för väldigt många iaf). Hoppas verkligen att det ordnar sig för dig, du ska inte behöva må så <3 Kramar
  • Anonym (Orolig)
    Jasmin3 skrev 2016-09-30 09:12:27 följande:

Om jag var du hade jag ringt vårdcentralen/BM och bett att få prata med någon om dina tankar och känslor. Har du barn sen innan? Hur länge har du försökt bli gravid? Har det pratats nåt om utredning? Såklart jättesvårt att ge råd när man inte vet hur din livssituation ser ut, men att kunna prata med nån om hur man mår brukar iaf alltid vara bra (för väldigt många iaf). Hoppas verkligen att det ordnar sig för dig, du ska inte behöva må så <3 Kramar

Hej, tack för dina ord! Jag har ett barn sen tidigare, en annan pappa till barne. Vi har snart försökt i ett år, ska på fertilitetsutredning i december. Önskar att jag kunde släpps besattheten fram tills dess ivf. Men ska nog kontakta BM och se om jag kan fp prata med ngn ivfl.
  • LeiaBus2010

Håller tummarna för alla här!

Själv kör jag med mina ältester. Dom visar ingenting.

Är öm i tuttarna som sjutton och pyttelite annorlunda molvärk. Bim +2 idag...

Gör nytt gravtest imorgonbitti innan jobbet. Var neg imorse men tyckte mig se testranden. ...

• stellanocte
    LeiaBus2010 skrev 2016-10-01 22:18:23 följande:

Håller tummarna för alla här!

Själv kör jag med mina ältester. Dom visar ingenting.

Är öm i tuttarna som sjutton och pyttelite annorlunda molvärk. Bim +2 idag...

Gör nytt gravtest imorgonbitti innan jobbet. Var neg imorse men tyckte mig se testranden. ...

Hoppas att du får ditt plus snart Själv har jag fått mens och hoppat över till oktobertråden. 
  • Svelin

Jag hade bim igår, men det betyder inte så hemskt mycket. Jag har ju en lutealfas på bara 7 dagar och denna månad använder jag progesterall så kanske att lutealfasen förlängs eller att jag blir gravid. Idag hade tempen sjunkit lika lågt som vid äl så jag tror tyvärr det lutar åt att krämen endast har förlängt lutealfasen lite, men det är ju positivt det också. Någon mer som hänger kvar här och väntar på bim?

• LeiaBus2010
    stellanocte skrev 2016-10-02 07:10:49 följande:

Hoppas att du får ditt plus snart Själv har jag fått mens och hoppat över till oktobertråden. 

Hann inte testa imorse. Var alldeles för trött. Haha. Är på jobbet till 16. Så ska hålla mig tills jag slutar nu så blir det 5 h.

Så får vi se! Bim +3 idag och inte en tillstymmelse av mens.

Däremot har jag molvärk och ömma bröst.
  • Svelin
    LeiaBus2010 skrev 2016-10-02 12:40:14 följande:

Hann inte testa imorse. Var alldeles för trött. Haha. Är på jobbet till 16. Så ska hålla mig tills jag slutar nu så blir det 5 h.

Jag håller tummarna för dig!
  • becca90

Hej! Hoppar gärna in :) hade bim 27 september och har tagit två test som va negativa. Köpte ett CB digitalt för att testa imorgon bitti. Hoppas hoppas!! Vad har ni för symtom?

• Svelin
    becca90 skrev 2016-10-02 16:41:25 följande:

Hej! Hoppar gärna in :) hade bim 27 september och har tagit två test som va negativa. Köpte ett CB digitalt för att testa imorgon bitti. Hoppas hoppas!! Vad har ni för symtom?

Jag har egentligen inga symtom och att min mens är sen kan bero på att jag tar progesterall just nu och det är första månaden. Så jag har inget att jämföra med heller. Jag håller tummarna för dig att du får ett GRAVID på ditt test imorgon. Om inte mensen har dykt upp innan imorgon bitti så ska jag också ta ett test, men jag förväntar mig inte att det kommer synas något även om jag är gravid för jag är bara på äl +10 (bim +3) imorgon.
  • becca90
    Svelin skrev 2016-10-02 20:06:11 följande:

Jag har egentligen inga symtom och att min mens är sen kan bero på att jag tar progesterall just nu och det är första månaden. Så jag har inget att jämföra med heller. Jag håller tummarna för dig att du får ett GRAVID på ditt test imorgon. Om inte mensen har dykt upp innan imorgon bitti så ska jag också ta ett test, men jag förväntar mig inte att det kommer synas något även om jag är gravid för jag är bara på äl +10 (bim +3) imorgon.

Tack jag med!

Hoppas du får det också :) har har ju bim + 6 imorgon
  • LeiaBus2010
    becca90 skrev 2016-10-02 21:03:44 följande:

Tack jag med!

Hoppas du får det också :) har har ju bim + 6 imorgon

Håller tummarna för dig! Här är en till som fått negativa tester. Bim +4 idag.

Har ont i tjejmagen idag

Känns som tryck i "musen" med.

Svårt att förklara... men ändå neg test imorse.. (testlagret)

Neg på älsticka med...

Hur mår du då?
  • Svelin

Någon som är kvar?? Jag vet inte vad dom händer. I måndags fick jag neg på ett gravtest. I tisdags fick jag bruna flytningar och i onsdags började det blöda lite mer, men inte som en riktig mens så idag tog jag ett gravtest och fick ett svagt, men tydligt streck. Tog även ett digitalt och det visade gravid 1-2 veckor. Hcg har alltså ökat under dessa dagar som jag blött. Frågan är ju om jag har missfall eller om jag blöder av någon annan anledning. Nu har jag mensvärk också. Tror tyvärr att detta kommer sluta i ett missfall, men det känns ändå skönt att det tog sig för jag började tro att vi inte kunde få fler barn. Att vi väntat lite för länge med vår trea.

• 2017 bebis

Håller tummarna!! Lycka till!!

LeiaBus2010 skrev 2016-10-02 12:40:14 följande:

• miachr78

Hoppar in här. Hade bim i fredags den 30/9 så är idag på bim+6. Tog ett test i måndagskväll som var negativt. Har haft molvärk sedan innan bim och känslan att mensen kommer men det har den ju inte gjort. Har en menscykel på 28-31 dagar men är nu på dag 37. Har inga speciella symtom. Kan känna metallsmak i munnen ibland men det kan ju bero på järntabletterna jag tar dagligen. Har inte mensen kommit på lördag så ska jag testa igen. .

• 2017 bebis

Här blev ingen bebis i september har mensen kommit 28 sep till 2 okt ! Nu hade vi samlag i natt han kom i mig !! Hoppas prickar nu vi kör ofta ?? Ska manen vänta en dag innnan han kommer igen ?? Eller går bra varje dag?? Vi provar varje dag till ägglosning men är nu i försök 5 !!

Svar på tråden Bim september