• småvildingar

Bim september

Nu är det dags att ge sig in i bebismakariet! Spännande och lite jobbigt. Det där plusset kan ju ta sin tid på sig..

Hoppas på att det sätter sig nu i mitten på aug så bim torde bli i början på sept.

Någon mer som är igång? Alltid roligt att ha någon/flera att kunna prata med!

• Svar på tråden Bim september
  • LeiaBus2010
    Jasmin3 skrev 2016-09-24 15:33:30 följande:

Ser lovande ut! Jag använde deras med barn nr 2 och då fick jag starkare och starkare ju närmare BIM jag kom! :)

Ändrades det något under dagen? För idag var det lite svagare :-P

Fattar nada. Men jag ska kolla vid 14 och 19 idag igen som jag gjorde igår.

Har alltid haft starkare med mina 2 barn på just eftermiddag o kväll.

Kanske är samma med äl stickor
    Leia 2010-09-19 Minnah 2012-10-03
  • stellanocte
    ohhello skrev 2016-09-25 08:42:57 följande:

Mensen kom nu på morgonen. Fyra dagar före jag beräknade den, kortaste cykeln hittills sen förra graviditeten. Verkar bara som att jag har 11-12 dagars lutealfas?! Hur förlänger jag den eller är det kanske pga att jag fortfarande ammar dottern rätt mycket? :/

Undrar samma sak.

Förra cykeln hade jag 12 dagar mellan positivt ÄL-test och mens. Borde i så fall ha en lutealfas på cirka 10-11 dagar. Det sägs ju att varje enskild kvinna alltid har samma antal dagar i lutealfasen men jag känner mig lite skeptisk till det.

Just nu har jag mensvärk så mensen kommer nog på tisdag eller onsdag. I så fall har 8-9 dagar mellan ÄL och mens och troligtvis helt omöjligt för en graviditet att hinna uppstå. 
    Iza2011 skrev 2016-09-25 08:58:42 följande:

Jag förlorade barnet... Skulle gått in i vecka 7 på tisdag...

Jag beklagar verkligen.
  • ohhello

Eftersom jag tempade sporadiskt första månaden före jag blev gravid med dottern och inte vet när ÄL var så har jag inte så stor koll på hurdan lutealfasen var före graviditeten, jag tempade och har lite koll på när ÄL var när jag blev gravid men grav.testade först på cd32 (trodde bara mensen var sen). Så nu är man ju fundersam på den där lutealfasen.

stellanocte skrev 2016-09-25 09:49:24 följande:

Undrar samma sak.

Förra cykeln hade jag 12 dagar mellan positivt ÄL-test och mens. Borde i så fall ha en lutealfas på cirka 10-11 dagar. Det sägs ju att varje enskild kvinna alltid har samma antal dagar i lutealfasen men jag känner mig lite skeptisk till det.

Just nu har jag mensvärk så mensen kommer nog på tisdag eller onsdag. I så fall har 8-9 dagar mellan ÄL och mens och troligtvis helt omöjligt för en graviditet att hinna uppstå. Jag beklagar verkligen.

• Tesse88

Bim idag och toknegativt gravtest! :( ... har ingen mensvärk vilket jag brukar ha men hoppet känns ganska ute ändå.

tror jag drar mig ur tråden och hoppar över till oktobertråden.. lycka till alla ni som är kvar <3

• Jasmin3
    LeiaBus2010 skrev 2016-09-25 09:48:44 följande:

Ändrades det något under dagen? För idag var det lite svagare :-P

Fattar nada. Men jag ska kolla vid 14 och 19 idag igen som jag gjorde igår.

Har alltid haft starkare med mina 2 barn på just eftermiddag o kväll.

Kanske är samma med äl stickor

Hm.. jag vet inte, jag tror bara jag tog ett test per dag som blev starkare å starkare och sen plussade jag svagt några dagar innan BIM.. :)
  • Jasmin3
    LeiaBus2010 skrev 2016-09-25 13:25:59 följande:

Det här är heelskumt...

Men vet du ifall du haft äl än då? För det där skulle ju jag annars tyda som att äl närmar sig, med tanke på att strecket är svagt på morgonen och starkare på em.. men om du vet att äl har varit så har jag nog inget bra svar att komma med :P
  • Jasmin3

Ååh jag tror verkligen att jag kommer plussa nu i dagarna! Är bara på ÄL+7 idag men jag tycker mig ana något väääldigt svagt på såna tidiga stickor som mäter hcg redan från 10 mIU/ml. Kommer nog testa både imorn och på tisdag för å se om det blir nån skillnad, men det är så otroligt smala stickor så det är svårt att se och fånga på bild. Jag "känner" mig gravid, även om jag inte direkt har några symptom. Är trött och har lite stickningar nere i magen men rent mentalt känner jag mig gravid ;D

• stellanocte
    Jasmin3 skrev 2016-09-25 15:46:23 följande:

Ååh jag tror verkligen att jag kommer plussa nu i dagarna! Är bara på ÄL+7 idag men jag tycker mig ana något väääldigt svagt på såna tidiga stickor som mäter hcg redan från 10 mIU/ml. Kommer nog testa både imorn och på tisdag för å se om det blir nån skillnad, men det är så otroligt smala stickor så det är svårt att se och fånga på bild. Jag "känner" mig gravid, även om jag inte direkt har några symptom. Är trött och har lite stickningar nere i magen men rent mentalt känner jag mig gravid ;D

Roligt att höra! Hoppas att du får ditt plus snart  

Här är det inte lika positivt tyvärr. Mensvärken satte igång under förmiddagen så mensen kommer definitivt innan fredag. Skulle gissa på tisdag-onsdag. Jag vet att man kan ha "mensvärk" även vid graviditet men ni känner säkert igen den där känslan, när man bara "vet" att mensen kommer snart. Det känns i hela kroppen. 
  • LeiaBus2010
    Iza2011 skrev 2016-09-25 08:58:42 följande:

Jag förlorade barnet... Skulle gått in i vecka 7 på tisdag...

Usch. Beklagar
    Leia 2010-09-19 Minnah 2012-10-03
Svar på tråden Bim september