• småvildingar

Bim september

Nu är det dags att ge sig in i bebismakariet! Spännande och lite jobbigt. Det där plusset kan ju ta sin tid på sig..

Hoppas på att det sätter sig nu i mitten på aug så bim torde bli i början på sept.

Någon mer som är igång? Alltid roligt att ha någon/flera att kunna prata med!

• Svar på tråden Bim september
  • Karin Marie

Åh ännu fler som har plussat!! Stort stort grattis till er!! Jag börjar bli väldigt less nu.. bim+19.. önskar bara att mensen kom så man kunde försöka igen..!

• sigge1235

Jag har plussat igen (mf förra cykeln) men har haft blödningar 4 dgr vid bim så är orolig för nytt mf. Håller den lille sig kvar är bf 28/5.

• vi259

Bim +3 idag. Gjorde ett test när jag vaknade och sedan ett till nu i em. Ser svaagt streck på båda men vågar inte hoppas riktigt. Har tyckt mig sety svaga förut men då har de inte blivit nå mer. Dessa ser jag dock utan att syna eller något. Hoppas hoppas det blir starkare till imorgon.

• Madfih072

Trodde jag var nära Bim men igår kom äl-sekretet på dag 26! Och idag var det mega starkt utslag på Stickan så antar att äl var väldigt sent i min oregelbundna cykel! Nu till min fråga! Karln min klarar inte av att ha sex flera dagar i rad :/ Tror ni det räcker med i måndags, igår och idag? Eller ska jag försöka tvinga till mig imorgon med om det ens är möjligt? Vill helgardera mig så gott det går....

• Smlan
    Carolisa skrev 2016-09-21 21:54:31 följande:

Förstår till 100% hur du känner, är i liknande situation. Dock svägerska i mitt fall, fördes försöket för henne o det gick så snabbt att hon övervägde abort(!) då blir man ju lite ledsen.. Men det är klart att det kommer bli er tur!! O snart tror jag också med tanke på att ni försökt ett tag så statistiskt borde ni ju bli det! Jag försöker hålla fast vi att det av nån anledning inte är "meningen" ännu, att allt sker av en anledning.

Tack för tröstande ord! Det är väl ganska sannolikt att vi kommer få barn, med eller utan hjälp, men jag vill ju att det ska funka NU. Om jag bara kunde glimta in i framtiden och se oss med egna barn så skulle jag nog lugna mig ganska rejält. Men nu är allt så ovisst. Sen spyr jag lite på tanken på att se min systers mage växa och vi fortsätter kämpa varje månad. Jag har så svårt att glädjas för hennes skull och det känns så fel att inte kunna göra det.

Mensen kom i alla fall idag. Nästa månad kanske är vår tur...
  • Smlan
    November83 skrev 2016-09-21 22:49:54 följande:

Exakt så känner jag idag. Försök 9 å för 1 vecka sen fick min kusin 4 år yngre sitt första barn. Gravid första försöket. Ytterligare 2 bebbar har ramlat ut ur kompisar denna vecka. Första försöket. Gråter å är så bitter. (Inget jag visar utåt, inte deras fel ju å glad för dem men bittert ändå) haft 2 MF längs vägen. Hade första stannat hade jag varit i 6 månaden med bf 13/12.... Vill bara gråta, varför får det inte bli min tur nån gång?

Så bara gråt du! Ut med det, bryt ihop å ladda om! Hoppas innerligt din mens håller sig borta men om den nu kommer så kommer en ny månad, ni fixar det här, det KOMMER bli er tur å skickar massa styrka din väg

9 försök, då vet du mycket väl vad jag pratar om. Och två missfall måste vara riktigt tufft!

Det känns så dumt att inte kunna glädjas med nära vänner och familj/släkt. Man vet ju själv hur stort det hade varit om man själv skulle bli gravid och behålla det.

Mensen kom tyvärr idag men det visste jag ju redan. Jag hade min värsta urladdning i tisdags så idag känns det lite bättre. Helt sjukt att hoppet ändå återkommer trots att man varje månad tror att allt är hopplöst. Kanske att nästa månad är vår månad :)
  • November83
    Smlan skrev 2016-09-22 20:47:17 följande:

9 försök, då vet du mycket väl vad jag pratar om. Och två missfall måste vara riktigt tufft!

Det känns så dumt att inte kunna glädjas med nära vänner och familj/släkt. Man vet ju själv hur stort det hade varit om man själv skulle bli gravid och behålla det.

Mensen kom tyvärr idag men det visste jag ju redan. Jag hade min värsta urladdning i tisdags så idag känns det lite bättre. Helt sjukt att hoppet ändå återkommer trots att man varje månad tror att allt är hopplöst. Kanske att nästa månad är vår månad :)

Tråkigt mensen kom idag! Önskar stort lycka till inför nästa månad :) Själv är jag ett känslomässigt våp... Kastas mellan hopp å förtvivlan men är mer å mer säker mens kommer på lördag...

Ja 2 MF är inte kul, det gör nästa plus smärtsamt för jag vågar inte hoppas. Utgår från att d kommer gå åt skogen igen. Dock gör mina MF mig glad på ett sätt, de visar att jag kan bli gravid i alla fall, sen att det inte stannar är dock oroväckande ;(
  • vi259

tog ett till test nu (3dje på 18 h timmar haha) och nog måste de vara ett plus där! har stegrat på styrka om man jämför med testet från igår morse. tom färgen är anonrlunda. Nu blir de till att köpa ett digitalt idag och hoppas att det säger samma sak! 

• FrökenMp
    vi259 skrev 2016-09-23 05:05:13 följande:

tog ett till test nu (3dje på 18 h timmar haha) och nog måste de vara ett plus där! har stegrat på styrka om man jämför med testet från igår morse. tom färgen är anonrlunda. Nu blir de till att köpa ett digitalt idag och hoppas att det säger samma sak! 

Jag tog ett imorse också men det var negativt... Haha. Hoppas verkligen att du får ett solklart plus på ditt digitala. Grattis isåfall:D

Har bim på söndag och har haft bruna flytningar sen i onsdags. Lite motvärk idag så mensen kommer säkert snart. Fyyyyyyy
  • Tesse88

Var på vårdcentralen igår ocj de ville ta en kisseprov bara för att! Självklart var det negativt :( har BIM på söndag så jag antar att det är kört för min del denna gången också!!

Svar på tråden Bim september