• småvildingar

Bim september

Nu är det dags att ge sig in i bebismakariet! Spännande och lite jobbigt. Det där plusset kan ju ta sin tid på sig..

Hoppas på att det sätter sig nu i mitten på aug så bim torde bli i början på sept.

Någon mer som är igång? Alltid roligt att ha någon/flera att kunna prata med!

• Svar på tråden Bim september
  • t123
    copycat skrev 2016-09-21 08:35:37 följande:

Tror ni jag kunde hålla mig fast jag sa att nä nu ska jag inte testa mer, mensen kommer ju? Nä. Hade ju bara 2 grav-test kvar men desto mer ÄL-tester så jag slängde i ett ÄL-test som än en gång blir rätt starkt och tänkte ÄH, kör ett grav också! Haha. Hopplöööööööös. Är på allt från ÄL+11 till ÄL+14 eftersom jag hade positivt ÄL-test i tre dagar. Men visst är det kört nu? Säg det bara till mig:/

Tycker äl-testet är så pass starkt att det verkar hoppfullt i mina ögon men svårt att säga ändå förstås! Håll hoppet kvar lite till, troligen hade du ju äl lite senare, alltså sista dagen det var starkt eller till och med dagen efter det, för när äl väl har varit så brukar testen ofta bli svaga rätt fort :)
  • copycat
    t123 skrev 2016-09-21 10:31:46 följande:
    Tycker äl-testet är så pass starkt att det verkar hoppfullt i mina ögon men svårt att säga ändå förstås! Håll hoppet kvar lite till, troligen hade du ju äl lite senare, alltså sista dagen det var starkt eller till och med dagen efter det, för när äl väl har varit så brukar testen ofta bli svaga rätt fort :)
    Fint att du peppar, tack<3. Ingen mens ännu men har ändå svårt att tro att det är nåt med blanka gravtest och noll känningar. *går in i självförsvarsmode för att inte bli besviken*. Vet inte när jag bör testa igen om inte mensen kommer? Som sagt, är tidigast på ÄL+11 och senast typ ÄL+14...
  • copycat
    Lillatjejen1992 skrev 2016-09-21 10:09:21 följande:

Bim+6 och idag är både äl & gravtest negativa .. Tempen som brukar ligga på 36,3 ligger på stadiga 37,0 , mensvärken hänger kvar och likaså jättetuttarna.

Samma problem förra månaden och inget hittades på vul .. Har tid igen om 2v . Shit va ledsen man blir !

Men fy vad märkligt! Och irriterande med ovissheten :( stor kram<3
  • t123
    copycat skrev 2016-09-21 11:44:28 följande:
    Fint att du peppar, tack<3. Ingen mens ännu men har ändå svårt att tro att det är nåt med blanka gravtest och noll känningar. *går in i självförsvarsmode för att inte bli besviken*. Vet inte när jag bör testa igen om inte mensen kommer? Som sagt, är tidigast på ÄL+11 och senast typ ÄL+14...
    Förstår dig och på ett vis är det väl klokt att ha låga förväntningar i det läget, när det är lite oklart! Men det är inte alls alla som plussar flera dagar innan BIM! Vad har du använt för test? Utgå från att du är på äl+11 tycker jag, så borde det bli ett plus om du är gravid, när du testar på BIM utifrån det :)
  • FrökenMp

Grattis alla ni som plussat! Fan vad roligt!! :D

Alltså jag har fyra dagar kvar till bim och hela tiden känns det som om mensen kommer för har en "rinnande" känsla där nere... Måste hela tiden springa på toaletten och stoppa ner fingret för att kolla så det inte är blod. Det är liksom väldigt vått... Har aldrig tänkt på att kolla i tidigare cyklar om jag brukar få såhär. Nån som känner igen sig??

• Lillatjejen1992
    copycat skrev 2016-09-21 12:40:47 följande:

Men fy vad märkligt! Och irriterande med ovissheten :( stor kram<3

Ja ovissheten är nog det värsta :(( Framförallt när man bara vill att mensen ska komma så man kan göra ett nytt försök.

Ska kräva blodprov nästa gång för det känns ju som att det är nått med hormoner som spökar.

Grattis till alla plussare !

Jag lämnar tråden nu för någon graviditet är det garanterat inte här.
  • copycat
    t123 skrev 2016-09-21 12:46:35 följande:
    Förstår dig och på ett vis är det väl klokt att ha låga förväntningar i det läget, när det är lite oklart! Men det är inte alls alla som plussar flera dagar innan BIM! Vad har du använt för test? Utgå från att du är på äl+11 tycker jag, så borde det bli ett plus om du är gravid, när du testar på BIM utifrån det :)
    Ja alltså grejen är ju att min lutealfas endast är 11 dagar, så BIM är väl idag för mig om jag utgår från att jag är på ÄL+11. (Ska tillägga att jag förra månaden fick mens på ÄL+13 helt plötsligt, oklart varför). Och eftersom min lutealfas är så kort och man i regel bör se graviditet ca två veckor efter befruktning, på ÄL+14, måste jag snarare utgå från vilken dag efter ÄL jag är på istället för när min BIM är. Är från ingenstans helt stekhet idag, känner mig inte sjuk på nåt sätt men väldigt varm, typ bultar i ansiktet. Väntan continues...
  • copycat
    Lillatjejen1992 skrev 2016-09-21 12:52:53 följande:
    Ja ovissheten är nog det värsta :(( Framförallt när man bara vill att mensen ska komma så man kan göra ett nytt försök.

Ska kräva blodprov nästa gång för det känns ju som att det är nått med hormoner som spökar.

Grattis till alla plussare !

Jag lämnar tråden nu för någon graviditet är det garanterat inte här.
    Ja precis, är man inte gravid vill man ju bara ha mens så att man kan invänta nästa ÄL och fortsätta försöka.

Kram och lycka till! <3
  • Ellan1

Väärldens huggande mensvärk till och från under dagen idag.. BIM på söndag! Tror nu veeeekligen inte de blir något denna månaden då det gör så ont :(
    Inga vidare symtom heller.. Smått ömma sidor på brösten känner mig små sjuk med 37,3 i Temp!
    Fasen vill så gärna ha ett pluss!!!

• Tesse88

Alltså jag har fyra dagar kvar till bim och hela tiden känns det som om mensen kommer för har en "rinnande" känsla där nere... Måste hela tiden springa på toaletten och stoppa ner fingret för att kolla så det inte är blod. Det är liksom väldigt vått... Har aldrig tänkt på att kolla i tidigare cyklar om jag brukar få såhär. Nån som känner igen sig??[/quote]

Jag har exakt samma idag! "Runnit till" flera gånger men det är bara väldigt vattniga flytningar !

Svar på tråden Bim september