• Ellan1

Bim september

Hej alla! Hakar på här om jag får :)
    Inne på 8e försöket i september med beräknad ÄL (7-9 september) kommer att starta med CB advanced fertilitetsmonitor fr.o.m. Måndag i hopp om att få hjälp med det efterlängtade plusset, blir snart galen ????
    Härligt och följas åt i dessa plågsamma väntande tider ????

Ha en fin helg! / Ellan ????

• Ellan1
    Sally8585 skrev 2016-08-21 09:55:22 följande:

Idag kom mensen! BiM +4! Så nu är jag på banan med er och har BiM den 23 sep :) spännande!

Spännande!! har också BIM
    23/9 ???????? kul och följas åt!
    Vilket försök är ni inne på?
    Hur gammal är du? Barn sedan tidigare? :)
    Ha en fin söndag <3
  • Ellan1

Sally8585

Okej va spännande :)
    Jag är 22 (fyller 23 i dec) har inga barn sedan tidigare så detta blir första. Trodde det skulle gå snabbare men vi ger inte upp :)

Kram

• Ellan1

Tiden går så fruktansvärt långsamt ÄL nästa gång ca 7-9 september med BIM ca 23/9! Är inne på försök 8 och börjar med Clearblue fertilitetsmonitor fr.o.m. fredag, får hoppas den är värd pengarna och att vi får vårt väldigt efterlängtade pluss snart.. Börjar kännas riktigt kämpigt!
    Lycka till alla <3

• Ellan1
    Carolisa skrev 2016-08-26 07:28:44 följande:

Börjar känna mig stressad, min bästa kompis ska ha barn i januari och min svägerska i mars, kan inte låta bli att känna mig lite bitter när de har berättat. På ett sätt är jag glad för missfallet för nu vet vi ju att vi jan bli gravida men samtidigt tror jag att jag kommer vara väldigt nojig för MF nästa gång. Varje månad när mensen kommer är jobbig. Jag är utomlands nu och fick bara till det två dagar innan jag fick plus på ÄL Stickan så den här månaden är nog dessutom körd! Verkar också som att eftersom jag har ett missfall registrerar hos BM så måste det gå ett år efter det innan man kan få hjälp...

Vet precis hur du/ni känner! Är i exakt samma sits med några månaders skillnad på mina nära och kära som väntar barn.. Man blir glad för deras skull men samtidigt så ledsen och besviken för sin egen :(
    Jag önskar också jag hade vetat om jag verkligen kan bli gravid då jag aldrig varit det tidigare och min sambo har heller tidigare (vad han vet) gjort någon gravid så den där hemska oroskänslan börjar krypa sig på nu när vi går in på försök 8 med ÄL ca 7-9 september.. Håller verkligen tummarna att det är vår tur denna gången och att den nyinköpta fertilitetsmonitorn kanske kan hjälpa oss på traven att verkligen lokalisera mina mest fertila dagar! :)

Lycka till och hoppas på ett pluss för er denna månaden ändå!! :)
  • Ellan1
    LadySatisfied skrev 2016-08-30 15:08:56 följande:
    Tänk att det ska vara en sån jäkla känslomässig berg-och-dalbana att försöka få barn. Jag levde i vanföreställningen att allt skulle gå så lätt och att jag skulle vara glad och förväntansfull hela tiden. Är bara på andra försöket men håller ändå på att gå sönder inifrån. Idag har jag varit extra ledsen och nedstämd. Säkerligen pga pms...

Jaja, det som är bra är att det kommer komma bättre dagar också. Och förhoppningsvis en dag när man har sin egna lilla dotter/son.
    Usch förstår verkligen hur du känner.. Är inne på försök 8 nu i september och börjar bli så jäkla jobbigt och man blir lika besviken varje gång! Hoppas på ett plus snarast innan jag går sönder :(
  • Ellan1
    LadySatisfied skrev 2016-08-30 18:42:48 följande:
    Jag håller tummarna för oss båda. Det är verkligen inte en rolig sits. Jag har dessutom problem med sexlusten, i flera år har jag haft noll sexlust och t.o.m. fått gå till en kurator för att försöka lösa problemen. De är inte helt över, utan det blir väldigt mycket fix och trix och vi har i princip bara sex när det finns chans till befruktning. Min man är väldigt förstående och pressar mig aldrig, det är snarare jag själv som pressar mig för att jag så gärna vill ha barn.
    Hellsing skrev 2016-08-30 16:17:36 följande:

Håller med!!

Jag var dock inställd på att det skulle vara skitsvårt och ta över 1 år...

Men efter bara 1 månad sa bm att mina äggstockar redan vaknat till liv och fick utslag på älstickor och blev full av längtan och förhoppningar!

Åh vad bra! Hoppas verkligen att allt annat går fort också för dig
    Ja det är verkligen jobbigt och kan förstå att men ett sådant "problem" så blir det ännu mer påfrestande!! Man pressar ju sig själv tyvärr även jag gör det till och med omedvetet hela tiden..
    Jag håller tummar och tår för oss båda!!
    När har du BIM?
  • Ellan1
    Smlan skrev 2016-08-30 19:15:59 följande:
    Såg i BIM-listan att vi har BIM samma dag, 23/9. ÄL nästa vecka alltså? Kan vara kul att följas åt. Jag är på försök 6.
    Åh spännande! Ja precis det stämmer :)
    Hade varit superkul att följas åt, är på försök 8!
    Jag har en tråd som heter Clearblue fertilitetsmonitor om du vill hoppa in där
    Även om du inte använder den? Är inte lika många som skriver där så kanske enklare att hålla kontakten :)
  • Ellan1
    Smlan skrev 2016-08-30 19:15:59 följande:
    Såg i BIM-listan att vi har BIM samma dag, 23/9. ÄL nästa vecka alltså? Kan vara kul att följas åt. Jag är på försök 6.
    Clearblue advanced fertilitetsmonitor menade jag att tråden heter :)
  • Ellan1
    LadySatisfied skrev 2016-08-30 20:43:48 följande:
    Ja, verkligen. Pressen finns ju oavsett, och jag önskar verkligen att jag kunde ha sex varannan dag, men det går inte. Får vi till det två gånger runt ägglossning så är jag glad. Jag har BIM på fredag, så det börjar närma sig. Ska testa på lördag om inte mensen dykt upp då. Har haft allt från 24 till 29 dagar lång period senaste året.
    columbus skrev 2016-08-30 19:18:14 följande:

Jag har exakt samma problem som du. I princip noll sexlust vilket gör att det blir en verkstad vare sig man vill eller inte. Det här "goda rådet" att bara försöka slappna av och köra på som vanligt funkar med andra ord inte när man inte har ett kontinuerligt sexliv, hur mycket man än hade önskat. Har dock precis som du en extremt förstående sambo men det blir så galet jobbigt att man verkligen inte kan släppa pressen. Hoppas vi båda får ett plus väldigt snart. Vilket försök är ni på och har du varit gravid tidigare? (Sorry om du skrivit det tidigare i tråden, hinner inte riktigt hänga med)

Ja, hoppas verkligen! Förstående partner är nog det bästa man kan ha i vår situation, ingen press och bara stöttning.

Vi är bara på försök två, har aldrig varit gravid tidigare. Så det ärju lite nervöst att man inte ska vara fertil då också...
    Ja precis det är ju så tyvärr.. Svårt att slappna av! Usch jag förstår att du tycker det är jobbigt, men 2 gånger vid ÄL kan gott och väl räcka så håller tummarna :)
    Ojoj snart besked då, har du några känningar??
    Okej skönt ändå att ha så korta, en annan har ca 34 dagar lång cykel = sjukt lång väntan!
  • Ellan1
    kvinna29årskåne skrev 2016-09-06 12:40:43 följande:

Bim 16 september. Vill så gärna att det tar sig denna månaden. Någon mer som har väntat länge på att få ett plus? Vi är inne på nionde månaden nu. Kan ju undra om något är fel.

BIM 23/9 också inne på försök nio.. Så jäkla tråkigt och man börjar bli väldigt orolig och otålig.. :( men håller tummarna på att september är vår månad!!
    Kämpa på!
    Kram
  • Ellan1

Alla som plussat, har ni haft spända och ömma bröst? :)
    Har inte det men vill ändå inte ge upp hoppet :)

• Ellan1

Herregud va tiden går långsamt.. Är på ca ÄL + 8 och börjar bli nervös! Är inne på försök 9 och längtar så efter ett pluss.. Men jag tror inte det tog sig denna gången heller tyvärr.
    Har svårt att känna av symtom då halsbränna, svullen mage, smått illamående och känningar i magen är vardag för mig med stressmage vilket gör det svårt att skilja på vanlig mage och gravsymtom..
    Har heller inga svullna bröst eller ömma bröstvårtor utan det enda är att jag har ont i sidan av brösten om jag trycker/klämmer till..
    Usch är så nervös och vågar inte ta ett test även om jag vill för är så himla rädd att få ett negativt besked igen! Vet inte hur mycket till jag pallar :(

Kramar på er alla!!!

• Ellan1
    aprilhimlen95 skrev 2016-09-19 16:54:48 följande:

Hej alla! Jag och sambon har börjat försöka igen efter ett tidigt missfall i juni. Har bim på lördag och tog ett test idag där jag kunde se nått men vågar inte lita på det.. Är ju bara på äl+9 så väldigt tidigt. La upp en bild i tråden för gravtest men kan lägga en här med om någon av er kan se nått :) kul att följas åt!

Spännande!
    Har också BIM runt lör-sön men tror tyvärr inte de blir något för oss denna månad.. :(
    Men jag tycker mig ana 2 sträck på ditt test!!! Så kul :)
  • Ellan1
    aprilhimlen95 skrev 2016-09-19 17:38:57 följande:
    Kul att vi har samma! Ska hålla tummarna för dig. Jag anar med nåt men när det är så tidigt blir man tveksam. Läser så mycket om spökstreck...
    Ja verkligen! Vilket försök är ni inne på? :)
    Tack men känns just nu hopplöst :(

Joo men säger dem inte att 2 streck alltid är positivt oavsett stryka? För jag anar åtminstone också 2!! :)
  • Ellan1
    aprilhimlen95 skrev 2016-09-19 17:51:38 följande:
    Vi började försöka i maj, blev då gravid men fick missfall på midsommarafton. Har tagit en paus sen missfallet men börjat försöka nu denna månad. Så första försöket sedan missfallet :)

Förstår dig. Och denna jäkla väntan. Varje dag går i slowmoation innan bim. Fick ni till de kring äl då? Isf är ju inte hoppet ute. Och många känner ju inga symptom alls.
    Okej!
    Jag beklagar missfallet :(
    Då håller jag tummarna :)

Aldrig varit gravid någonsin så vet inte hur det känns alls.. Men dagarna går verkligen sååå sakta..
    Ja vi fick till det 3 dagar innan jag fick maximalt utslag, sen på Max dagen, dagen efter och även dagen efter det så hoppas vi täckte in!
    Men känns ändå inte som det tagit sig :/
  • Ellan1
    aprilhimlen95 skrev 2016-09-19 18:33:46 följande:
    Tack för det. Känns bättre nu dock. Kroppen fungerar ju som den ska om den stöter bort något som ändå inte va bra :) får tänka så. Det jag kände sist var bara ömma bröst. Men de va svårt att avgöra då jag brukar ha de innan mens... Den gången jag va gravid hade vi sex tre och två dagar innan och på max-dagen för äl test. Denna gåg fick vi till det 4 dagar innan, 2 dagar innan, dagen innan och maxdagen
    Så skönt! Ja men precis man får försöka tänka på ett positivt sätt :)
    För mig är det jobbigt att inte veta om jag ens kan bli gravid.. :/
    Okej men då finns det ju en stor chans denna månaden!
    Håller tummar och tår!
    Kram
  • Ellan1

Väärldens huggande mensvärk till och från under dagen idag.. BIM på söndag! Tror nu veeeekligen inte de blir något denna månaden då det gör så ont :(
    Inga vidare symtom heller.. Smått ömma sidor på brösten känner mig små sjuk med 37,3 i Temp!
    Fasen vill så gärna ha ett pluss!!!

• Ellan1

Dääär sjönk tempen med 0,8 grad och känner mig inte alls sådär småsjuk längre.. Tyvärr är ju det ett tecken på att mensen är på ingång så här ger jag upp för denna månaden! :( lycka till alla!!

• Ellan1
    Kolan91 skrev 2016-09-22 11:21:31 följande:

Negativt idag, äl +12. Jag har inga symtom och sjunkande temp så jag hoppar ur här.

Grattis till alla plus och lycka till ni andra som fortfarande väntar! :)

Precis som dig ÄL+12 och inga vidare symtom och sjunkande Temp.. Man blir så less asså! Hoppades på att denna månaden skulle vara vår turmånad :(
Svar på tråden Bim september