• småvildingar

Bim september

Nu är det dags att ge sig in i bebismakariet! Spännande och lite jobbigt. Det där plusset kan ju ta sin tid på sig..

Hoppas på att det sätter sig nu i mitten på aug så bim torde bli i början på sept.

Någon mer som är igång? Alltid roligt att ha någon/flera att kunna prata med!

• Svar på tråden Bim september
  • copycat

Mjahapp, så kommer man hem från jobbet och tänker att man bara ska kasta ett getöga på morgonens test, fast man vet att det gått 10h, fast den rationella versionen av sig själv vet att det inte spelar nån roll. Så ser man det där lilla satans strecket och plötsligt sitter man där i redigeringsappen igen. När bör man söka vård för idioti? Suck...

• Tesse88
    FrökenMp skrev 2016-09-21 12:48:05 följande:

Grattis alla ni som plussat! Fan vad roligt!! :D

Alltså jag har fyra dagar kvar till bim och hela tiden känns det som om mensen kommer för har en "rinnande" känsla där nere... Måste hela tiden springa på toaletten och stoppa ner fingret för att kolla så det inte är blod. Det är liksom väldigt vått... Har aldrig tänkt på att kolla i tidigare cyklar om jag brukar få såhär. Nån som känner igen sig??

Jag har exakt samma idag! "Runnit till" flera gånger men det är bara väldigt vattniga flytningar
  • stellanocte

Tror inte att det tog sig för oss denna månad heller, trots att vi prickade ÄL precis som förra månaden. Det baserar jag enbart på att ingenting känns annorlunda alls. Jag tänker att när jag väl blir gravid måste något kännas annorlunda i kroppen. Vad som helst, men något. 

FrökenMp skrev 2016-09-21 12:48:05 följande:

Grattis alla ni som plussat! Fan vad roligt!! :D

Alltså jag har fyra dagar kvar till bim och hela tiden känns det som om mensen kommer för har en "rinnande" känsla där nere... Måste hela tiden springa på toaletten och stoppa ner fingret för att kolla så det inte är blod. Det är liksom väldigt vått... Har aldrig tänkt på att kolla i tidigare cyklar om jag brukar få såhär. Nån som känner igen sig??

Jag brukar ha så några dagar innan mens men jag har också hört flera som varit gravida som har haft så. Håller tummarna för dig. 
  • Anonym (Orolig)

Är så trött på lin kropp ledsen och uppgiven. Negativt test på Bim -2 har haft ägglossningsflytningar i en vecka, sen förra onsdagen. Ät nye att det kunde vara ett täcken, men nejdå. Har fått tid i november för fertilitetsutredning. Så nu lägger jag ner tills dess. Önskar er lycka till!!

• novaaaa

Hej! Ny här...

Försöker inte bli gravida aktivt men vill gärna innerst inne ha ett syskon till sonen...

Hade oskyddat sex förra söndagen och på måndagen känner jag av min ägglossning såååå väl! ????

Sedan dess har jag varit konstant kissenödig och går upp minst 3ggr på natten för att kissa... vet inte om jag inbillar mig men det känns verkligen som att det det tog sig ????????????

• t123
    copycat skrev 2016-09-21 16:37:02 följande:

Mjahapp, så kommer man hem från jobbet och tänker att man bara ska kasta ett getöga på morgonens test, fast man vet att det gått 10h, fast den rationella versionen av sig själv vet att det inte spelar nån roll. Så ser man det där lilla satans strecket och plötsligt sitter man där i redigeringsappen igen. När bör man söka vård för idioti? Suck...

Men åh! Visst kan ju färgrester synas efter den tiden men jag har själv aldrig varit med om det och hur som helst känns det osannolikt att det skulle hända med två test sådär? Jag tycker det verkar hoppfullt! Ta ett nytt imorgon :))
  • t123
    Cecilah skrev 2016-09-21 16:50:47 följande:

Ser någon något?

Helt klart, svagt men fullt synbart :)
  • copycat

När jag blev gravid med min dotter hade jag inte en aning om att jag var gravid. Nada skillnad. Testade bara för att mensen alltid varit som en klocka, blev helt chockad över plusset. Sen fortsatte det så hela graviditeten. Mådde aldrig illa, osv. Tig typ 18 gravtest innan RUL för jag kunde inte tro på det:) (förutom att kulan såklart kom smygandes).

stellanocte skrev 2016-09-21 17:43:53 följande:

Tror inte att det tog sig för oss denna månad heller, trots att vi prickade ÄL precis som förra månaden. Det baserar jag enbart på att ingenting känns annorlunda alls. Jag tänker att när jag väl blir gravid måste något kännas annorlunda i kroppen. Vad som helst, men något. 

Jag brukar ha så några dagar innan mens men jag har också hört flera som varit gravida som har haft så. Håller tummarna för dig. 

Svar på tråden Bim september