• småvildingar

Bim september

Nu är det dags att ge sig in i bebismakariet! Spännande och lite jobbigt. Det där plusset kan ju ta sin tid på sig..

Hoppas på att det sätter sig nu i mitten på aug så bim torde bli i början på sept.

Någon mer som är igång? Alltid roligt att ha någon/flera att kunna prata med!

• Svar på tråden Bim september
  • Smlan
    November83 skrev 2016-09-24 00:50:31 följande:

Jo jag känner igen det. Detta slukar alltid å kraft.därför har jag valt å fokusera på träning å viktnedgång . Har ca 25 kg övervikt så försöker att istället gör detta fokus på bim å äl så räknar jag dietveckor... Gör att d går lite fortare men som sagt, just nu känns det inte positivt. Dock ingen känsla som att mens är på ingång men vågar inte hoppas då testet idag var negativt :(

Det låter dom helt rätt fokus. Jag håller tummarna att mensen håller sig borta! :)
  • November83
    Smlan skrev 2016-09-24 11:24:30 följande:

Det låter dom helt rätt fokus. Jag håller tummarna att mensen håller sig borta! :)

Tack :) vaknade i morse och trodde mensen kommit men än är det blodfritt..... Får se om det håller i sig!
  • mamma4ever

Grattis alla som har plusat. I går kom tant röd så jag hoppar över till okrober tråden och hoppas på att det blir min månad 

• LeiaBus2010

Bim -5

Någon med erfarenheter av äl tester från testlagret??

Leia 2010-09-19 Minnah 2012-10-03
  • FyrAAAA
    vi259 skrev 2016-09-23 16:57:50 följande:

Där kom det. Efter massa svaga test från testlagret. Båda testen är tagen med samma urin och stor skillnad på resultatet. Kan knappt fatta!!

Stort grattis!!! Från hur många dagar efter äl visade testlagrets svagt pos?
  • Jasmin3
    LeiaBus2010 skrev 2016-09-24 14:13:32 följande:

Bim -5

Någon med erfarenheter av äl tester från testlagret??

Ser lovande ut! Jag använde deras med barn nr 2 och då fick jag starkare och starkare ju närmare BIM jag kom! :)
  • vi259

tack=)

oj jag är inte riktigt rätt människa att fråga om det då jag är lite osäker på när äl var. men tror den var den 7 september. fick svaga plus nu 22 september men trodde det var spökstreck som ja fått tidigare. den 23 fick ja streck som inte gick att tveka på i färg. bara från 1 kissning så svart det starkare den 23dje.

FyrAAAA skrev 2016-09-24 14:53:14 följande:
    Stort grattis!!! Från hur många dagar efter äl visade testlagrets svagt pos?
  • Jasmin3
    stellanocte skrev 2016-09-24 07:15:32 följande:

Du fick alltså positivt ÄL-test på lördag och hade sex dagen innan? Då ska det absolut finnas en chans. Spermier lever ofta 3-5 dygn i väntan på ägget. 

Jag hade lite hugg och stick tidigare i veckan men jag tror att det troligtvis var ÄL-symptom. Det är borta nu och jag bör vara på ÄL+5. Hoppas att ingen mens dyker upp för oss den 30:e Nej, tyvärr detsamma som dig. Ingenting efter att ÄL var över. Jag känner mig precis som jag brukar göra en vecka innan mens. Jag vet att inte det behöver betyda något men man vill ju så gärna känna något som får en att börja hoppas lite. 

Ja precis, hade sex först ons den 14e och fre 16e. Har galet mkt "mensvärk" idag, både i magen och ryggen :/ Ja precis, det borde inte vara omöjligt. Sen vet jag att det är andra saker som spelar in också såklart och inte bara att "pricka ägget" :) Håller tummarna för oss alla som väntar på BIM!!
  • ohhello

Mensen kom nu på morgonen. Fyra dagar före jag beräknade den, kortaste cykeln hittills sen förra graviditeten. Verkar bara som att jag har 11-12 dagars lutealfas?! Hur förlänger jag den eller är det kanske pga att jag fortfarande ammar dottern rätt mycket? :/

Svar på tråden Bim september