• småvildingar

Bim september

Nu är det dags att ge sig in i bebismakariet! Spännande och lite jobbigt. Det där plusset kan ju ta sin tid på sig..

Hoppas på att det sätter sig nu i mitten på aug så bim torde bli i början på sept.

Någon mer som är igång? Alltid roligt att ha någon/flera att kunna prata med!

• Svar på tråden Bim september
  • Smlan
    November83 skrev 2016-09-22 22:15:22 följande:
    Tråkigt mensen kom idag! Önskar stort lycka till inför nästa månad :) Själv är jag ett känslomässigt våp... Kastas mellan hopp å förtvivlan men är mer å mer säker mens kommer på lördag...

Ja 2 MF är inte kul, det gör nästa plus smärtsamt för jag vågar inte hoppas. Utgår från att d kommer gå åt skogen igen. Dock gör mina MF mig glad på ett sätt, de visar att jag kan bli gravid i alla fall, sen att det inte stannar är dock oroväckande ;(
    Den känslomässiga bergochdalbanan är inte att leka med! Jag vet att det är svårt men om man ska försöka fokusera på det positiva så vet du ju om att du kan blir gravid. Det är klart att det blir nervöst även om det där efterlängtade plusset kommer. Jag förstår att du väntar spänt på BIM. Håller tummarna för dig. Det är er tur nu!
  • November83

Tack! Dock tror jag inte det tagit sig, tog test i morse som var så negativt d bara kan bli....

Bim i morgon så nu gråter jag å bara vill mensen ska komma så jag kan få börja om...

Jo vetskapen att jag KAN bli gravid på egen hand är stort å det är jag jävligt tacksam för, även om det inte vill stanna kvar....

Hur går det för dig? När är nästa äl?

Smlan skrev 2016-09-23 11:20:33 följande:

Den känslomässiga bergochdalbanan är inte att leka med! Jag vet att det är svårt men om man ska försöka fokusera på det positiva så vet du ju om att du kan blir gravid. Det är klart att det blir nervöst även om det där efterlängtade plusset kommer. Jag förstår att du väntar spänt på BIM. Håller tummarna för dig. Det är er tur nu!

• vi259

Där kom det. Efter massa svaga test från testlagret. Båda testen är tagen med samma urin och stor skillnad på resultatet. Kan knappt fatta!!

• stellanocte

Flera nya plus i tråden. Så roligt och grattis!

Är det någon som har BIM under mitten-slutet på nästa vecka? Jag har enligt min app BIM den 27:e september men enligt mina egna beräkningar den 30:e september. Jag hoppas att mina beräkningar stämmer för annars skulle det betyda att jag har en lutealfas på 8-9 dagar. Förra cykeln hade jag en lutealfas på 11-12 dagar.

• Smlan
    November83 skrev 2016-09-23 14:29:11 följande:

Tack! Dock tror jag inte det tagit sig, tog test i morse som var så negativt d bara kan bli....

Bim i morgon så nu gråter jag å bara vill mensen ska komma så jag kan få börja om...

Jo vetskapen att jag KAN bli gravid på egen hand är stort å det är jag jävligt tacksam för, även om det inte vill stanna kvar....

Hur går det för dig? När är nästa äl?

Vad tråkigt att höra att det var negativt. Det är såklart inte kört än men har man den där känslan om att det inte har tagit sig så är det svårt att komma ur det. Då vill man bara veta till 100% så att man kan sikta på nästa ÄL. Nästa ÄL för mig blir runt 5 oktober. Känns som en evighet dit! Är fortfarande deppig över det senaste misslyckandet. Jag trodde verkligen att det var vår månad.

Känns så jobbigt att månaderna omvandlas till uppladdning inför ÄL, den långa väntan på BIM och sen den djupa besvikelsen över att mensen kommer. Man ska ju leva nåt sorts liv däremellan. Behöver jobba på min inställning så att det här blir en positiv och spännande tid men det känns nästan omöjligt.
  • Jasmin3
    stellanocte skrev 2016-09-23 17:47:12 följande:

Är det någon som har BIM under mitten-slutet på nästa vecka? Jag har enligt min app BIM den 27:e september men enligt mina egna beräkningar den 30:e september. Jag hoppas att mina beräkningar stämmer för annars skulle det betyda att jag har en lutealfas på 8-9 dagar. Förra cykeln hade jag en lutealfas på 11-12 dagar.

Min cykel har ju verkligen levt sitt eget liv nu då jag slutade med minipiller den 16 aug. Fick mens (eller nån annan slags blödning?) den 18e aug vilket var samma datum som alltid så jag tänkte ju att allt var som "vanligt" därefter. Hade enligt de beräkningarna äl den 2 sept men där omkring hände det inte ett smack. Däremot fortsatte jag med äl-tester och fick fullt utslag i lördags (den 17e) som sedan blev svagare fr.o.m. söndagen.. hade dock bara sex onsdagen och fredagen innan så frågan är om det ens kunnat bli nåt av det? :/

Nåväl, enligt mina beräkningar nu bör iaf BIM vara 30 sept. Ligger i soffan nu och kände plötsligt hur det började sticka/ hugga lite smått där nere i magen.. kan det vara ägget som fäster isf?? Har ju läst om dom som känner av det tydligt :)

Hur mår du? Några symptom? :)
  • FyrAAAA
    stellanocte skrev 2016-09-23 17:47:12 följande:

Jag har bim 28-29/9 så börjar närma sig nu. Har inte känt av minsta lilla som skulle tyda på att det tagit sig tyvärr. Har du känt något?
  • MeAndMyself

Hej alla!

Hade min BIM i början av månaden men negativt resultat. Ska om 1 vecka ha BIM igen och behöver bara få höra era tankar/erfarenhet.

Som sagt 1 vecka kvar till BIM, mina bröst är extremt känsliga, mitt humör är sen igår katastrof, jag svävar mellan irriterad och superledsen. Mår skit! Tänkte att min PMS (pga humöret) kommit tidigare och starkare denna gången men nu när jag kissade så blev pappret helt rosa när jag torkade mig. Inga menssmärtor eller så som jag brukar vid mens annars.

Någon annan som haft de så här 1 vecka innan BIM men ändå plussat sen? Eller hört talas om det?

Så tacksam för svar. Kram!

• November83

Jo jag känner igen det. Detta slukar alltid å kraft.därför har jag valt å fokusera på träning å viktnedgång . Har ca 25 kg övervikt så försöker att istället gör detta fokus på bim å äl så räknar jag dietveckor... Gör att d går lite fortare men som sagt, just nu känns det inte positivt. Dock ingen känsla som att mens är på ingång men vågar inte hoppas då testet idag var negativt :(

Smlan skrev 2016-09-23 18:03:52 följande:

Vad tråkigt att höra att det var negativt. Det är såklart inte kört än men har man den där känslan om att det inte har tagit sig så är det svårt att komma ur det. Då vill man bara veta till 100% så att man kan sikta på nästa ÄL. Nästa ÄL för mig blir runt 5 oktober. Känns som en evighet dit! Är fortfarande deppig över det senaste misslyckandet. Jag trodde verkligen att det var vår månad.

Känns så jobbigt att månaderna omvandlas till uppladdning inför ÄL, den långa väntan på BIM och sen den djupa besvikelsen över att mensen kommer. Man ska ju leva nåt sorts liv däremellan. Behöver jobba på min inställning så att det här blir en positiv och spännande tid men det känns nästan omöjligt.

• stellanocte
    Jasmin3 skrev 2016-09-23 20:49:46 följande:
    Min cykel har ju verkligen levt sitt eget liv nu då jag slutade med minipiller den 16 aug. Fick mens (eller nån annan slags blödning?) den 18e aug vilket var samma datum som alltid så jag tänkte ju att allt var som "vanligt" därefter. Hade enligt de beräkningarna äl den 2 sept men där omkring hände det inte ett smack. Däremot fortsatte jag med äl-tester och fick fullt utslag i lördags (den 17e) som sedan blev svagare fr.o.m. söndagen.. hade dock bara sex onsdagen och fredagen innan så frågan är om det ens kunnat bli nåt av det? :/

Nåväl, enligt mina beräkningar nu bör iaf BIM vara 30 sept. Ligger i soffan nu och kände plötsligt hur det började sticka/ hugga lite smått där nere i magen.. kan det vara ägget som fäster isf?? Har ju läst om dom som känner av det tydligt :)

Hur mår du? Några symptom? :)
    Du fick alltså positivt ÄL-test på lördag och hade sex dagen innan? Då ska det absolut finnas en chans. Spermier lever ofta 3-5 dygn i väntan på ägget. 

Jag hade lite hugg och stick tidigare i veckan men jag tror att det troligtvis var ÄL-symptom. Det är borta nu och jag bör vara på ÄL+5. Hoppas att ingen mens dyker upp för oss den 30:e
    FyrAAAA skrev 2016-09-23 23:58:27 följande:
    Jag har bim 28-29/9 så börjar närma sig nu. Har inte känt av minsta lilla som skulle tyda på att det tagit sig tyvärr. Har du känt något?
    Nej, tyvärr detsamma som dig. Ingenting efter att ÄL var över. Jag känner mig precis som jag brukar göra en vecka innan mens. Jag vet att inte det behöver betyda något men man vill ju så gärna känna något som får en att börja hoppas lite. 
Svar på tråden Bim september