• småvildingar

Bim september

Nu är det dags att ge sig in i bebismakariet! Spännande och lite jobbigt. Det där plusset kan ju ta sin tid på sig..

Hoppas på att det sätter sig nu i mitten på aug så bim torde bli i början på sept.

Någon mer som är igång? Alltid roligt att ha någon/flera att kunna prata med!

• Svar på tråden Bim september
  • Jasmin3

Tog ett från testlagret också som är lite bredare och kanske lättare att se..?

• Cecilah
    Jasmin3 skrev 2016-09-28 06:15:05 följande:

Tog ett från testlagret också som är lite bredare och kanske lättare att se..?

Det syns absolut!! Vad kul för dig :)

Pricka ni in äl med äl stickor eller kör ni på varannan dag hela månaden? :)

Tror nämligen inte att jag är gravid.. BIM+5 idag och ingen mens och inget plus. Men vill inte missa nästa äl så vet inte hur jag ska räkna
  • Jasmin3
    Cecilah skrev 2016-09-28 08:40:07 följande:

Det syns absolut!! Vad kul för dig :)

Pricka ni in äl med äl stickor eller kör ni på varannan dag hela månaden? :)

Tror nämligen inte att jag är gravid.. BIM+5 idag och ingen mens och inget plus. Men vill inte missa nästa äl så vet inte hur jag ska räkna

Vi har bara typ "kört på" och haft sex när vi känner för det, kanske har blivit två gånger veckan i snitt. Den 17e och 18e (lör-sön) sept hade jag positivt utslag på äl-sticka och då hade vi bara haft sex onsdagen och fredagen innan det, så inget efter positivt äl-test.

Förstår det, jättesvårt :/ Brukar du ha oregelbunden cykel? Det bästa du kan göra, om mensen kommer, är ju att börja med äl-tester när mensen slutar för att inte missa den. Sen stegrar det ju inte för alla heller och en del missar stegringen även om de testar varje dag. Så sex varannan dag är nog att föredra också :)

Stort lycka till!!
  • Cecilah
    Jasmin3 skrev 2016-09-28 10:08:16 följande:
    Vi har bara typ "kört på" och haft sex när vi känner för det, kanske har blivit två gånger veckan i snitt. Den 17e och 18e (lör-sön) sept hade jag positivt utslag på äl-sticka och då hade vi bara haft sex onsdagen och fredagen innan det, så inget efter positivt äl-test.

Förstår det, jättesvårt :/ Brukar du ha oregelbunden cykel? Det bästa du kan göra, om mensen kommer, är ju att börja med äl-tester när mensen slutar för att inte missa den. Sen stegrar det ju inte för alla heller och en del missar stegringen även om de testar varje dag. Så sex varannan dag är nog att föredra också :)

Stort lycka till!!
    Jag är 21 år och har aldrig haft oregelbunden mens. Jag brukar få den på pricken.. en gång var den sen 4 dagar minns jag. Men nu är det ju 5 dagar och mina senaste menstrationer har ju verkligen varit på pricken..
  • mammsen79
    Jasmin3 skrev 2016-09-28 10:08:16 följande:

Stort lycka till!!

Hur många dagar är din cykel? så du gjorde gravtest tre dagar innan beräknad mens o fått positivt? ???? jag har massa symtom blir galen på det här.. Kan ju inte testa förren nästa Fredag den 7 suck för ska ha mens då. Märkte du av ägglossningen,? Blev du mer våt eller andra tecken? Tacksam för svar
  • LeiaBus2010

Alltså. Jag hade stegring den 26 på älsticka. Men det var inte fullt utslag. Det var starkt i 2 dagar. Idag (alldeles nyss) hade jag rejält med äl sekret. Kan det vara så att ägget faktiskt släppt nu då? Eftersom stegringen var för ca 48 h sedan?

Eller kan man ha älsekret vid graviditet?? (Har bim i helgen egentligen nämligen)

Leia 2010-09-19 Minnah 2012-10-03
  • Jasmin3
    LeiaBus2010 skrev 2016-09-28 13:39:21 följande:

Alltså. Jag hade stegring den 26 på älsticka. Men det var inte fullt utslag. Det var starkt i 2 dagar. Idag (alldeles nyss) hade jag rejält med äl sekret. Kan det vara så att ägget faktiskt släppt nu då? Eftersom stegringen var för ca 48 h sedan?

Eller kan man ha älsekret vid graviditet?? (Har bim i helgen egentligen nämligen)

Det kan nog mkt väl vara så! Jag hade fullt utslag, starkare än kontrollstrecket den 17e och lika starkt som kontrollstrecket den 18e, sen betydligt svagare den 19e men den dagen hade jag äl-sekret. Senaste sexet vi hade var den 16e så antingen levde simmarna de där 3 dygnen eller så var själva äl samtidigt som jag fick utslag på stickan. Omöjligt att veta :)
  • Rosenblad

Sådå..mens igen. Nästa försök nr 13. Jag orkar inte mer. Är så arg så jag gråter. Fy fan vad jag hatar min kropp!!!!!! Helvetes jävla skit.. Jag kommer inte få några barn, så bara att acceptera. 13 månader, 13 månader har de inte gått?!?! Detta är ett SKÄMT!!!!!

• mammsen79
    Rosenblad skrev 2016-09-28 15:38:26 följande:

Sådå..mens igen. Nästa försök nr 13. Jag orkar inte mer. Är så arg så jag gråter. Fy fan vad jag hatar min kropp!!!!!! Helvetes jävla skit.. Jag kommer inte få några barn, så bara att acceptera. 13 månader, 13 månader har de inte gått?!?! Detta är ett SKÄMT!!!!!

Har du laddat ner några appar så du har koll på din mens cykel? Ge inte upp Kram
Svar på tråden Bim september