• småvildingar

Bim september

Nu är det dags att ge sig in i bebismakariet! Spännande och lite jobbigt. Det där plusset kan ju ta sin tid på sig..

Hoppas på att det sätter sig nu i mitten på aug så bim torde bli i början på sept.

Någon mer som är igång? Alltid roligt att ha någon/flera att kunna prata med!

• Svar på tråden Bim september
  • t123
    aprilhimlen95 skrev 2016-09-20 07:16:07 följande:

Kunde inte hålla mig när jag hade digitala hemma..... Är i chock

Underbart, grattis!!! <3 Misstänkte väl det! Som sagt, hoppas vi ses i junitråd snart :)
  • November83

Stort grattis till alla nya plus! Själv är man på bim -4, upplever en massa symptom men vågar inte hoppas för kroppen har lurats förr men i natt började bebisdrömmarna igen... De har varit borta länge så vet inte om det är min starka längtan som väckt dem till liv igen...

• vi259

Nu är jag på bim+1 ingen mens i sikte och inget plus imorse heller. Beställde nyss hem fler tester. Nu vill jag bara ha ett plus eller mens så man vet och kan börja om annars. Enda symptomen jag har är riktigt ömma bröst, illamående till och från samt mensvärk

Men vet att allt det kan vara för mensen är på ingång.

• Jasmin3

Stort grattis till alla nya plus!! :D Så roligt!

Själv var jag med om nåt sjuukt konstigt idag. Här är ingen mens i sikte så jag har fortsatt att testa typ varannan dag med testlagrets billiga stickor. Idag satt jag å verkligen stirrade på testet efter att jag lagt det på sängbordet och fick se ett ljusrosa streck uppträda i rätt snabb fart. Jag hann tänka "jaaaaaa!!" men efter bara nån sekund FLYTTADE sig strecket, jag såg det liksom "vandra" hela vägen upp till kontrollstrecket där det smälte in. När det sen torkade syns ett svaaagt men ändå synligt streck, dock mkt längre ner på testet än det ska (tror jag). För det kan väl bars uppträda på ett visst ställe? Tar detta test som ytterst opålitligt förstås men var bara tvungen att dela med mig ;P sjukt knas..

• ohhello

Det står på bruksanvisningen till stickorna att man inte ska kolla förrän det torkat/10min för att som du säger Jasmin3 kan se ett "falskt" streck som sedan försvinner. Iallafall på billigatesters. :)

Jasmin3 skrev 2016-09-20 15:07:26 följande:

Stort grattis till alla nya plus!! :D Så roligt!

Själv var jag med om nåt sjuukt konstigt idag. Här är ingen mens i sikte så jag har fortsatt att testa typ varannan dag med testlagrets billiga stickor. Idag satt jag å verkligen stirrade på testet efter att jag lagt det på sängbordet och fick se ett ljusrosa streck uppträda i rätt snabb fart. Jag hann tänka "jaaaaaa!!" men efter bara nån sekund FLYTTADE sig strecket, jag såg det liksom "vandra" hela vägen upp till kontrollstrecket där det smälte in. När det sen torkade syns ett svaaagt men ändå synligt streck, dock mkt längre ner på testet än det ska (tror jag). För det kan väl bars uppträda på ett visst ställe? Tar detta test som ytterst opålitligt förstås men var bara tvungen att dela med mig ;P sjukt knas..

• metaphor

Åh, jag blir så less, hur ska man kunna vänta? haha...
    har tidigare skrivit alla mina symptom. är 99% säker på att det är en liten där inne, enligt menskoll-appen så ska jag ha mens den 23 baserat på tidigare månader, dock hoppar den lite mellan 0-5 dagar varje månad. men den kommer alltid tids nog. mellan 27-32 dagar lång cykel. Testade mig imorse, negativt. illamåendet stegrar mer och mer, igår körde jag bil länge, fick ont nere i tjejmagen... får lov att äta halstabletter på jobbet för att undanhålla illamåendet...

- ont i magen i två veckor, till å från. 
    - tre migränanfall på en vecka (brukar aldrig ha)
    - illamående
    - fått dille på grekisk yoghurt med honung över, haha
    - tycker att vanligt dricksvatten smakar skit (brukar dricka till mat)
    - brösten inte ömma som dem brukar vara innan mens, ilar bara till i dem ibland. känsligare bröstvårtor.

baaaaaaaaaaah. peppa mig.

• josefinenyberg
    Emmaa90 skrev 2016-09-20 07:45:39 följande:

Ge inte upp hoppet! Jag testade negativt på bim och positivt på bim +2!

Åh tack för pepp Emma! Återstår att se då. Ingen mens ännu men molvärk from hell o öm i svanken. Ställer in mig på att den dyker upp ikväll!

Vad använde du för test?
    copycat skrev 2016-09-20 08:03:42 följande:

Vilken dag i cykeln hade du BIM? *greppar efter halmstrån* är själv på ÄL+12 och fick blankt gravtest idag men typ positivt ÄL-test (la in bilder på morgonen). Tänker att det är kört. Brukar nämligen ha 11 dagar lutealfas (13 dagar förra månaden av nån anledning) så jag tycker det borde synas NÅT ÄL+12. Men blev så deppig imorse att jag gick in i mensappen och klickade i att den startar idag även fast den inte kommit än, haha, snacka dramaqueen. Men känner bara att det är bättre att ställa in mig på att det inte blev nåt....

Brukar också ha runt 11 dagars luteal, jag vet dock inte exakt när äl skedde denna månaden för jag fick positivt tors den 8e o på fredagen var strecket väldigt starkt fortfarande, skulle nästan kalla det positivt också. Så oom nu äl var på lördagen den 10e så har jag inte bim förrän imorn, eller? Gaah blir inte klok på sånt här xD
  • copycat
    josefinenyberg skrev 2016-09-20 16:51:26 följande:
    Åh tack för pepp Emma! Återstår att se då. Ingen mens ännu men molvärk from hell o öm i svanken. Ställer in mig på att den dyker upp ikväll!

Vad använde du för test?
    copycat skrev 2016-09-20 08:03:42 följande:

Vilken dag i cykeln hade du BIM? *greppar efter halmstrån* är själv på ÄL+12 och fick blankt gravtest idag men typ positivt ÄL-test (la in bilder på morgonen). Tänker att det är kört. Brukar nämligen ha 11 dagar lutealfas (13 dagar förra månaden av nån anledning) så jag tycker det borde synas NÅT ÄL+12. Men blev så deppig imorse att jag gick in i mensappen och klickade i att den startar idag även fast den inte kommit än, haha, snacka dramaqueen. Men känner bara att det är bättre att ställa in mig på att det inte blev nåt....

Brukar också ha runt 11 dagars luteal, jag vet dock inte exakt när äl skedde denna månaden för jag fick positivt tors den 8e o på fredagen var strecket väldigt starkt fortfarande, skulle nästan kalla det positivt också. Så oom nu äl var på lördagen den 10e så har jag inte bim förrän imorn, eller? Gaah blir inte klok på sånt här xD
    Nä precis, då är BIM imorgon:) ingen mens här heller idag, men är HUNDRA på att den kommer. Dock ingen mensvärk som jag hade igårkväll. Jag hade positivt 7,8 och 9. Aldrig haft positivt tre dagar så jag vet ju inte riktigt när ÄL var. Hade dock mest smärta 7 och 8. Vi låg 7 och 9. Nåja...siktar in mig på nya tag nästa månad men fortsätter läsa här:) hoppas så att du plussar! Ska du testa imorgon igen?
  • Jasmin3
    ohhello skrev 2016-09-20 15:26:05 följande:

Det står på bruksanvisningen till stickorna att man inte ska kolla förrän det torkat/10min för att som du säger Jasmin3 kan se ett "falskt" streck som sedan försvinner. Iallafall på billigatesters. :)

Ja precis, det var bara så märkligt att det flyttade på sig :P har dessutom aldrig sett ett streck dyka upp och sen försvinna.. men ja, konstigare saker har ju hänt :)
  • Tesse88

Denna eeeeeeviga väntan! Känner mig lite depp idag :( men grattis till era plus här i gruppen!

Svar på tråden Bim september