Inlägg från: Anonym (Orolig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Orolig)

Bim september

Hej tjejer. Någon som kan stilla min oro? Vi har föröslt bli gravida 5 cykler utan att lyckas. När vi var nya partners så blev jag oönslat gravid trots skydd. Fick göra abort på grund av olika omständigheter. Nu 2 år senare när vi försöker allt vad det går så funkar inte detta. Mår nu ännu sämre över den aborten vi gjorde. Tänker att det kanske aldrig kommer att gå igen. Hur kunde vi då bli gravida så lätt oönskat men nu månad efter månad vill det inte ta sig. Någon naturlig förklaring till detta? Usch mår så dåligt har så dåligt samvete. Kommer jag någonsin få bli mamma. Eller var det den enda chans jag fick :(.

• Anonym (Orolig)

Äglossningdtestar med clearblue dubbelhormonindikator. Är på mens plus 11 idag inget syns på stickorna. Den ska ju viss totalt 4 dagar då man är fertil med blinkande smiley och fast smiley. Vad har bi för erfarenhet sv dessa. Än så länge inget alls på dessa stickor. Dock ser jag när jag tar ut stickorna att det var lite starkare sträck än igår. Kan detta säga ngt?

• Anonym (Orolig)

Hej på er! Jag trot inte jag kommer få ngn ägglossning denna månad. Nu har vi nästan exakt försökt 1 år utan att lyckas. Nu vill vi inleda en fertilitetsutredning. Var börjar man? Jag kontaktade en gyn i stan för tid och då kostade ett besök 1300kr. Får man inte detta subventionerat? snällq ngn dom vet??

• Anonym (Orolig)

Lite råd snälla! jag är på dag 15 efter sista mensens första dag. Har testat negativt på clearblue ägglossningstest med dubbelhormonindikator. Har förbrukat alla test nu. Enligt mina tiggare beräkningar så skulle jag haft äglossning för 2 dagar sedan. Men mina är rätt regelbunden. Hade ni köpt ett paket till denna månaden och testat eller tror ni jag hoppat över ägglossning denna månad?

• Anonym (Orolig)
    BonnyBoo skrev 2016-09-13 15:36:14 följande:

Nu var det min tur! Wooohooo!

Inte ett enda symptom har jag haft! Svettas iförsig som bara den, men det brukar jag göra innan mens också.

Fick ett staaarkt plus igår på bim+1

Vi har försökt i 11 månader! Så jag hade liksom ställt in mig på att kanske behöva söka hjälp och starta en utredning.

Jag har suttit här inne månad efter månad och sett alla andra få plus! Och nu var det äntligen min och sambons tur! Så overkligt ?

Stort grattis, det inger hopp härligt att läsa ????
  • Anonym (Orolig)

Är på Bim- 5 och har äggviteflytnkngar som kring ägglossning. Äglossning jag sent eller kan det vara ett täcken på graviditet. Har inte fått ngt utslag på clearblue denna månaden.

• Anonym (Orolig)
    mamma4ever skrev 2016-09-18 10:55:53 följande:

Vet du hur lång cykeln brukar vara? har du testat med ägglossnings test men inte fått utslag så har du inte haft ägglossning  eller så är den sen och den cykel blir längre 

Normalt mellan 28-29 dagar. Endast en gång på hela denna period som den kom redan på dag 24. Fortsatt testa med äglossning fortfarande inget utslag. Hade med dubbelhormon indikator första 10 dagarna. Sen nu den andra med bara en smiley. I början med det första testen hade jag åtminstone två svaga sträck på Stickan när jag drog ut den. Men nu helt blank endast en antydan till sträck. Kan man få ägslossningsflytningar utan att det ägglossar?
  • Anonym (Orolig)
    stellanocte skrev 2016-09-18 11:31:11 följande:

Skulle behöva lite råd. Jag skulle ha haft ÄL i tisdags men den kom aldrig. I dag började jag må så illa och fick ÄL-flytningar så jag tog ett test och fick positivt utslag. Jag är nu på BIM-9. 

Jag vet inte om jag borde vara glad eller orolig. Vid en sådan sen ÄL, finns det ens chans för en graviditet att uppstå innan mens? 

Är detta clearblues ägglossningstest? Är i liknande situation. Inget positivt utslag däremot ägslossningsflytningar:
  • Anonym (Orolig)
    josefinenyberg skrev 2016-09-18 19:58:09 följande:

Hej alla! 6e försöket till barn2 här! Har bim på tisdag, men den kan lika gärna komma imorn eller på onsdag då den är lite hoppig. Har haft molvärk sen början av veckan men det har jag haft några gånger nu. Sen kändes tappen inte hård längre som nån dag efter ÄL utan lite mjukare o mer öppen än stängd så gissar att mensen dyker upp snart :/ 7e gången gillt kanske?

Hur ska tappen vara om man är

Gravid innan BIM?
  • Anonym (Orolig)

Är så trött på lin kropp ledsen och uppgiven. Negativt test på Bim -2 har haft ägglossningsflytningar i en vecka, sen förra onsdagen. Ät nye att det kunde vara ett täcken, men nejdå. Har fått tid i november för fertilitetsutredning. Så nu lägger jag ner tills dess. Önskar er lycka till!!

• Anonym (Orolig)

Ida är ingen bra dag. Ligger i sängen och bara gråter, hulkande gråt. Mensen är 7 dagar sen men inget plus på Stickan. Vad är det med kroppen? Vad vill den egentligen? Önskar så att jag kunde släppa tankarna på det här och bara leva och njuta av allt annat fint livet har att erbjuda. Men hur? Hur kan jag släppa besattheten av att vara gravid. Stänger in mig själv, orkar inte umgås med vänner som är gravida. Orkar inte gå till jobbet och bara nära min gravida kollega. Vad ska jag göra?

• Anonym (Orolig)
    Jasmin3 skrev 2016-09-30 09:12:27 följande:

Om jag var du hade jag ringt vårdcentralen/BM och bett att få prata med någon om dina tankar och känslor. Har du barn sen innan? Hur länge har du försökt bli gravid? Har det pratats nåt om utredning? Såklart jättesvårt att ge råd när man inte vet hur din livssituation ser ut, men att kunna prata med nån om hur man mår brukar iaf alltid vara bra (för väldigt många iaf). Hoppas verkligen att det ordnar sig för dig, du ska inte behöva må så <3 Kramar

Hej, tack för dina ord! Jag har ett barn sen tidigare, en annan pappa till barne. Vi har snart försökt i ett år, ska på fertilitetsutredning i december. Önskar att jag kunde släpps besattheten fram tills dess ivf. Men ska nog kontakta BM och se om jag kan fp prata med ngn ivfl.
Svar på tråden Bim september