Bim september
Hej. Jag hoppar gärna in här. Vi är på femte försöket för att få till en trea. Jag har bim 1/9, men jag har så kort lutealfas så jag kommer inte kunna testa förrän runt 6-8/9 om inte mensen dyker upp.
Hej. Jag hoppar gärna in här. Vi är på femte försöket för att få till en trea. Jag har bim 1/9, men jag har så kort lutealfas så jag kommer inte kunna testa förrän runt 6-8/9 om inte mensen dyker upp.
Så spännande att vi är några stycken som snart har bim. Jag har blivit så lurad av en massa symtom innan och sen har mensen kommit så jag litar inte på något förrän jag står där med ett positivt gravtest. Men jag håller tummarna att det blir ett plus denna månaden för oss alla. :)
Någon som haft kramp i vaden som ett tidigt gravtecken? Vet att jag hade kramp någon gång under mina tidigare graviditeter, men jag kommer inte ihåg när det var. Vaknade nämligen i morse med kramp i vänster vad. Har inte överansträngt mig och det är flera, flera år sen jag hade kramp senast.
Snacka om att leta symtom på graviditet! :D
Och så blev jag dygn sjuk på 1 natt, tappat rösten, hosta, feber (mer stigning än dagen efter ÄL blir) samt illamående.. Hade ÄL igår eller idag, har hört att folk skriver i andra trådar att blir man sjuk efter eller under ÄL så minskar chansen till barn rejält. Någon som vet något om detta? Hoppas verkligen inte det!
Grattis misslina!
Själv har jag bim idag och jag har haft en massa gravsymtom eller inbillning eller bara pms. Vi får se. Min temp har gått neråt i tre dagar nu så jag tror att mensen dyker upp snart, men jag hoppas så klart att den inte gör det. Om den inte gör det så kan jag inte testa än på nästan en vecka troligtvis eftersom jag har en lutealfas som bara är ca 7 dagar. Har det inte blivit något denna gången så kommer jag börja äta b6 tabletter och använda progesterall och se om det kan förlänga lutealfasen lite så att ägget har en chans att fastna!
Igår kom mensen som beräknat. Så besviken! Hade så mycket symtom. Tror kanske att jag var gravid, men eftersom lutealfasen är så kort så sköljde nog mensen bort ägget innan det hunnit rota sig ordentligt. Ville så gärna ha en liten majbebis. Idag har jag beställt hem b6 vitaminer och jag ska även beställa hem progesterallkräm och hoppas att det förlänger lutealfasen.
Hejja dig! Vi kämpa på tillsammans! Kram
:( Bättre lycka nästa gång <3
Vad är lutealfas btw?
Min nya bim är troligtvis 1 okt. Det beror på när äl behagar dyka upp. Antingen kommer den dag 20 eller dag 24. Blir det dag 20 så är bim tidigare. Jag stannar i tråden så får vi se. Lycka till ni andra!
Nån mer med BIM sista veckan i september? Enligt min app är det dags 26/9 för mig så ägglossning måndag-tisdag förmodligen. Vi ligger loss nu under dessa dagar och hoppas på icke-mens sen :)
Nu är den fertila perioden här. Fick blinkande gubbe på ältestet igår kväll och på morgonen idag var det också en blinkande gubbe. Tar ett test i eftermiddag också. :)
Spännande! Alltid skönt när man får den där gubben och vet att cykeln fungerar!
Jag använder också cb digital med dubbel indikator. Har oftast fått blinkande gubbe två dagar och sen fast gubbe en dag. Den här gången visade sig blinkande gubben första gången onsdag morgon, jag hade jätteont på dagen så tog ett till på kvällen och då var det fast glad gubbe. Testade nu på morgonen 1,5 dygn senare (hade en till sån dosa att sätta sticka i sen tidigare förpackning) och nu blev det redan en tom rund cirkel igen. Bör jag tolka det som att allt "gick väldigt fort" den här gången och äl redan varit tror du? I så fall behöver jag ju inte vara på karln ikväll igen tänkte jag har fått till det onsdag och torsdag kväll nu.
Äl +6 och tempen sjönk med 0.3 grader, inte bra :( inga symptom heller.
Är nästan helt säker på att det inte tagit sig! Buhu :'(
Ville bara ventilera lite då allt känns så hopplöst. Tack!
Hej. Undrar en sak. Jag vet datum för ägglossning och sex samt hugg i magen så det som stod på digitala stämmer. Gravid 2 veckor. Stämmer ganska exakt.
Men. BM flyttar ju fram en ändå pga senaste mensen osv.
Så i min hjärna är jag i vecka 2. Och enligt appen, BM samt alla andra är jag i vecka 4-5..::
Så nu min fråga. För att passera de riskabla 12 veckorna. Ska de räknas utifrån appen eller det faktum att jag nu har varit gravid 2 veckor och tar tio kvar?
Hoppas ni förstår min fråga !
När jag blir med offentlig. Vad heter gruppen på fb ?
Jag har haft liknande när jag körde med både och så jag har bara kört med cb digital dubbel hormonindikator test sen och gått på när smärtan är och vad tempen säger. Men sexa på nu med så ni inte missar om äl är nu! :)
Jag hade bim igår, men det betyder inte så hemskt mycket. Jag har ju en lutealfas på bara 7 dagar och denna månad använder jag progesterall så kanske att lutealfasen förlängs eller att jag blir gravid. Idag hade tempen sjunkit lika lågt som vid äl så jag tror tyvärr det lutar åt att krämen endast har förlängt lutealfasen lite, men det är ju positivt det också. Någon mer som hänger kvar här och väntar på bim?
Hann inte testa imorse. Var alldeles för trött. Haha. Är på jobbet till 16. Så ska hålla mig tills jag slutar nu så blir det 5 h.
Så får vi se! Bim +3 idag och inte en tillstymmelse av mens.
Däremot har jag molvärk och ömma bröst.
Hej! Hoppar gärna in :) hade bim 27 september och har tagit två test som va negativa. Köpte ett CB digitalt för att testa imorgon bitti. Hoppas hoppas!! Vad har ni för symtom?
Någon som är kvar?? Jag vet inte vad dom händer. I måndags fick jag neg på ett gravtest. I tisdags fick jag bruna flytningar och i onsdags började det blöda lite mer, men inte som en riktig mens så idag tog jag ett gravtest och fick ett svagt, men tydligt streck. Tog även ett digitalt och det visade gravid 1-2 veckor. Hcg har alltså ökat under dessa dagar som jag blött. Frågan är ju om jag har missfall eller om jag blöder av någon annan anledning. Nu har jag mensvärk också. Tror tyvärr att detta kommer sluta i ett missfall, men det känns ändå skönt att det tog sig för jag började tro att vi inte kunde få fler barn. Att vi väntat lite för länge med vår trea.