• småvildingar

Bim september

Nu är det dags att ge sig in i bebismakariet! Spännande och lite jobbigt. Det där plusset kan ju ta sin tid på sig..

Hoppas på att det sätter sig nu i mitten på aug så bim torde bli i början på sept.

Någon mer som är igång? Alltid roligt att ha någon/flera att kunna prata med!

• Svar på tråden Bim september
  • happylife
    LB2016 skrev 2016-08-18 12:12:52 följande:
    Hej och välkommen!

Äter också rosenrot from igår. Har en oregelbunden cykel, oftast jätte lång också.

Så hoppas också att den hjälper att förkorta!

Vilken rosenrot äter du?
    Tack
    Märket på Rosenroten är Friggs, "Rosenrot energi" 3000 mg rosenrot är det.
    Står att man ska ta 1-2 om dagen, har alltid bara tagit 1...
    Vad har du och hur många tar du om dagen?
  • happylife
    Sally8585 skrev 2016-08-18 14:57:41 följande:

Hej! Hoppar in här! Är på BiM + 1 idag. Negativt test. Så jag räknar med nästa månad med ett plus ;) Hur går det för er andra? :) Jag har 3 barn sedan innan och är 31 år.

Segt att mensen inte kommer, om den ändå ska komma menar jag!
    Jag har 0 barn och är 29 år
    Dock 2 st bonusbarn
  • happylife
    MeAndMyself skrev 2016-08-18 12:30:38 följande:

Blir knäpp på mina ägglossningstester från testlagret. Haft svaga utslag i 4 dagar, lite starkare sen i två dagar men absolut inte lika starkt som kontrollstrecket. Imorse var strecket lika svagt som dag 1 igen!

Vad händer? Hade jag ingen ägglossning? Jag har dock haft ont i äggstocken, igår var jag t om riktigt öm i sidan under sexet..

Nån annan som haft samma dilemma?

Styrkan kan variera upp och ner, vilken CD är du på?
  • misslina
    happylife skrev 2016-08-18 10:59:29 följande:

Hoppar in med er tjejer!
    Mensen kom tyvärr idag, andra försöket efter sent avbrytande i v 16-17...
    Hade hoppats att det tagit sig, såklart...men bara att kämpa vidare! Lite roligare när man får hänga i en bim grupp
    Svårt att säga exakt bim eftersom min äl blivit lite varierande efter avbrytandet, denna cykel hade jag äl dag 20, så om jag räknar på det blir bim nu 21 september! Och då är jag på semester i Frankrike!
    Äter rosenrot from idag för att få kortare cykel, får se om de funkar!
    Nu kör vi

Hej och välkommen!

Är också på tredje försöker efter vårt missfall'

Tredje gången gillt! ;)
  • småvildingar
    totteplopp skrev 2016-08-17 22:51:21 följande:

Jag väntar in fertila dagar nu i helgen men vet inte om det har blivit rätt i alla mina appar ;). Tänkte vänta med ägglossningstest till en början iallafall. Med risk för dum fråga men när räknar ni in start på mens? Första möjliga röda eller när det blivit mer flöde? Haha känns urdumt att fråga men är ju avgörande för ägglossningen ;)

Jag räknar från när det är färskt blod som kommer :)
  • småvildingar
    happylife skrev 2016-08-18 10:59:29 följande:

Hoppar in med er tjejer!

Mensen kom tyvärr idag, andra försöket efter sent avbrytande i v 16-17...

Hade hoppats att det tagit sig, såklart...men bara att kämpa vidare! Lite roligare när man får hänga i en bim grupp

Svårt att säga exakt bim eftersom min äl blivit lite varierande efter avbrytandet, denna cykel hade jag äl dag 20, så om jag räknar på det blir bim nu 21 september! Och då är jag på semester i Frankrike!

Äter rosenrot from idag för att få kortare cykel, får se om de funkar!

Nu kör vi

Beklagar avbrytandet av förra gången <3

Håller tummarna att september är vår månad!
  • småvildingar
    Sally8585 skrev 2016-08-18 14:57:41 följande:

Hej! Hoppar in här! Är på BiM + 1 idag. Negativt test. Så jag räknar med nästa månad med ett plus ;) Hur går det för er andra? :) Jag har 3 barn sedan innan och är 31 år.

Välkommen!

Åh. Typiskt! Hoppas på plus nästa månad! ;)

Vi är precis mitt uppe i mitt fertila fönster, så nu håller vi tummarna!

Är precis fyllda 29 och har två barn sedan innan :)
  • Sally8585

Då ska jag hålla tummarna!

Så skumt att mensen är sen. Är den aldrig annars. Sö huvudet går ju på spinn! Och kroppen följer efter. Nåja... Någon dag blir det kanske en 4:A om man inte blitt för gammal ;) haha

småvildingar skrev 2016-08-18 17:57:23 följande:

Välkommen!

Åh. Typiskt! Hoppas på plus nästa månad! ;)

Vi är precis mitt uppe i mitt fertila fönster, så nu håller vi tummarna!

Är precis fyllda 29 och har två barn sedan innan :)

• Samnovak03

Hej allesammans, hoppar in här jag med!

* Första barnet, försök nummer tre denna gång
    * Har beräknad ÄL den 25/8, menscykeln är 30 dagar så har BIM den 9/9.

September är min och min katts månad, dessutom min favoritmånad, så hoppas verkligen på ett plus denna gång!! Håller tummarna för alla er och för mig och sambon!! 

• LB2016
    happylife skrev 2016-08-18 16:31:20 följande:
    Tack
    Märket på Rosenroten är Friggs, "Rosenrot energi" 3000 mg rosenrot är det.
    Står att man ska ta 1-2 om dagen, har alltid bara tagit 1...
    Vad har du och hur många tar du om dagen?
    Okej, jag köpte den också först. Men på min stod det att man bara får äta en om dagen och inte mer. Sen så läste jag på lite, och verkar som alla använt och gått bra för dom med aritc root. Kunde knappt hitta något om friggs, bara att aritc root verkar bättre. Så jag köpte den och äter den istället. Jag tar 2 om dagen då man får max, sen så ska jag minska och ta en om dagen ju mer jag närmar mig ÄL. Så på söndag tänkte jag att börja ta en istället.

Hoppas den hjälper oss! Och att vi får vårt plus snart!!
Svar på tråden Bim september