• småvildingar

Bim september

Nu är det dags att ge sig in i bebismakariet! Spännande och lite jobbigt. Det där plusset kan ju ta sin tid på sig..

Hoppas på att det sätter sig nu i mitten på aug så bim torde bli i början på sept.

Någon mer som är igång? Alltid roligt att ha någon/flera att kunna prata med!

• Svar på tråden Bim september
  • Fkvi

Då mensen kom tre dagar tidigt så är BIM för mig den 12e september,med ÄL den 29 aug, istället för 15 september och ÄL den 2 september :) Hoppas detta försök leder till vår efterlängtade bebis <3

• småvildingar

Kliver in i min fertila period nu. Kan inte låta bli att bara anta att det kommer sätta sig nu. Så dumt för besvikelsen blir så stor när det inte blir! Oddsen att det går på första försöket är ju inte alls stora. Men det är svårt att låta bli att fantisera!

• misslina
    småvildingar skrev 2016-08-14 18:53:24 följande:

Kliver in i min fertila period nu. Kan inte låta bli att bara anta att det kommer sätta sig nu. Så dumt för besvikelsen blir så stor när det inte blir! Oddsen att det går på första försöket är ju inte alls stora. Men det är svårt att låta bli att fantisera!

Jag tycker alltid att det känns så..: att denna månad kommer det att ta sig ;). Mycket för att varför skulle det inte ;)
    När äl kommer så tänker jag att klart det kommer gå... Om man träffar av äl så är det klappat och klart. Men efter äl så kommer förnuftet som säger att det ska till lite mer än att pricka in äl.;)

Men jag tycker det är bra att vi tänker positivt :)
  • MeAndMyself

Hej! Jag vill va med här :)

Slutade med p piller för ca 6 mån sen. Har försökt sen dess men mest haft tanken "blir det så blir det" och inte varit så maniska. Har alltid sagt att jag vill ta det lugnt, inte bli så stressad..

Men nu har även jag blivit manisk trots allt, köpt alldeles för många ägglossningstester, gravtester och tänker ha sex varje dag denna månaden för att göra allt vi kan!

Har även köpt massa vitaminer osv som ska va bra.

2 sep har jag BIM (tror jag, lite oregelbunden).

Hoppas så mycket på ett plus nästa gång!

• LadySatisfied

Så firar vi vår första bröllopsdag idag. Och enligt min app så är fertilitetsföbstret öppet nu. Så ikväll blir det antagligen extra mycket mys och så ska vi väl försöka få till det minst varannan dag till efter äl. Det är vårt andra försök, och vore underbart om det funkade den här gången

• MeAndMyself

Någon som använts sig av testlagret ägglossningstester? Jag har deras stickor och första gången jag använder dom. Idag fick jag ett svagt streck bredvid kontrollstrecket, hur många dagar innan ägglossningsdagen brukar detta synas?

Kan jag redan nu bli gravid? :)

• MissMarvel

Hej alla!

Jag vill också vara med! Fick tidigt missfall denna månad och är nu på dag 9 i cykeln. ÄL nästa vecka enligt Natural Cycles men ÄL testet idag visade svagt positivt. Vi kör på så gott vi kan! Blir det så blir det

Kram på er och lycka till!

• småvildingar
    misslina skrev 2016-08-14 19:06:00 följande:

Jag tycker alltid att det känns så..: att denna månad kommer det att ta sig ;). Mycket för att varför skulle det inte ;)

När äl kommer så tänker jag att klart det kommer gå... Om man träffar av äl så är det klappat och klart. Men efter äl så kommer förnuftet som säger att det ska till lite mer än att pricka in äl.;)

Men jag tycker det är bra att vi tänker positivt :)

Ja, det sägs ju att det blir precis när det är menat att bli. Men så svårt att inte bli nedslagen när mensen kommer. Men what to do liksom. Bara att fortsätta och försöka ;)

Positiva tankar!
  • Axioria1

Hoppar in här och hoppas på BIM september. :) Har en parvel på 3 år och ett missfall i vecka 12 i bagaget.

MyandMyself: Testlagrets ägglossningstest visar ett svagt plus långt innan ÄL för mig iaf. Har en app dör man lägger in mensen och kan räkna ut ungefär när ÄL är. Tar då något test för att kolla av att det stämmer. Sen ser man även på flytningarna att de blir "trådiga" innan ÄL.

• MeAndMyself

Gjorde dom? Hur långt innan?

Jag har försökt räkna ut min ägglossning via kalendern men eftersom den varit oregelbunden så har det varit lite svårt. Stickan visade iofs svagt plus lite tidigare än va jag själv beräknat också.

Vilken app använder du?

Lycka till med BIM nu i sep! Hoppas det blir ett plus! :)

Axioria1 skrev 2016-08-15 20:38:38 följande:

Hoppar in här och hoppas på BIM september. :) Har en parvel på 3 år och ett missfall i vecka 12 i bagaget.

MyandMyself: Testlagrets ägglossningstest visar ett svagt plus långt innan ÄL för mig iaf. Har en app dör man lägger in mensen och kan räkna ut ungefär när ÄL är. Tar då något test för att kolla av att det stämmer. Sen ser man även på flytningarna att de blir "trådiga" innan ÄL.

Svar på tråden Bim september