• småvildingar

Bim september

Nu är det dags att ge sig in i bebismakariet! Spännande och lite jobbigt. Det där plusset kan ju ta sin tid på sig..

Hoppas på att det sätter sig nu i mitten på aug så bim torde bli i början på sept.

Någon mer som är igång? Alltid roligt att ha någon/flera att kunna prata med!

• Svar på tråden Bim september
  • stellanocte
    Cfmilla skrev 2016-08-08 13:36:57 följande:

Jaha hoppar in här. Försök 12, ett mf i bagaget. Och i veckan blir det att boka samtal med fertilitets klinik. Det trodde jag aldrig :-/ men men

Bim 4/9

Det är verkligen er tur nu, tycker jag. Håller alla tummar!
  • småvildingar
    misslina skrev 2016-08-09 19:47:56 följande:

Att göra barn är ingen rolig process... Tyvärr. Var spännande i början men inte nu...

Precis, i början var det mysigt. En hade en liten hemlighet med sin partner och var lite så där pirrig liksom. Sedan blev det inte riktigt som en trodde och tiden bara gick och plusset uteblev. Men men. Skönt att kunna lufta tankar om att allt inte är rosa och fluffigt!
  • småvildingar

Nu är min mens snart slut och äl nalkas. Lite jobbigt för snart vet jag att jag, hur mycket jag än försöker låta bli, kommer leta tecken för eventuell graviditet. Lite så där nitiskt liksom. Vill så gärna men vet att oddsen att det sätter sig i början av processen är små.

Hur mår ni andra?

• LadySatisfied
    småvildingar skrev 2016-08-10 12:46:51 följande:

Nu är min mens snart slut och äl nalkas. Lite jobbigt för snart vet jag att jag, hur mycket jag än försöker låta bli, kommer leta tecken för eventuell graviditet. Lite så där nitiskt liksom. Vill så gärna men vet att oddsen att det sätter sig i början av processen är små.

Hur mår ni andra?

Jag är precis likadan. Mensen tog slut igår och ägglossning är troligtvis runt 19:e augusti. Det blir andra försöket för vår del, och sist letade jag tecken direkt. Jag ska försöka att vara lite mer lugn den här gången och faktiskt vänta ut mensen innan jag börjar testa.

Använder du dig av ägglosningstest?
  • ask91

Hur mår ni andra?

Åh samma här!
    Mensen är typ helt slut idag och ägglossning i slutet av nästa vecka förmodligen.

Första försöket var förra månaden och jag tyckte mig känna varenda tecken men inget plus! ;)

Jag hoppas att jag kommer slappna av mer den här månaden, tänker att nu när jag har börjat jobba kanske jag åtminstone kommer ha mindre tid att känna efter ;D
  • stellanocte

Hur mår ni andra?

Min mens är också snart slut och vet att jag också kommer att börja leta och fundera över symptom trots att jag vet att det inte spelar någon roll - det kan sluta hur som helst ändå. Förra försöket var jag så säker på att jag var gravid att jag började fundera över om min tidiga mens egentligen var ett missfall. 
    LadySatisfied skrev 2016-08-10 12:58:32 följande:
    Jag är precis likadan. Mensen tog slut igår och ägglossning är troligtvis runt 19:e augusti. Det blir andra försöket för vår del, och sist letade jag tecken direkt. Jag ska försöka att vara lite mer lugn den här gången och faktiskt vänta ut mensen innan jag börjar testa.

Bör också ha ägglossning den 19:e september. Denna månad ska vi för första gången försöka med ägglossningstest. Får se hur det går. 
  • småvildingar
    LadySatisfied skrev 2016-08-10 12:58:32 följande:

Ja, med de andra barnen har jag faktiskt väntat ganska "länge" innan jag testade. Bim +5 på båda vill jag minnas.

Nej, jag tempar. Funkade super med min minsta! :D
  • småvildingar
    ask91 skrev 2016-08-10 16:23:34 följande:

Åh samma här!

Mensen är typ helt slut idag och ägglossning i slutet av nästa vecka förmodligen.

Första försöket var förra månaden och jag tyckte mig känna varenda tecken men inget plus! ;)

Jag hoppas att jag kommer slappna av mer den här månaden, tänker att nu när jag har börjat jobba kanske jag åtminstone kommer ha mindre tid att känna efter ;D

Jobba är inte dumt! Så får du lite distraktion iaf. Min stora skall skolas in på fsk i sept, läskigt!, så där blir det lite distraktion för min del iaf. Som det ser ut nu så har jag bim 1 september iofs :p
  • småvildingar
    stellanocte skrev 2016-08-10 16:56:36 följande:

Min mens är också snart slut och vet att jag också kommer att börja leta och fundera över symptom trots att jag vet att det inte spelar någon roll - det kan sluta hur som helst ändå. Förra försöket var jag så säker på att jag var gravid att jag började fundera över om min tidiga mens egentligen var ett missfall.

Ja, en blir fasen lite tokig när en är mitt i babymaking!
  • misslina
    småvildingar skrev 2016-08-10 12:44:27 följande:
    Precis, i början var det mysigt. En hade en liten hemlighet med sin partner och var lite så där pirrig liksom. Sedan blev det inte riktigt som en trodde och tiden bara gick och plusset uteblev. Men men. Skönt att kunna lufta tankar om att allt inte är rosa och fluffigt!
    Exakt det är skönt!

Ja snart är det bara påt igen! Bahhh. Men min energi brukar komma tillbaka närmare äl man kommer ;)

Men tycker det är skönt i alla fall att jag fått koll på kroppen i och med att jag Tempar och kör ägglossningstest.
Svar på tråden Bim september