• småvildingar

Bim september

Nu är det dags att ge sig in i bebismakariet! Spännande och lite jobbigt. Det där plusset kan ju ta sin tid på sig..

Hoppas på att det sätter sig nu i mitten på aug så bim torde bli i början på sept.

Någon mer som är igång? Alltid roligt att ha någon/flera att kunna prata med!

• Svar på tråden Bim september
  • misslina
    Cfmilla skrev 2016-08-10 21:53:09 följande:
    Jag känner igen mig, letar också efter tecken som en tok. Mens precis slut här med, men tack vare att jag tempar, vet jag nu att äl är lite senare. Runt cd20 så borde äl vara dvs runt den 24. Men börjar jobba i morgon så tiden kommer gå rätt fort
    Då har vi äl samtidigt! Har äl ungefär 15-17 dagar efter mens:)
  • LaceyLoo
    misslina skrev 2016-08-11 21:27:00 följande:
    Hade du positiva äl-test tisdag och onsdag så får du tänka att ägget släpper 24-36 timmar efter det! Och sen kommer Temp-höjningen! Så fortsätt tempa så kommer nog höjningen i morgon eller på
    Lördag!
    Hade positiva test måndag och tisdag.. Men fort ingen höjning, brukar alltid få positivt bara en dag och höjning dagen efter den..

Hoppas du har rätt!
  • FyrAAAA

Imorgon är det dags att börja testa med äl-test! Tänker inte missa äl denna månad också! Tror dock den kommer infalla runt början av kommande vecka!

• LaceyLoo
    LaceyLoo skrev 2016-08-11 21:29:26 följande:
    Hade positiva test måndag och tisdag.. Men fort ingen höjning, brukar alltid få positivt bara en dag och höjning dagen efter den..

Hoppas du har rätt!
    Fortf ingen höjning, svagt utslag på ältest.. Men ont i magen som vid äl.. Så kanske är så att kroppen försöker släppa igen
  • småvildingar
    LadySatisfied skrev 2016-08-11 20:41:32 följande:

Ja men jag tror att jag är likadan. Man bygger upp en annan förväntning inför ett test. Mensen är liksom nåt som kommer varje månad, men ett test tar man ju bara om det finns chans att man är gravid. Så vi får väl se om jag testar den här gången eller helt enkelt väntar ut mensen.

Ja, ska bli jättehärligt! Har varit minst ett bröllop varje år senaste åren. Snacka om att man blir på bra humör av det

Ja, precis! Precis så är det. Jag har ju redan börjat visualisera en bebis i maj. Så dumt! :p innan ens äl har varit. Jaja. Det är svårt att låta bli!

Men åh så kul! Jag är också bjuden på ett bröllop men det är inte förens nästa år :p
  • småvildingar
    FyrAAAA skrev 2016-08-11 21:52:56 följande:

Imorgon är det dags att börja testa med äl-test! Tänker inte missa äl denna månad också! Tror dock den kommer infalla runt början av kommande vecka!

Spännande! :D
  • småvildingar
    LaceyLoo skrev 2016-08-12 17:27:28 följande:

Fortf ingen höjning, svagt utslag på ältest.. Men ont i magen som vid äl.. Så kanske är så att kroppen försöker släppa igen

Släpper säkert nu snart!
  • småvildingar
    Fkvi skrev 2016-08-11 20:44:31 följande:

Har egentligen BIM nu 15 aug men inga symptom (inbillar mig molvärk och ömma bröst, men det är nog kroppen som spökar) i sikte så nästa BIM blir 16 september!

Kroppen är bra knepig :p
  • 10oktober

Hej allihopa! Får jag vara med?

Jag tänkte jag skulle slippa dessa bim-trådar då jag plussade för 1,5 vecka sen (var då i vecka 5) men började blöda redan efter två dagar och fick konstaterat igår att det var ett missfall (eller ett utomkveds, vi vet inte än, ska in på ytterligare kontroll på tisdag. Men i så fall ett utomkveds som förmodligen har löst sig av sig själv). Blödningen har avtagit idag så jag hoppas att den slutar helt snart så vi kan börja om igen. Vi kommer vänta en mens innan vi försöker men jag siktar på att den kommer igång snart och att nästa bim blir i slutet av september :)

Lite om oss: vi är båda 27 år, gifta och bor i hus på landet med två hundar. Det är bådas första barn och första plusset kom efter andra försöket, så gravida kan vi ju uppenbarligen bli :)

Fler som försöker igen efter missfall?

• babypower

Beklagar! Nästan i samma situation..plussade också på andra försöket och tidigt missfall i v.6. Fick äl som vanligt efter blödningen men den var en vecka senare än vanligt. Är nu på försök 3 efter missfallet, så hoppas på plus i september och en majbebis :) var in och gjorde vul i samband med missfallet så vet iallafall att allt ser bra ut! Lycka till!

10oktober skrev 2016-08-12 20:06:15 följande:

Hej allihopa! Får jag vara med?

Jag tänkte jag skulle slippa dessa bim-trådar då jag plussade för 1,5 vecka sen (var då i vecka 5) men började blöda redan efter två dagar och fick konstaterat igår att det var ett missfall (eller ett utomkveds, vi vet inte än, ska in på ytterligare kontroll på tisdag. Men i så fall ett utomkveds som förmodligen har löst sig av sig själv). Blödningen har avtagit idag så jag hoppas att den slutar helt snart så vi kan börja om igen. Vi kommer vänta en mens innan vi försöker men jag siktar på att den kommer igång snart och att nästa bim blir i slutet av september :)

Lite om oss: vi är båda 27 år, gifta och bor i hus på landet med två hundar. Det är bådas första barn och första plusset kom efter andra försöket, så gravida kan vi ju uppenbarligen bli :)

Fler som försöker igen efter missfall?

Svar på tråden Bim september