• småvildingar

Bim september

Nu är det dags att ge sig in i bebismakariet! Spännande och lite jobbigt. Det där plusset kan ju ta sin tid på sig..

Hoppas på att det sätter sig nu i mitten på aug så bim torde bli i början på sept.

Någon mer som är igång? Alltid roligt att ha någon/flera att kunna prata med!

• Svar på tråden Bim september
  • 10oktober
    babypower skrev 2016-08-12 20:28:08 följande:

Beklagar! Nästan i samma situation..plussade också på andra försöket och tidigt missfall i v.6. Fick äl som vanligt efter blödningen men den var en vecka senare än vanligt. Är nu på försök 3 efter missfallet, så hoppas på plus i september och en majbebis :) var in och gjorde vul i samband med missfallet så vet iallafall att allt ser bra ut! Lycka till!

Oj, låter ju precis som vi! Fick du en mens innan äl eller äl direkt? Jag har nog nästan räknat med att få mens först, men det kanske inte är så? Jaja, vi får se hur det blir :) ja, har också gjort två vul denna vecka och kommer nog göra ett tredje på tisdag men de har inte hittat nått konstigt (eller var ägget har suttit) så jag får väl lita på att det blir bra :) är du orolig för ett nytt mf?

Stort lycka till denna månad! :) maj är en bra månad, fyller själv år då ;)
  • Fkvi
    småvildingar skrev 2016-08-12 19:57:45 följande:

Kroppen är bra knepig :p

Haha tyvärr är den ju det ;) Mensen verkar då ha börjat idag, 3 dagar tidig. Är dock inte säker. Brukar blöda rikligt och nu har jag bara haft brunt blod som jag knappt ens behövt tampong för. Skumt. Brukar aldrig ha såhär.
  • stellanocte
    10oktober skrev 2016-08-12 20:06:15 följande:

Hej allihopa! Får jag vara med?

Jag tänkte jag skulle slippa dessa bim-trådar då jag plussade för 1,5 vecka sen (var då i vecka 5) men började blöda redan efter två dagar och fick konstaterat igår att det var ett missfall (eller ett utomkveds, vi vet inte än, ska in på ytterligare kontroll på tisdag. Men i så fall ett utomkveds som förmodligen har löst sig av sig själv). Blödningen har avtagit idag så jag hoppas att den slutar helt snart så vi kan börja om igen. Vi kommer vänta en mens innan vi försöker men jag siktar på att den kommer igång snart och att nästa bim blir i slutet av september :)

Lite om oss: vi är båda 27 år, gifta och bor i hus på landet med två hundar. Det är bådas första barn och första plusset kom efter andra försöket, så gravida kan vi ju uppenbarligen bli :)

Fler som försöker igen efter missfall?

Beklagar. Hoppas att ni får ert plus snart igen. 
  • stellanocte

I dag börjar vi med ÄL-test. Har jag förstått det rätt att man inte ska ta det på morgonen, till skillnad från graviditetstest?

• 10oktober
    stellanocte skrev 2016-08-13 04:24:45 följande:

Beklagar. Hoppas att ni får ert plus snart igen. 

Tack! :) det hoppas vi med!
    stellanocte skrev 2016-08-13 04:25:38 följande:

I dag börjar vi med ÄL-test. Har jag förstått det rätt att man inte ska ta det på morgonen, till skillnad från graviditetstest?

Jag har fattat det som att man ska ta det på morgonen också, eftersom urinen är mer koncentrerad då. Vilka äl-tester är det?
  • Cfmilla

Mellan 10-22 brukar man ta äl test! Jag körde med ett runt lunch tills jag började få stegring, då kollade jag tre gånger om dagen tills jag fått positivt. Och med positivt är att båda strecken är lika starka eller att testet är starkare än kontrollstrecket!
  • Cfmilla

Jag tänkte jag skulle slippa dessa bim-trådar då jag plussade för 1,5 vecka sen (var då i vecka 5) men började blöda redan efter två dagar och fick konstaterat igår att det var ett missfall (eller ett utomkveds, vi vet inte än, ska in på ytterligare kontroll på tisdag. Men i så fall ett utomkveds som förmodligen har löst sig av sig själv). Blödningen har avtagit idag så jag hoppas att den slutar helt snart så vi kan börja om igen. Vi kommer vänta en mens innan vi försöker men jag siktar på att den kommer igång snart och att nästa bim blir i slutet av september :)

Lite om oss: vi är båda 27 år, gifta och bor i hus på landet med två hundar. Det är bådas första barn och första plusset kom efter andra försöket, så gravida kan vi ju uppenbarligen bli :)

Åh fy så trist!

Vi fick också ett tidigt mf i februari. Mens och äl kom igång rätt fort efter det vilket var skönt. Men vi har tyvärr inte lyckats plussa än efter det.

Lycka till igen
  • misslina
    10oktober skrev 2016-08-13 08:04:32 följande:
    Tack! :) det hoppas vi med!

Jag har fattat det som att man ska ta det på morgonen också, eftersom urinen är mer koncentrerad då. Vilka äl-tester är det?
    Det är olika det där! För vissa funkar morgonen bättre och för vissa EM. Man får prova sig fram!

Jag testar alltid på morgonen.
  • småvildingar

Beklagar och hoppas att kroppen är med på banan snabbt igen!
  • småvildingar
    Fkvi skrev 2016-08-12 23:18:52 följande:

Haha tyvärr är den ju det ;) Mensen verkar då ha börjat idag, 3 dagar tidig. Är dock inte säker. Brukar blöda rikligt och nu har jag bara haft brunt blod som jag knappt ens behövt tampong för. Skumt. Brukar aldrig ha såhär.

Har du tagit ett gravtest nu i det närmaste? Kanske borde göra ;)
Svar på tråden Bim september