• småvildingar

Bim september

Nu är det dags att ge sig in i bebismakariet! Spännande och lite jobbigt. Det där plusset kan ju ta sin tid på sig..

Hoppas på att det sätter sig nu i mitten på aug så bim torde bli i början på sept.

Någon mer som är igång? Alltid roligt att ha någon/flera att kunna prata med!

• Svar på tråden Bim september
  • Fkvi
    småvildingar skrev 2016-08-17 09:22:15 följande:

Är mitt uppe i mitt fertila fönster. Hoppa innerligt att det tar sig nu! Och för dig/er alla med såklart!

Spännande!! Tack och hoppas för er skull också att det går för er :)
  • småvildingar
    lila9 skrev 2016-08-17 13:42:06 följande:

Tack! Okej, det är vårt första barn också. Dock fick jag en jätte tidig MF förra månaden. Fick pos på billiga tester, visste inte om dom ljuger så var inte säker. Men sen så fick jag konstig "Mens" och då var det blankt på testerna också. Så då måste det ha vart tidigt MF.

Okej, använder du ingen annan app? Haha besatt av dessa appar nu när vi försöker. imorgon är mensen slut och så ska jag också börja med ÄL-stickor. Har typ ett eget litet apotek här hemma haha. Bor i en liten stad så lite svårt att åka in till affären.

Dudå? När har du BIM? Hej, tack!

Kul! Hur länge använder du den? Jag använder den endast 4 månader så än så länge går allt bra. Dock sålde en butik fel termometer till mig så nu är det som att börja från början. Då den kunde inte hitta ÄL osv, beställde deras och använt den första gången idag!

Jobbigt när butiker är så oseriösa. Trodde något var fel på mig! Haha..

Hur länge försöker ni?

Har inte hunnit använda appen så länge men använde den för att bli gravid med min yngsta och det funkade bra! ;)

Vi är inne på första försöket nu! Så mitt i början är vi :)

Hur länge har ni försökt?
  • LadySatisfied
    totteplopp skrev 2016-08-17 22:51:21 följande:

Jag väntar in fertila dagar nu i helgen men vet inte om det har blivit rätt i alla mina appar ;). Tänkte vänta med ägglossningstest till en början iallafall. Med risk för dum fråga men när räknar ni in start på mens? Första möjliga röda eller när det blivit mer flöde? Haha känns urdumt att fråga men är ju avgörande för ägglossningen ;)

Jag räknar från första röda. Har det börjat komma mens så har ju bortstötningen påbörjats.
  • LB2016
    småvildingar skrev 2016-08-18 08:23:13 följande:
    Har inte hunnit använda appen så länge men använde den för att bli gravid med min yngsta och det funkade bra! ;)

Vi är inne på första försöket nu! Så mitt i början är vi :)

Hur länge har ni försökt?
    Okej, bra att man vet att den funkar då!

Detta blir vårt fjärde försök, så imorgon börjar jag ta ÄL-testerna.

Ååh! Hoppas vi alla blir gravida nu!
  • happylife

Hoppar in med er tjejer!
    Mensen kom tyvärr idag, andra försöket efter sent avbrytande i v 16-17...
    Hade hoppats att det tagit sig, såklart...men bara att kämpa vidare! Lite roligare när man får hänga i en bim grupp
    Svårt att säga exakt bim eftersom min äl blivit lite varierande efter avbrytandet, denna cykel hade jag äl dag 20, så om jag räknar på det blir bim nu 21 september! Och då är jag på semester i Frankrike!
    Äter rosenrot from idag för att få kortare cykel, får se om de funkar!
    Nu kör vi

• LB2016
    happylife skrev 2016-08-18 10:59:29 följande:

Hoppar in med er tjejer!
    Mensen kom tyvärr idag, andra försöket efter sent avbrytande i v 16-17...
    Hade hoppats att det tagit sig, såklart...men bara att kämpa vidare! Lite roligare när man får hänga i en bim grupp
    Svårt att säga exakt bim eftersom min äl blivit lite varierande efter avbrytandet, denna cykel hade jag äl dag 20, så om jag räknar på det blir bim nu 21 september! Och då är jag på semester i Frankrike!
    Äter rosenrot from idag för att få kortare cykel, får se om de funkar!
    Nu kör vi

Hej och välkommen!

Äter också rosenrot from igår. Har en oregelbunden cykel, oftast jätte lång också.

Så hoppas också att den hjälper att förkorta!

Vilken rosenrot äter du?
  • MeAndMyself

Blir knäpp på mina ägglossningstester från testlagret. Haft svaga utslag i 4 dagar, lite starkare sen i två dagar men absolut inte lika starkt som kontrollstrecket. Imorse var strecket lika svagt som dag 1 igen!

Vad händer? Hade jag ingen ägglossning? Jag har dock haft ont i äggstocken, igår var jag t om riktigt öm i sidan under sexet..

Nån annan som haft samma dilemma?

• Tra3dockan
    10oktober skrev 2016-08-14 13:33:47 följande:
    Usch vad jobbigt för er! Jag är jättenojig att det ska hända igen. Men det är som du säger: man får försöka tänka att det inte var dags än. Jag kommer nog testa med äl-stickor efter nästa mens, men fram till dess testar jag inget. Köpte hem äl-test precis innan jag plussade för vi trodde inte att det hade tagit sig (hade en blödning vid bim) så de ligger ju outnyttjade ;) velar lite om vi ska försöka eller vänta. Ska tillbaka på kontroll på tisdag, får prata med läkaren igen då. Helst skulle jag vilja börja försöka idag, men det går ju inte riktigt. Hatar att vänta på att blödningen ska ta slut.
    Ja det är inte kul med väntan. När jag pratade med BM om misstanke om missfall så sa hon bara att jag skulle vänta en vecka och se om det fortfarande var plus och inget om efterkontroll. Så nu inväntar jag äl och ser vad som händer. Jag mår i alla fall bra och inga känningar av infektion så det borde vara ok.
  • Tra3dockan
    MeAndMyself skrev 2016-08-18 12:30:38 följande:

Blir knäpp på mina ägglossningstester från testlagret. Haft svaga utslag i 4 dagar, lite starkare sen i två dagar men absolut inte lika starkt som kontrollstrecket. Imorse var strecket lika svagt som dag 1 igen!

Vad händer? Hade jag ingen ägglossning? Jag har dock haft ont i äggstocken, igår var jag t om riktigt öm i sidan under sexet..

Nån annan som haft samma dilemma?

Min erfarenhet av äl-tester är att det kan variera från månad till månad. Vissa månader har jag starka streck vid äl men andra svagare streck trots äl-känningar.
  • Sally8585

Hej! Hoppar in här! Är på BiM + 1 idag. Negativt test. Så jag räknar med nästa månad med ett plus ;) Hur går det för er andra? :) Jag har 3 barn sedan innan och är 31 år.

Svar på tråden Bim september