• småvildingar

Bim september

Nu är det dags att ge sig in i bebismakariet! Spännande och lite jobbigt. Det där plusset kan ju ta sin tid på sig..

Hoppas på att det sätter sig nu i mitten på aug så bim torde bli i början på sept.

Någon mer som är igång? Alltid roligt att ha någon/flera att kunna prata med!

• Svar på tråden Bim september
  • LB2016
    Samnovak03 skrev 2016-08-18 18:32:56 följande:

Hej allesammans, hoppar in här jag med!

* Första barnet, försök nummer tre denna gång
    * Har beräknad ÄL den 25/8, menscykeln är 30 dagar så har BIM den 9/9.

September är min och min katts månad, dessutom min favoritmånad, så hoppas verkligen på ett plus denna gång!! Håller tummarna för alla er och för mig och sambon!! 

Hej!

Känner också på mig att september månad är en bra månad hehe!

Hoppas hoppas!
  • melinalium
    MeAndMyself skrev 2016-08-17 20:39:56 följande:

Den har jag inte ens sett, dyr? Måste kolla efter den :) Jag körde på testlagrets billiga tester denna månaden, första gången som sagt så börjar där. Ser iaf en stegring på stickorna så verkar funka :)

Den kostade ca 300 för 10 tester. Men då visar den alla fertila dagar och även när man nått maximal nivå. Så jag börjar testa med den på måndag och får se om det blir dags då :) Skönt att det börjar bli dags att sätta igång snart. Och sen ska man sitta på nålar i två veckor och känna efter varenda millimeter i kroppen =D
  • stellanocte

En fråga: När man får ÄL-flytningar (de genomskinliga och trådiga) är det då ägget släpps? Jag har dessa just nu men får inget utslag på ÄL-testerna (bara väldigt svaga streck).

• misslina
    stellanocte skrev 2016-08-18 19:31:11 följande:

En fråga: När man får ÄL-flytningar (de genomskinliga och trådiga) är det då ägget släpps? Jag har dessa just nu men får inget utslag på ÄL-testerna (bara väldigt svaga streck).

Dessa brukar jag få några dagar innan så fortsätt testa ;)
  • MeAndMyself

Okej. Men då har man ägglossning iaf? Undra vad de beror på att det visar svagt? Han man mindre hormoner eller vad? Blir knäpp på detta! Man vill så gärna och blir nojjig över minsta lilla att de inte ska gå..

Tra3dockan skrev 2016-08-18 14:57:38 följande:

Min erfarenhet av äl-tester är att det kan variera från månad till månad. Vissa månader har jag starka streck vid äl men andra svagare streck trots äl-känningar.

• MeAndMyself

Tack! :)

melinalium skrev 2016-08-18 18:49:28 följande:

Den kostade ca 300 för 10 tester. Men då visar den alla fertila dagar och även när man nått maximal nivå. Så jag börjar testa med den på måndag och får se om det blir dags då :) Skönt att det börjar bli dags att sätta igång snart. Och sen ska man sitta på nålar i två veckor och känna efter varenda millimeter i kroppen =D

• MeAndMyself

Vad betyder CD? Håller på och lär mig alla förkortningar haha! Cykeldag är min gissning? I så fall 16 :)

happylife skrev 2016-08-18 16:33:16 följande:

Styrkan kan variera upp och ner, vilken CD är du på?

• småvildingar
    Sally8585 skrev 2016-08-18 18:07:17 följande:

Då ska jag hålla tummarna!

Så skumt att mensen är sen. Är den aldrig annars. Sö huvudet går ju på spinn! Och kroppen följer efter. Nåja... Någon dag blir det kanske en 4:A om man inte blitt för gammal ;) haha

Tycker kroppen ofta blir helt tokig när en kliver in i babymaking ????
  • småvildingar
    Samnovak03 skrev 2016-08-18 18:32:56 följande:

Hej allesammans, hoppar in här jag med!

* Första barnet, försök nummer tre denna gång

* Har beräknad ÄL den 25/8, menscykeln är 30 dagar så har BIM den 9/9.

September är min och min katts månad, dessutom min favoritmånad, så hoppas verkligen på ett plus denna gång!! Håller tummarna för alla er och för mig och sambon!! 

Välkommen! Hoppas hoppas! Nu jäklar! ;)
  • småvildingar
    MeAndMyself skrev 2016-08-19 01:10:13 följande:

Vad betyder CD? Håller på och lär mig alla förkortningar haha! Cykeldag är min gissning? I så fall 16 :)

Cykeldag stämmer bra ;)
Svar på tråden Bim september