• misslina

Bim september

Hej hej!

Hakar också på här! Har idag fått min mens :( en dag försent så man hade fått upp hoppet. Men men...

Detta blir tredje försöket efter missfall i mars och skrapning i april....
    Trodde någonstans att det skulle gå fortare efter missfallet...

Men i alla fall.. Detta är tredje försöket...tredje barnet!
    Bim 7/9

• misslina
    småvildingar skrev 2016-08-08 18:14:43 följande:
    Beklagar missfallet :(

Kul med nr 3! Nr 3 för oss också!
    Spännande! Hur gamla är dina andra två?
  • misslina
    småvildingar skrev 2016-08-09 08:24:06 följande:
    Stora blir 2,5 nu i aug och lilla blev 1 i juli :D Dina?
    Våra är lite större... 8 och 6 så lyckas vi blir det en liten Sladdis:)
  • misslina
    småvildingar skrev 2016-08-09 10:05:20 följande:
    Så mysigt! Gott att ha större syskon som även förstår graviditet osv :)
    Absolut! Det kommer bli kanon! Jag mår väldigt illa när jag är gravid också så det kommer bli lättare att förklara varför jag kanske inte orkar allt.

Men man ska bli gravid också! Just nu känns det som man aldrig kommer lyckas! Men brukar alltid ha dom känslorna Precis när man fått mens. Men det är en rädsla jag har. Att inte lyckas!
  • misslina
    småvildingar skrev 2016-08-09 18:22:48 följande:
    Förstår precis. Efter att det tog så lång tid att bli med första barnet är jag lite trasig med den biten. Väldigt jobbigt och ångestladdat. :/
    Att göra barn är ingen rolig process... Tyvärr. Var spännande i början men inte nu...
  • misslina
    småvildingar skrev 2016-08-10 12:44:27 följande:
    Precis, i början var det mysigt. En hade en liten hemlighet med sin partner och var lite så där pirrig liksom. Sedan blev det inte riktigt som en trodde och tiden bara gick och plusset uteblev. Men men. Skönt att kunna lufta tankar om att allt inte är rosa och fluffigt!
    Exakt det är skönt!

Ja snart är det bara påt igen! Bahhh. Men min energi brukar komma tillbaka närmare äl man kommer ;)

Men tycker det är skönt i alla fall att jag fått koll på kroppen i och med att jag Tempar och kör ägglossningstest.
  • misslina
    LaceyLoo skrev 2016-08-11 20:57:43 följande:

Hoppar in här, då det är tveksamt om jag haft äl denna månad.. Tempen borde gått upp i måndags då äl var beräknad men den har fortf inte gått upp.. Hade positiva ältest mån och tis.. Fattar ingenting!

Så nästa BIM blir i september, runt den 23

Hade du positiva äl-test tisdag och onsdag så får du tänka att ägget släpper 24-36 timmar efter det! Och sen kommer Temp-höjningen! Så fortsätt tempa så kommer nog höjningen i morgon eller på
    Lördag!
  • misslina
    Cfmilla skrev 2016-08-10 21:53:09 följande:
    Jag känner igen mig, letar också efter tecken som en tok. Mens precis slut här med, men tack vare att jag tempar, vet jag nu att äl är lite senare. Runt cd20 så borde äl vara dvs runt den 24. Men börjar jobba i morgon så tiden kommer gå rätt fort
    Då har vi äl samtidigt! Har äl ungefär 15-17 dagar efter mens:)
  • misslina
    10oktober skrev 2016-08-13 08:04:32 följande:
    Tack! :) det hoppas vi med!
    stellanocte skrev 2016-08-13 04:25:38 följande:

I dag börjar vi med ÄL-test. Har jag förstått det rätt att man inte ska ta det på morgonen, till skillnad från graviditetstest?

Jag har fattat det som att man ska ta det på morgonen också, eftersom urinen är mer koncentrerad då. Vilka äl-tester är det?
    Det är olika det där! För vissa funkar morgonen bättre och för vissa EM. Man får prova sig fram!

Jag testar alltid på morgonen.
  • misslina
    småvildingar skrev 2016-08-14 18:53:24 följande:

Kliver in i min fertila period nu. Kan inte låta bli att bara anta att det kommer sätta sig nu. Så dumt för besvikelsen blir så stor när det inte blir! Oddsen att det går på första försöket är ju inte alls stora. Men det är svårt att låta bli att fantisera!

Jag tycker alltid att det känns så..: att denna månad kommer det att ta sig ;). Mycket för att varför skulle det inte ;)
    När äl kommer så tänker jag att klart det kommer gå... Om man träffar av äl så är det klappat och klart. Men efter äl så kommer förnuftet som säger att det ska till lite mer än att pricka in äl.;)

Men jag tycker det är bra att vi tänker positivt :)
Svar på tråden Bim september