Inlägg från: MeAndMyself |Visa alla inlägg
  • MeAndMyself

Bim september

Hej! Jag vill va med här :)

Slutade med p piller för ca 6 mån sen. Har försökt sen dess men mest haft tanken "blir det så blir det" och inte varit så maniska. Har alltid sagt att jag vill ta det lugnt, inte bli så stressad..

Men nu har även jag blivit manisk trots allt, köpt alldeles för många ägglossningstester, gravtester och tänker ha sex varje dag denna månaden för att göra allt vi kan!

Har även köpt massa vitaminer osv som ska va bra.

2 sep har jag BIM (tror jag, lite oregelbunden).

Hoppas så mycket på ett plus nästa gång!

• MeAndMyself

Någon som använts sig av testlagret ägglossningstester? Jag har deras stickor och första gången jag använder dom. Idag fick jag ett svagt streck bredvid kontrollstrecket, hur många dagar innan ägglossningsdagen brukar detta synas?

Kan jag redan nu bli gravid? :)

• MeAndMyself

Gjorde dom? Hur långt innan?

Jag har försökt räkna ut min ägglossning via kalendern men eftersom den varit oregelbunden så har det varit lite svårt. Stickan visade iofs svagt plus lite tidigare än va jag själv beräknat också.

Vilken app använder du?

Lycka till med BIM nu i sep! Hoppas det blir ett plus! :)

Axioria1 skrev 2016-08-15 20:38:38 följande:

Hoppar in här och hoppas på BIM september. :) Har en parvel på 3 år och ett missfall i vecka 12 i bagaget.

MyandMyself: Testlagrets ägglossningstest visar ett svagt plus långt innan ÄL för mig iaf. Har en app dör man lägger in mensen och kan räkna ut ungefär när ÄL är. Tar då något test för att kolla av att det stämmer. Sen ser man även på flytningarna att de blir "trådiga" innan ÄL.

• MeAndMyself

Ska ladda hem den också och se :) tack för tipset!

Axioria1 skrev 2016-08-16 21:51:19 följande:

MyandMyself - minns inte riktigt. Det var flera år sedan jag använde dem.

Jag använder en app som heter "Min kalender". Där kan man lägga in när man har mens, hur långt det är i mellan varje mensperiod. När ÄL preliminärt är, olika symptom man har och när man har sex. Superbra app tycker jag.

• MeAndMyself

Vilka tester har du köpt? Vi började också med det nu för första gången. Vi har försökt ett halvår utan tester innan men utan positivt resultat. Så hoppas de går bättre denna månaden :)

melinalium skrev 2016-08-16 21:45:37 följande:

Jag hänger gärna med. Det är vårat första försök och vi känner oss mer än redo. Nästa vecka har jag ÄL, kommer använda lite tester bara för att vara på säkra sidan. Har laddat ner en app och enligt den så har jag BIM den 9 september. Ser fram emot de kommande veckorna och hoppas på många plus =)

• MeAndMyself

Ah jag har samma! Köpte på mig de billiga för flera månader bara för att kunna testa i tid och otid haha!

Håller på med ägglossningstesterna nu, ser hur det stiger så ägglossning vilken dag som helst nu :)

Axioria1 skrev 2016-08-16 22:55:54 följande:

Har köpt billiga från Testlagret, både ägglossningstest och graviditetstest. Eftersom de kan gå åt några gör att få koll på ÄL. Sen har jag även digitalt graviditetstest hemma. Om de billiga stickorna visar plus vill jag ha de bekräftat med ett test där de står att man är gravid. Ha ha

• MeAndMyself

Den har jag inte ens sett, dyr? Måste kolla efter den :) Jag körde på testlagrets billiga tester denna månaden, första gången som sagt så börjar där. Ser iaf en stegring på stickorna så verkar funka :)

melinalium skrev 2016-08-17 15:38:36 följande:

Jag försökte svara tidigare men det verkar inte ha gått :)

Jag har köpt Clearblue med dubbel hormonindikator, kände att det ger en tydlig bild på vart man ligger i cykeln. Vad har du köpt för tester?

• MeAndMyself

Blir knäpp på mina ägglossningstester från testlagret. Haft svaga utslag i 4 dagar, lite starkare sen i två dagar men absolut inte lika starkt som kontrollstrecket. Imorse var strecket lika svagt som dag 1 igen!

Vad händer? Hade jag ingen ägglossning? Jag har dock haft ont i äggstocken, igår var jag t om riktigt öm i sidan under sexet..

Nån annan som haft samma dilemma?

• MeAndMyself

Okej. Men då har man ägglossning iaf? Undra vad de beror på att det visar svagt? Han man mindre hormoner eller vad? Blir knäpp på detta! Man vill så gärna och blir nojjig över minsta lilla att de inte ska gå..

Tra3dockan skrev 2016-08-18 14:57:38 följande:

Min erfarenhet av äl-tester är att det kan variera från månad till månad. Vissa månader har jag starka streck vid äl men andra svagare streck trots äl-känningar.

• MeAndMyself

Tack! :)

melinalium skrev 2016-08-18 18:49:28 följande:

Den kostade ca 300 för 10 tester. Men då visar den alla fertila dagar och även när man nått maximal nivå. Så jag börjar testa med den på måndag och får se om det blir dags då :) Skönt att det börjar bli dags att sätta igång snart. Och sen ska man sitta på nålar i två veckor och känna efter varenda millimeter i kroppen =D

Svar på tråden Bim september