• småvildingar

Bim september

Nu är det dags att ge sig in i bebismakariet! Spännande och lite jobbigt. Det där plusset kan ju ta sin tid på sig..

Hoppas på att det sätter sig nu i mitten på aug så bim torde bli i början på sept.

Någon mer som är igång? Alltid roligt att ha någon/flera att kunna prata med!

• Svar på tråden Bim september
  • LaceyLoo
    småvildingar skrev 2016-08-17 09:19:41 följande:
    Hej och välkommen! :)

Ja, jag använder NC appen ^^
    Använder också NC :)

Hoppar in här :) har troligen inte haft äl denna månad. Hade positivt ältest mån och tis förra veckan, sen negativt till mån då det blev positivt igen mån och tis. Har dock inte haft någon tempökning alls i princip.. Så jag gissar på att det inte blivit något denna månad..

Alltså bör nästa BIM ske i september, men när vet jag inte riktigt då då :p
  • LB2016
    stellanocte skrev 2016-08-16 19:57:04 följande:

Välkommen :) Vi är också på vårt fjärde försök, med första barnet. 

Jag använder inte NC men försöker med ÄL-tester för första gången denna månad. 

Tack! Okej, det är vårt första barn också. Dock fick jag en jätte tidig MF förra månaden. Fick pos på billiga tester, visste inte om dom ljuger så var inte säker. Men sen så fick jag konstig "Mens" och då var det blankt på testerna också. Så då måste det ha vart tidigt MF.

Okej, använder du ingen annan app? Haha besatt av dessa appar nu när vi försöker. imorgon är mensen slut och så ska jag också börja med ÄL-stickor. Har typ ett eget litet apotek här hemma haha. Bor i en liten stad så lite svårt att åka in till affären.

Dudå? När har du BIM?
    småvildingar skrev 2016-08-17 09:19:41 följande:

Hej och välkommen! :)

Ja, jag använder NC appen ^^

Hej, tack!

Kul! Hur länge använder du den? Jag använder den endast 4 månader så än så länge går allt bra. Dock sålde en butik fel termometer till mig så nu är det som att börja från början. Då den kunde inte hitta ÄL osv, beställde deras och använt den första gången idag!

Jobbigt när butiker är så oseriösa. Trodde något var fel på mig! Haha..

Hur länge försöker ni?
  • melinalium
    MeAndMyself skrev 2016-08-16 22:26:46 följande:

Vilka tester har du köpt? Vi började också med det nu för första gången. Vi har försökt ett halvår utan tester innan men utan positivt resultat. Så hoppas de går bättre denna månaden :)

Jag försökte svara tidigare men det verkar inte ha gått :)
    Jag har köpt Clearblue med dubbel hormonindikator, kände att det ger en tydlig bild på vart man ligger i cykeln. Vad har du köpt för tester?
  • melinalium
    småvildingar skrev 2016-08-17 09:21:02 följande:
    Tummar hålls att september är våran månad!
    Ja, många tummar hålls. Kommer väl aldrig vilja ha sex igen efter den här resan. Men det ska ta sig!
  • LB2016
    Gabs skrev 2016-08-17 10:09:48 följande:

Nu tänkte jag hänga på här och förhoppningsvis få lite pepp i väntan på plusSolig

Detta blir fjärde försöket (första efter mf) till en 2:a. Första barnet fött -14.

Bim 10/9

Nu hoppas vi på en majungeHjärta

Hej, tänkte fråga hur gör man alla dessa söta smiley?

Haha är rätt ny här..
  • MeAndMyself

Den har jag inte ens sett, dyr? Måste kolla efter den :) Jag körde på testlagrets billiga tester denna månaden, första gången som sagt så börjar där. Ser iaf en stegring på stickorna så verkar funka :)

melinalium skrev 2016-08-17 15:38:36 följande:

Jag försökte svara tidigare men det verkar inte ha gått :)

Jag har köpt Clearblue med dubbel hormonindikator, kände att det ger en tydlig bild på vart man ligger i cykeln. Vad har du köpt för tester?

• misslina

Äntligen börjar äl närma sig! Gissar på äl i helgen, senast måndag!

Ohhhh vad jag vill att det ska gå vägen denna gång!

• totteplopp
    småvildingar skrev 2016-08-17 09:20:28 följande:

Välkommen! :)

Försöker också oss på nr 3. Hoppas det tar sig denna månaden! :D

Tack :)
  • totteplopp

Jag väntar in fertila dagar nu i helgen men vet inte om det har blivit rätt i alla mina appar ;). Tänkte vänta med ägglossningstest till en början iallafall. Med risk för dum fråga men när räknar ni in start på mens? Första möjliga röda eller när det blivit mer flöde? Haha känns urdumt att fråga men är ju avgörande för ägglossningen ;)

• sofiapalesjo92

Jag räknar från första dagen man måste använda nått skydd. Är det bara lite på pappret så räknar jag det inte.

totteplopp skrev 2016-08-17 22:51:21 följande:

Jag väntar in fertila dagar nu i helgen men vet inte om det har blivit rätt i alla mina appar ;). Tänkte vänta med ägglossningstest till en början iallafall. Med risk för dum fråga men när räknar ni in start på mens? Första möjliga röda eller när det blivit mer flöde? Haha känns urdumt att fråga men är ju avgörande för ägglossningen ;)

Svar på tråden Bim september