Bim september
Jaha hoppar in här. Försök 12, ett mf i bagaget. Och i veckan blir det att boka samtal med fertilitets klinik. Det trodde jag aldrig :-/ men men
Bim 4/9
Jaha hoppar in här. Försök 12, ett mf i bagaget. Och i veckan blir det att boka samtal med fertilitets klinik. Det trodde jag aldrig :-/ men men
Bim 4/9
Kämpigt :( Hoppas innerligt det tar sig för er nu. Har inget missfall i bagaget med första barnet tog två år. Så jag förstår the struggle så att säga.
Nej, vi hann inte. En av kriterierna för att få hjälp här i Göteborg är att vi måste varit skrivna på samma adress i två år och när vi började försöka hade vi inte varit det. Blev ett par i nov 2010 och året efter i juni 2011 började vi försöka, flyttade ihop i maj. Jag hann däremot skicka in alla papper, skickade in dem april 2013, och hann få hem kallelsen men juli 2013 plussade jag.
Absolut! Det kommer bli kanon! Jag mår väldigt illa när jag är gravid också så det kommer bli lättare att förklara varför jag kanske inte orkar allt.
Men man ska bli gravid också! Just nu känns det som man aldrig kommer lyckas! Men brukar alltid ha dom känslorna Precis när man fått mens. Men det är en rädsla jag har. Att inte lyckas!
Det är verkligen er tur nu, tycker jag. Håller alla tummar!
Nu är min mens snart slut och äl nalkas. Lite jobbigt för snart vet jag att jag, hur mycket jag än försöker låta bli, kommer leta tecken för eventuell graviditet. Lite så där nitiskt liksom. Vill så gärna men vet att oddsen att det sätter sig i början av processen är små.
Hur mår ni andra?
I dag börjar vi med ÄL-test. Har jag förstått det rätt att man inte ska ta det på morgonen, till skillnad från graviditetstest?
Hej allihopa! Får jag vara med?
Jag tänkte jag skulle slippa dessa bim-trådar då jag plussade för 1,5 vecka sen (var då i vecka 5) men började blöda redan efter två dagar och fick konstaterat igår att det var ett missfall (eller ett utomkveds, vi vet inte än, ska in på ytterligare kontroll på tisdag. Men i så fall ett utomkveds som förmodligen har löst sig av sig själv). Blödningen har avtagit idag så jag hoppas att den slutar helt snart så vi kan börja om igen. Vi kommer vänta en mens innan vi försöker men jag siktar på att den kommer igång snart och att nästa bim blir i slutet av september :)
Lite om oss: vi är båda 27 år, gifta och bor i hus på landet med två hundar. Det är bådas första barn och första plusset kom efter andra försöket, så gravida kan vi ju uppenbarligen bli :)
Fler som försöker igen efter missfall?
Haha vi som alltid har så mycket sex, har nu inte legat på 2v! Går in i fertil period nu, så hoppas mannen kan sluta tjura!
Hmmm funderar på om äl kom tidigare cd14 ist för cd20 ... Tempen hade stigit idag och igår tyckte jag att det var äl sekret. Som tur är lyckades vi få till det igår och i morse. Spännande!