• 10oktober

Bim september

Hej allihopa! Får jag vara med?

Jag tänkte jag skulle slippa dessa bim-trådar då jag plussade för 1,5 vecka sen (var då i vecka 5) men började blöda redan efter två dagar och fick konstaterat igår att det var ett missfall (eller ett utomkveds, vi vet inte än, ska in på ytterligare kontroll på tisdag. Men i så fall ett utomkveds som förmodligen har löst sig av sig själv). Blödningen har avtagit idag så jag hoppas att den slutar helt snart så vi kan börja om igen. Vi kommer vänta en mens innan vi försöker men jag siktar på att den kommer igång snart och att nästa bim blir i slutet av september :)

Lite om oss: vi är båda 27 år, gifta och bor i hus på landet med två hundar. Det är bådas första barn och första plusset kom efter andra försöket, så gravida kan vi ju uppenbarligen bli :)

Fler som försöker igen efter missfall?

• 10oktober
    babypower skrev 2016-08-12 20:28:08 följande:

Beklagar! Nästan i samma situation..plussade också på andra försöket och tidigt missfall i v.6. Fick äl som vanligt efter blödningen men den var en vecka senare än vanligt. Är nu på försök 3 efter missfallet, så hoppas på plus i september och en majbebis :) var in och gjorde vul i samband med missfallet så vet iallafall att allt ser bra ut! Lycka till!

Oj, låter ju precis som vi! Fick du en mens innan äl eller äl direkt? Jag har nog nästan räknat med att få mens först, men det kanske inte är så? Jaja, vi får se hur det blir :) ja, har också gjort två vul denna vecka och kommer nog göra ett tredje på tisdag men de har inte hittat nått konstigt (eller var ägget har suttit) så jag får väl lita på att det blir bra :) är du orolig för ett nytt mf?

Stort lycka till denna månad! :) maj är en bra månad, fyller själv år då ;)
  • 10oktober
    stellanocte skrev 2016-08-13 04:24:45 följande:

Beklagar. Hoppas att ni får ert plus snart igen. 

Tack! :) det hoppas vi med!
    stellanocte skrev 2016-08-13 04:25:38 följande:

I dag börjar vi med ÄL-test. Har jag förstått det rätt att man inte ska ta det på morgonen, till skillnad från graviditetstest?

Jag har fattat det som att man ska ta det på morgonen också, eftersom urinen är mer koncentrerad då. Vilka äl-tester är det?
  • 10oktober
    Cfmilla skrev 2016-08-13 08:14:00 följande:

Åh fy så trist!

Vi fick också ett tidigt mf i februari. Mens och äl kom igång rätt fort efter det vilket var skönt. Men vi har tyvärr inte lyckats plussa än efter det.

Lycka till igen

Ja, det har varit en tung vecka! Men nu tror jag att vi har lagt det bakom oss och ser framåt igen :) åh, vad segt att det inte tagit sig igen för er! Hoppas att september blir er månad då :)

Tack detsamma! :)
  • 10oktober
    misslina skrev 2016-08-13 08:49:06 följande:

Det är olika det där! För vissa funkar morgonen bättre och för vissa EM. Man får prova sig fram!

Jag testar alltid på morgonen.

Ah, ja det är kanske sant :) har bara använt äl-tester en gång, eftersom jag lyckades plussa samma dag som jag började med äl-test, så har inte hunnit prova mig fram än. Får göra det nu :)
  • 10oktober
    småvildingar skrev 2016-08-13 11:40:17 följande:

Beklagar och hoppas att kroppen är med på banan snabbt igen!

Tack! Det hoppas jag med :)
  • 10oktober
    Tra3dockan skrev 2016-08-13 12:36:42 följande:

Jag fick också nyss ett tidigt missfall, mitt andra på våra 4 försök. Jag började blöda några dagar efter plusset båda gångerna men vi försöker direkt utan att vänta. Så jag tänker lika som du att vi vet att vi kan bli gravida men att det inte var meningen att bli nu. Min nästa bim bör vara 5/9 och den här gången funderar jag på om jag ska slopa tester och bara köra på ändå och vänta tills typ den 10/ 9 om ingen mens kommit med att ta gravtest.

Jag blir 27 år 10 oktober och min man fyller 33 idag. Vi bor också på landet med våra höns.

Usch vad jobbigt för er! Jag är jättenojig att det ska hända igen. Men det är som du säger: man får försöka tänka att det inte var dags än. Jag kommer nog testa med äl-stickor efter nästa mens, men fram till dess testar jag inget. Köpte hem äl-test precis innan jag plussade för vi trodde inte att det hade tagit sig (hade en blödning vid bim) så de ligger ju outnyttjade ;) velar lite om vi ska försöka eller vänta. Ska tillbaka på kontroll på tisdag, får prata med läkaren igen då. Helst skulle jag vilja börja försöka idag, men det går ju inte riktigt. Hatar att vänta på att blödningen ska ta slut.
Svar på tråden Bim september