• småvildingar

Bim september

Nu är det dags att ge sig in i bebismakariet! Spännande och lite jobbigt. Det där plusset kan ju ta sin tid på sig..

Hoppas på att det sätter sig nu i mitten på aug så bim torde bli i början på sept.

Någon mer som är igång? Alltid roligt att ha någon/flera att kunna prata med!

• Svar på tråden Bim september
  • småvildingar
    misslina skrev 2016-08-10 18:41:02 följande:

Exakt det är skönt!

Ja snart är det bara påt igen! Bahhh. Men min energi brukar komma tillbaka närmare äl man kommer ;)

Men tycker det är skönt i alla fall att jag fått koll på kroppen i och med att jag Tempar och kör ägglossningstest.

Ja, jag tempar också. Så en vet lite iaf! Då vet en att en maxar liksom. Inget lämnas åt slumpen.
  • Cfmilla
    stellanocte skrev 2016-08-09 20:23:31 följande:

Det är verkligen er tur nu, tycker jag. Håller alla tummar!

Åh tack! Hoppas för dig med
  • Cfmilla
    småvildingar skrev 2016-08-10 12:46:51 följande:

Nu är min mens snart slut och äl nalkas. Lite jobbigt för snart vet jag att jag, hur mycket jag än försöker låta bli, kommer leta tecken för eventuell graviditet. Lite så där nitiskt liksom. Vill så gärna men vet att oddsen att det sätter sig i början av processen är små.

Hur mår ni andra?

Jag känner igen mig, letar också efter tecken som en tok. Mens precis slut här med, men tack vare att jag tempar, vet jag nu att äl är lite senare. Runt cd20 så borde äl vara dvs runt den 24. Men börjar jobba i morgon så tiden kommer gå rätt fort
  • LadySatisfied
    småvildingar skrev 2016-08-10 17:48:10 följande:

Ja, med de andra barnen har jag faktiskt väntat ganska "länge" innan jag testade. Bim +5 på båda vill jag minnas.

Nej, jag tempar. Funkade super med min minsta! :D

Ja, jag hade en tanke om att jag skulle vara lugn och vänta med att testa. Men diverse anledningar gjorde att jag ville kolla tidigare. Hade bland annat ryggvärken från helvetet och tyvärr så hjälper inte Alvedon alls på mig, men jag vågade inte ta ipren fast testerna var negativa. Den här gången kommer jag nog kolla på BIM eller dagen efter eftersom vi ska på ett bröllop. Plusar jag så kommer jag undvika alkohol, annars blir det nog något glas vin i alla fall.

Okej, vi ska försöka ett tag utan att tempa eller testa med ägglossningsstickor. Hoppas på ett mirakel i magen snart
  • småvildingar
    Cfmilla skrev 2016-08-10 21:53:09 följande:

Jag känner igen mig, letar också efter tecken som en tok. Mens precis slut här med, men tack vare att jag tempar, vet jag nu att äl är lite senare. Runt cd20 så borde äl vara dvs runt den 24. Men börjar jobba i morgon så tiden kommer gå rätt fort

Jag har också äl lite senare, eller ja runt cd 17-19, så inte riktigt i mitten av cykeln. Ja, här har partnern fortf semester så dagarna går rätt fort här med. Dagarna går rätt fort oavsett med en snart 2,5 åring och en 1 åring iofs :p
  • småvildingar
    LadySatisfied skrev 2016-08-10 22:49:27 följande:

Ja, jag hade en tanke om att jag skulle vara lugn och vänta med att testa. Men diverse anledningar gjorde att jag ville kolla tidigare. Hade bland annat ryggvärken från helvetet och tyvärr så hjälper inte Alvedon alls på mig, men jag vågade inte ta ipren fast testerna var negativa. Den här gången kommer jag nog kolla på BIM eller dagen efter eftersom vi ska på ett bröllop. Plusar jag så kommer jag undvika alkohol, annars blir det nog något glas vin i alla fall.

Okej, vi ska försöka ett tag utan att tempa eller testa med ägglossningsstickor. Hoppas på ett mirakel i magen snart

Det är supersvårt att ha is i magen. En vill ju så himla himla gärna. Anledningen att jag väntat är pga att jag klarar mer av att mensen kommer än att få ert test som är negativt. Låter knepigt kanske. Men jag har testat 3 gånger i mitt liv so far och den gången det stod "inte gravid" blev jag helt trasig av. Så därefter försöker jag vänta in i det sista.

Åh, så kul med bröllop! Alltid mysigt! ^^
  • LadySatisfied
    småvildingar skrev 2016-08-11 18:15:31 följande:

Det är supersvårt att ha is i magen. En vill ju så himla himla gärna. Anledningen att jag väntat är pga att jag klarar mer av att mensen kommer än att få ert test som är negativt. Låter knepigt kanske. Men jag har testat 3 gånger i mitt liv so far och den gången det stod "inte gravid" blev jag helt trasig av. Så därefter försöker jag vänta in i det sista.

Åh, så kul med bröllop! Alltid mysigt! ^^

Ja men jag tror att jag är likadan. Man bygger upp en annan förväntning inför ett test. Mensen är liksom nåt som kommer varje månad, men ett test tar man ju bara om det finns chans att man är gravid. Så vi får väl se om jag testar den här gången eller helt enkelt väntar ut mensen.

Ja, ska bli jättehärligt! Har varit minst ett bröllop varje år senaste åren. Snacka om att man blir på bra humör av det
  • Fkvi

Har egentligen BIM nu 15 aug men inga symptom (inbillar mig molvärk och ömma bröst, men det är nog kroppen som spökar) i sikte så nästa BIM blir 16 september!

• LaceyLoo

Hoppar in här, då det är tveksamt om jag haft äl denna månad.. Tempen borde gått upp i måndags då äl var beräknad men den har fortf inte gått upp.. Hade positiva ältest mån och tis.. Fattar ingenting!

Så nästa BIM blir i september, runt den 23

• misslina
    LaceyLoo skrev 2016-08-11 20:57:43 följande:

Hoppar in här, då det är tveksamt om jag haft äl denna månad.. Tempen borde gått upp i måndags då äl var beräknad men den har fortf inte gått upp.. Hade positiva ältest mån och tis.. Fattar ingenting!

Så nästa BIM blir i september, runt den 23

Hade du positiva äl-test tisdag och onsdag så får du tänka att ägget släpper 24-36 timmar efter det! Och sen kommer Temp-höjningen! Så fortsätt tempa så kommer nog höjningen i morgon eller på
    Lördag!
Svar på tråden Bim september