• småvildingar

Bim september

Nu är det dags att ge sig in i bebismakariet! Spännande och lite jobbigt. Det där plusset kan ju ta sin tid på sig..

Hoppas på att det sätter sig nu i mitten på aug så bim torde bli i början på sept.

Någon mer som är igång? Alltid roligt att ha någon/flera att kunna prata med!

• Svar på tråden Bim september
  • misslina
    småvildingar skrev 2016-08-09 08:24:06 följande:
    Stora blir 2,5 nu i aug och lilla blev 1 i juli :D Dina?
    Våra är lite större... 8 och 6 så lyckas vi blir det en liten Sladdis:)
  • småvildingar
    Cfmilla skrev 2016-08-09 08:51:49 följande:

Va är det sant måste man? Bor också i Göteborg. Så löjligt. Då måste vi vänta till februari typ. Mannen ska ringa i veckan så får vi se vad dom säger. Vart vände ni er till? Men sedan gick det fortare med barn 2?

Vi valde via landstinget, Sahlgrenska, men går en privat så finns det ju inga kriterier, men då kostar det ju istället. Så vi tänkte att vi tar hjälp av landstinget, våra 3 gratis försök, och sedan gå på att betala, men nu behövde vi ju inte det. Hade preciiiis plussat när vi fick hem kallelsen.

Ja, vår lilla blev till med en gång. Trodde jag aldrig. När stora var 7 månader så bestämde vi att vi börjar igen, tänkte att det tar nog lång tid igen, så kommande där äl blev lilla till. Kom verkligen som en chock! Så vi får se hur lång tid nr 3 tar. Kan ju lika gärna ta lång tid liksom.
  • småvildingar
    misslina skrev 2016-08-09 09:06:57 följande:

Våra är lite större... 8 och 6 så lyckas vi blir det en liten Sladdis:)

Så mysigt! Gott att ha större syskon som även förstår graviditet osv :)
  • misslina
    småvildingar skrev 2016-08-09 10:05:20 följande:
    Så mysigt! Gott att ha större syskon som även förstår graviditet osv :)
    Absolut! Det kommer bli kanon! Jag mår väldigt illa när jag är gravid också så det kommer bli lättare att förklara varför jag kanske inte orkar allt.

Men man ska bli gravid också! Just nu känns det som man aldrig kommer lyckas! Men brukar alltid ha dom känslorna Precis när man fått mens. Men det är en rädsla jag har. Att inte lyckas!
  • Cfmilla
    misslina skrev 2016-08-09 10:16:02 följande:

Absolut! Det kommer bli kanon! Jag mår väldigt illa när jag är gravid också så det kommer bli lättare att förklara varför jag kanske inte orkar allt.

Men man ska bli gravid också! Just nu känns det som man aldrig kommer lyckas! Men brukar alltid ha dom känslorna Precis när man fått mens. Men det är en rädsla jag har. Att inte lyckas!

Åh jag delar din rädsla! Ojojoj så stor den är just nu.
  • Agge83

BIM 3/9... Vi har försökt å inte försökt, velat fram å tillbaka men denna månaden blir det hård körning ;) ett maj barn hade ju vart fint!

• stellanocte
    columbus skrev 2016-08-09 05:33:04 följande:
    Väntar min mens idag (tempen störtdök) så BIM 9 september. Blir också fjärde försöket på första barnet. Hoppas det är vår tur nu!
    Hoppas att september blir vår månad
  • småvildingar
    misslina skrev 2016-08-09 10:16:02 följande:

Förstår precis. Efter att det tog så lång tid att bli med första barnet är jag lite trasig med den biten. Väldigt jobbigt och ångestladdat. :/
  • småvildingar
    Agge83 skrev 2016-08-09 12:47:10 följande:

BIM 3/9... Vi har försökt å inte försökt, velat fram å tillbaka men denna månaden blir det hård körning ;) ett maj barn hade ju vart fint!

Ja, eller hur. En majbebis hade varit himla fint!
  • misslina
    småvildingar skrev 2016-08-09 18:22:48 följande:
    Förstår precis. Efter att det tog så lång tid att bli med första barnet är jag lite trasig med den biten. Väldigt jobbigt och ångestladdat. :/
    Att göra barn är ingen rolig process... Tyvärr. Var spännande i början men inte nu...
Svar på tråden Bim september