Inlägg från: Tra3dockan |Visa alla inlägg
  • Tra3dockan

Bim september

10oktober skrev 2016-08-12 20:06:15 följande:

Hej allihopa! Får jag vara med?

Jag tänkte jag skulle slippa dessa bim-trådar då jag plussade för 1,5 vecka sen (var då i vecka 5) men började blöda redan efter två dagar och fick konstaterat igår att det var ett missfall (eller ett utomkveds, vi vet inte än, ska in på ytterligare kontroll på tisdag. Men i så fall ett utomkveds som förmodligen har löst sig av sig själv). Blödningen har avtagit idag så jag hoppas att den slutar helt snart så vi kan börja om igen. Vi kommer vänta en mens innan vi försöker men jag siktar på att den kommer igång snart och att nästa bim blir i slutet av september :)

Lite om oss: vi är båda 27 år, gifta och bor i hus på landet med två hundar. Det är bådas första barn och första plusset kom efter andra försöket, så gravida kan vi ju uppenbarligen bli :)

Fler som försöker igen efter missfall?

Jag fick också nyss ett tidigt missfall, mitt andra på våra 4 försök. Jag började blöda några dagar efter plusset båda gångerna men vi försöker direkt utan att vänta. Så jag tänker lika som du att vi vet att vi kan bli gravida men att det inte var meningen att bli nu. Min nästa bim bör vara 5/9 och den här gången funderar jag på om jag ska slopa tester och bara köra på ändå och vänta tills typ den 10/ 9 om ingen mens kommit med att ta gravtest.

Jag blir 27 år 10 oktober och min man fyller 33 idag. Vi bor också på landet med våra höns.
  • Tra3dockan
    10oktober skrev 2016-08-14 13:33:47 följande:
    Usch vad jobbigt för er! Jag är jättenojig att det ska hända igen. Men det är som du säger: man får försöka tänka att det inte var dags än. Jag kommer nog testa med äl-stickor efter nästa mens, men fram till dess testar jag inget. Köpte hem äl-test precis innan jag plussade för vi trodde inte att det hade tagit sig (hade en blödning vid bim) så de ligger ju outnyttjade ;) velar lite om vi ska försöka eller vänta. Ska tillbaka på kontroll på tisdag, får prata med läkaren igen då. Helst skulle jag vilja börja försöka idag, men det går ju inte riktigt. Hatar att vänta på att blödningen ska ta slut.
    Ja det är inte kul med väntan. När jag pratade med BM om misstanke om missfall så sa hon bara att jag skulle vänta en vecka och se om det fortfarande var plus och inget om efterkontroll. Så nu inväntar jag äl och ser vad som händer. Jag mår i alla fall bra och inga känningar av infektion så det borde vara ok.
  • Tra3dockan
    MeAndMyself skrev 2016-08-18 12:30:38 följande:

Blir knäpp på mina ägglossningstester från testlagret. Haft svaga utslag i 4 dagar, lite starkare sen i två dagar men absolut inte lika starkt som kontrollstrecket. Imorse var strecket lika svagt som dag 1 igen!

Vad händer? Hade jag ingen ägglossning? Jag har dock haft ont i äggstocken, igår var jag t om riktigt öm i sidan under sexet..

Nån annan som haft samma dilemma?

Min erfarenhet av äl-tester är att det kan variera från månad till månad. Vissa månader har jag starka streck vid äl men andra svagare streck trots äl-känningar.
  • Tra3dockan
    LadySatisfied skrev 2016-08-22 15:03:22 följande:

Senaste ägglossningen (enligt kalender och flytningar) var i fredags. Hade samlag i måndags och onsdags. I söndags fick jag konstigt ont i bröstvårtorna. Trodde först att det berodde på en ny bh som hade sömmar som skavt, men ömmande fortsätter, och nu känns det som att brösten även svullnat lite och gör ont ungefär som innan mens. Men det är dock en vecka tidigare än någonsin annars. Jag har läst att ömmande brösten kan vara första tecknet på en graviditet, så jag håller tummarna helt enkelt. Bim är 2 september, så det är ett tag kvar innan jag kan testa.

Hur har ni andra det? Några tidiga symptom nu eller kanske under en tidigare graviditet?

de två gångerna som slutade i tidigt missfall för mig började med ömmande bröst redan från dagarna efter äl så det låter positivt :)
  • Tra3dockan
    LadySatisfied skrev 2016-08-22 15:48:12 följande:
    Oj då kanske det är på riktigt nu då Hade du några andra tidiga symptom?

Vad tråkigt med dina missfall
    njaeee.. Den senaste gången så kände jag mig allmänt konstig i kroppen och hade någon som påminde om illamående men ändå inte var det. Just det! Jätte trög i magen.
  • Tra3dockan
    Fkvi skrev 2016-08-23 00:46:13 följande:

Hur går det för alla? Själv går en snart in på de fertila dagarna (fr.o.m 24 aug, ÄL 29 aug) :)

Mina fertila dagar är precis förbi och vi hade sex varannan dag så jag hoppas att vi lyckats så ett frö som vill stanna kvar och inte blödas ut. Så nu börjar vänt perioden för min del, och den här gången tror jag inte att jag tänker testa förrän mensen är minst 5 dagar sen. Jag vill inte bli besviken igen och se det där plusset som sen försvinner när blödningen sätter igång. 

Jag hoppas innerligt på en Majbebis.
  • Tra3dockan
    LadySatisfied skrev 2016-08-23 15:14:45 följande:
    Okej. Tycker nog att jag är lite trög i magen, men å andra sidan så är man nog väldigt bra på att hitta symptom för att man så gärna vill. Brösten går dock inte att ignorera. Upptäckte även små vita "blåsor" på ena bröstvårtan. Men jag brukar inte studera mina bröst så noga, så de kanske alltid har varit där. Vi får se.
    Jag håller tummarna för dig :)
  • Tra3dockan

Ok... plus idag, svagt men starkare än de gånger jag plussat och fått tidigt mf. Hoppas fröet gror.

• Tra3dockan
    Lady K skrev 2016-09-04 19:04:23 följande:

Åh, stort grattis till er tjejer!

Själv är jag mitt i väntan mellan äl o BIM nu. BIM beräknat till den 13 september, men lite osäkert då jag ganska nyss slutat med p-piller och inte vet om mensen fortsätter vara regelbunden...Inga direkta symptom denna gång, till skillnad mot förra gången då jag var bombsäker på att jag var gravid med molvärk både i nedre magen och i ländryggen, trött, yr och skakig i benen. Sen vart jag kissnödig hela tiden. Men ingen bebis vart det...

Kanske är bra att inte känna nåt denna gång då de andra symptomen uppenbarligen var pms för min del.

Hoppas iaf på bättre tur denna gång!

Tack. Även om jag inte vågar hoppas fullt ut.

Jag har bara haft ömma bröstvårtor den här gången, och väldigt pigg.

De andra två gångerna det visat svagt plus innan tidigt mf så hade jag ont i brösten upp mot armhålan och kände mig småkonstig.

Jag hoppas verkligen att det går bra för båda oss.

Det här är vårt femte försök och jag släppte stressen den här gången. Jag accepterade att det kan ta tid och att det blir barn när det blir. Jag har intehållit mig borta från saker jag gillar den här gången, unnat mig ett glas vin, kaffe, snus, utan valt att inte fokusera så mycket på det. Jag tror att stressen sätter en del griller i huvudet på en som påverkar kroppen. Förhoppningsvis så blir resultatet av det att plutt blir kvar:)
  • Tra3dockan
    babydreams skrev 2016-09-04 19:29:20 följande:

Tror det är bäst att göra så! Jag gör detsamma. Dricker kaffe då och då, dricker även alltid en celsius till frukost, och det är inte rekommenderat för gravida. Man ska inte ställa in sig för mycket, som du sa - blir det en plutt så blir det :)

Lady K skrev 2016-09-04 19:47:58 följande:

Tror det är jättebra som du säger att släppa stressen! Man kan ju inte hur gärna man än vill bli gravid med tankekraft. Så att försöka slappna av och lita på kroppen är väl det bästa man kan göra. Lättare sagt än gjort när man så gärna vill...Känns också som att man nästan skapar gravidsymptom hos sig själv också när det är det enda man tänker på.

Jag har också tagit nåt glas vin denna gång plus att jag har nya arbetsuppgifter som stjäl en del fokus vilket känns välkommet!

Jo. Försöka fokusera på annat. Jag har också mycket nytt på jobbet just nu så det är riktigt roligt:)

Så jag ska bara fokusera på jobbet den här veckan och ta nytt test på onsdag om ingen mens dykt upp för att se om plusset blivit starkare. Blir det mf den här gången med så blir det.
Svar på tråden Bim september