• Anonym (Vet ej)

Barnen eller den nya.

Som rubriken är så står jag i dilemmat av att välja ha kontakt med mina hyfsat stora barn, föräldrar som ej är krya eller den kvinna jag är med och hennes dotter.

Jag gick ifrån min fru för snart 1 år sen och det efter att hon kommit på mej med att jag hade en annan kvinna, barnen och mina föräldrar blev inte heller glada och jag har nu inte sett 2 av barnen på ungefär 2 månader.

Den nya kvinnan har i stort sett talat om för mej att jag inte får ha kontakt med min exfru och där bor 2 barn.

Jag är kär i den nya kvinnan men hon orsakar också bråk och konflikter och tagit kontakt med exfrun och kallat henne fula ord vilket jag inte gillar så nu har jag en del att tänka på.

Nån som känner igen sig och kan ge mej råd?

För även om jag är kär i den nya så är jag rädd för vad hon kan ställa till med om jag väljer barnen, föräldrarna hon är ganska hetsk av sig.

• Svar på tråden Barnen eller den nya.
  • Anonym (fy)
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-28 16:45:26 följande:

Nja inte direkt även om jag tycker att när barnen blivit så stora så dom klarar sig själva så kan man få ha sex men kk vill jag inte ha för vill även ha kärlek

Man behöver ALLTID sina föräldrar och oavsett hur gamla dom är så sårar du dom mer än du någonsin kan förstår när du väljer din nya framför dom.

Dock kan du självklart ha en bra relation med barnen och samtidigt en partner. Antingen så dumpar du den du har nu och skaffar en som är normal och låter dig träffa dina barn eller så gör du väldigt klart för den du har att hon inte har med det att göra och försöker hon förstöra/bestämma så åker hon ut.
  • Anonym (Vet ej)
    Anonym (fy) skrev 2016-03-28 17:06:19 följande:

Man behöver ALLTID sina föräldrar och oavsett hur gamla dom är så sårar du dom mer än du någonsin kan förstår när du väljer din nya framför dom.

Dock kan du självklart ha en bra relation med barnen och samtidigt en partner. Antingen så dumpar du den du har nu och skaffar en som är normal och låter dig träffa dina barn eller så gör du väldigt klart för den du har att hon inte har med det att göra och försöker hon förstöra/bestämma så åker hon ut.

Har försökt förklara att jag behöver ha kontakt med barnen men tyvärr har hon eskalerat med mess till mitt ex om att exet är en hemsk varelse varje gång jag tar upp detta, nu ska jag iväg och köra ett pass på gymmet så kanske det klarnar lite med hur jag ska gå vidare, känner heller inte för att ragga igen så som det är nu då så står det mellan nya eller exet.
  • Anonym (fy)
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-28 17:12:16 följande:

Har försökt förklara att jag behöver ha kontakt med barnen men tyvärr har hon eskalerat med mess till mitt ex om att exet är en hemsk varelse varje gång jag tar upp detta, nu ska jag iväg och köra ett pass på gymmet så kanske det klarnar lite med hur jag ska gå vidare, känner heller inte för att ragga igen så som det är nu då så står det mellan nya eller exet.

Så exet eller nya. Nya som bråkar med dig, förbjuder dig att träffa barnen, förstör din relation med dina barn, skickar elaka meddelande till exet fast hon inte gjort nått, men du får bra sex.

Exet är vad jag har förstår från dina svar en bra människa, fru och mamma. Du får en bra partner, en bra relation med dina barn, en familj. Men kanske inte riktigt lika mycket sex och i mellan åt när hon går igenom svåra saker så måste du ställa upp för henne. Ja du, svårt val (jag är ironisk).
  • Gung Ho
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-28 16:42:11 följande:
    Vet önskar att jag hade stått emot men kanske det inte är försent fast det känns som den nya har klorna i mej :(
    Har du en egen vilja?
  • Ess
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-28 17:12:16 följande:
    Din sak är att sätta ner foten. Ditt ex sak är att polisanmäla din nya när hon går för långt.

Jag tycker uppriktigt synd om ditt ex. Har du verkligen lyckats trampa ner hennes självkänsla så långt att hon ens överväger att ta dig tillbaks när du behandlar henne som skit?
  • Anonym (Vet ej)
    Anonym (fy) skrev 2016-03-28 17:33:15 följande:

Så exet eller nya. Nya som bråkar med dig, förbjuder dig att träffa barnen, förstör din relation med dina barn, skickar elaka meddelande till exet fast hon inte gjort nått, men du får bra sex.

Exet är vad jag har förstår från dina svar en bra människa, fru och mamma. Du får en bra partner, en bra relation med dina barn, en familj. Men kanske inte riktigt lika mycket sex och i mellan åt när hon går igenom svåra saker så måste du ställa upp för henne. Ja du, svårt val (jag är ironisk).

Träningen klar :) exet har ingen mer att förlora så det är inget svårt. Det svåra är egentligen att bli av med den nya utan att hon ställer till mer elände.
  • Anonym (Vet ej)
    Gung Ho skrev 2016-03-28 17:57:26 följande:

Har du en egen vilja?

Jo då det har jag fast vill inte ha konflikter
  • Anonym (Vet ej)
    Ess skrev 2016-03-28 18:21:30 följande:

Din sak är att sätta ner foten. Ditt ex sak är att polisanmäla din nya när hon går för långt.

Jag tycker uppriktigt synd om ditt ex. Har du verkligen lyckats trampa ner hennes självkänsla så långt att hon ens överväger att ta dig tillbaks när du behandlar henne som skit?

Vet att jag och den nya sårat henne framför allt den nya har gjort det, hon har blivit en stark kvinna, tro det den som vill.
  • Anonym (fy)
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-28 18:43:42 följande:

Träningen klar :) exet har ingen mer att förlora så det är inget svårt. Det svåra är egentligen att bli av med den nya utan att hon ställer till mer elände.

Du resonerar väldigt märkligt. Ni har väl barn? Är inte det de störta någonsin att förlora ett barn? Åh sen kan man ju faktiskt må dåligt och behöva störning vid andra saker än just dödsfall.

Vad tror du att nya gör om du lämnar henne? Är du rädd på riktigt eller tror du bara att hon kommer skrika och bråka, ringa och skicka elaka sms? I så fall är det väl bara att ta det. Polisanmälan henne och byt nummer om du/ni behöver.
  • Anonym (fy)
    Anonym (fy) skrev 2016-03-28 19:27:32 följande:

Du resonerar väldigt märkligt. Ni har väl barn? Är inte det de störta någonsin att förlora ett barn? Åh sen kan man ju faktiskt må dåligt och behöva störning vid andra saker än just dödsfall.

Vad tror du att nya gör om du lämnar henne? Är du rädd på riktigt eller tror du bara att hon kommer skrika och bråka, ringa och skicka elaka sms? I så fall är det väl bara att ta det. Polisanmälan henne och byt nummer om du/ni behöver.

Stöttning
Svar på tråden Barnen eller den nya.