• Anonym (Vet ej)

Barnen eller den nya.

Som rubriken är så står jag i dilemmat av att välja ha kontakt med mina hyfsat stora barn, föräldrar som ej är krya eller den kvinna jag är med och hennes dotter.

Jag gick ifrån min fru för snart 1 år sen och det efter att hon kommit på mej med att jag hade en annan kvinna, barnen och mina föräldrar blev inte heller glada och jag har nu inte sett 2 av barnen på ungefär 2 månader.

Den nya kvinnan har i stort sett talat om för mej att jag inte får ha kontakt med min exfru och där bor 2 barn.

Jag är kär i den nya kvinnan men hon orsakar också bråk och konflikter och tagit kontakt med exfrun och kallat henne fula ord vilket jag inte gillar så nu har jag en del att tänka på.

Nån som känner igen sig och kan ge mej råd?

För även om jag är kär i den nya så är jag rädd för vad hon kan ställa till med om jag väljer barnen, föräldrarna hon är ganska hetsk av sig.

• Svar på tråden Barnen eller den nya.
  • Anonym (Vet ej)
    LFF skrev 2016-04-13 09:23:51 följande:

Hoppas hon stämmer dig för felaktigt avskedande om orsaken är din galna nya. Det är inte ett legitimt skäl för avskedande.

Hon har inget att stämma mej för hon skrev inget motbrev när hon blev uppsagd.
  • Anonym (syster)

Faktum är att min syster var med om något liknande, så det här kan mycket väl vara sant. 

Men TS, jag vet inte ens vad jag ska säga, det är så smaklöst att lämna sin fru och sina barn i sticket att jag inte ens har ord för det. 
    Hur du kan ta din nyas parti så till den milda grad att du till och med säger upp ditt ex - det är obegripligt. Det framstår som att du är rädd för din nya och hennes humör. 

Klart att din nya tycker det är trist att dina barns mamma jobbar på ditt jobb, men det får hon hacka i sig. Du borde inte vika dig för det, och nej man klarar sig inte något vidare på a-kassa. 

Jag hoppas verkligen att karma biter dig i r*ven. Man väljer inte bort sina barn sådär. Vilka spår tror du att det sätter i dem? Vad tror du att de tänker om dig och ditt agerande? 

Jag tycker faktiskt att du borde skämmas, du borde ligga sömnlös på natten. du försätter så många oskyldiga i jättejobbiga situationer bara för att du har lust och för att du är feg. Det är inga godtagbara anledningar. 

• Anonym (Vet ej)
    Anonym (syster) skrev 2016-04-13 09:42:31 följande:

Faktum är att min syster var med om något liknande, så det här kan mycket väl vara sant. 

Men TS, jag vet inte ens vad jag ska säga, det är så smaklöst att lämna sin fru och sina barn i sticket att jag inte ens har ord för det. 

Hur du kan ta din nyas parti så till den milda grad att du till och med säger upp ditt ex - det är obegripligt. Det framstår som att du är rädd för din nya och hennes humör. 

Klart att din nya tycker det är trist att dina barns mamma jobbar på ditt jobb, men det får hon hacka i sig. Du borde inte vika dig för det, och nej man klarar sig inte något vidare på a-kassa. 

Jag hoppas verkligen att karma biter dig i r*ven. Man väljer inte bort sina barn sådär. Vilka spår tror du att det sätter i dem? Vad tror du att de tänker om dig och ditt agerande? 

Jag tycker faktiskt att du borde skämmas, du borde ligga sömnlös på natten. du försätter så många oskyldiga i jättejobbiga situationer bara för att du har lust och för att du är feg. Det är inga godtagbara anledningar. 

Det är som så jag är kär i min nya. Exet har a-kassa så hon och barnen klarar sig. Barnen i nuläget vill ej träffa den nya vilket jag kan förstå. Sover gör jag fast det är stressigt på jobbet och på tal om jobbet måste jag jobba nu.
  • sextiotalist
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-04-13 09:33:03 följande:
    Hon har inget att stämma mej för hon skrev inget motbrev när hon blev uppsagd.
    Det kan komma, hon är nog bara i chock just nu. Hoppas hon är med i facket, så att de kan stötta henne genom detta. I så fall kan du räkna med att det kan kosta att bli av med henne.
  • Anonym (!)
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-04-13 09:24:31 följande:

Den nya vill inte jag har kontakt med henne det blir endast bråk om jag skulle ha kontakt. Och den nya behövde jobb så det blev så och det är lugnast för alla att det blev på detta viset.

Fy fan för män som du! Min pappa gjorde något liknande mot min mamma och jag pratade inte med honom mer i hans liv. Och inte mina syskon heller. Hoppas dina barn utnyttjar dig till max och skiter i dig när der inte går att pressa ut något mer. Skit ska skit ha! SKÄMMES TAMEFAN!
  • Anonym (!)

Och till alla er som tänker att det är en trolltråd p.g.a att ni inte vill tro att det finns så respektlösa och totalt egotrippade män ( människor) som ts vill jag bara säga att när man har hjärnan mellan benen i det lilla huvudet så får det inte plats så mycket.

• sooss
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-04-13 08:47:51 följande:

Barnen kommer säkert att bli kära någon gång och då kanske dom förstår.

Eller så får de egna barn och kommer inte för allt i världen kunna förstå hur en förälder frivilligt överger sina barn. Kommer ALDRIG förstå vart samvetet (och vettet?) håller hus hos människor som bara lämnar sina barn huxflux. Idioti utan dess like.
  • Anonym (Vet ej)

Kan återigen skriva att om min fru hade visat mej kärlek så hade inget av detta hänt.
    Nu kunde hon inte det pga omständigheter så jag valde en annan väg.

• sooss
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-04-13 16:42:19 följande:

Kan återigen skriva att om min fru hade visat mej kärlek så hade inget av detta hänt.
    Nu kunde hon inte det pga omständigheter så jag valde en annan väg.

Vänta lite, du kan inte skuldbelägga alla dina kassa val på din fru?! Är det hennes fel att du inte har kontakt med barnen? Är det hennes fel att din nya verkar vara tokig? Är det hennes egna fel att du avskedade henne?! Knappast.
  • Anonym (Vet ej)
    sooss skrev 2016-04-13 16:57:40 följande:
    Vänta lite, du kan inte skuldbelägga alla dina kassa val på din fru?! Är det hennes fel att du inte har kontakt med barnen? Är det hennes fel att din nya verkar vara tokig? Är det hennes egna fel att du avskedade henne?! Knappast.
    Det är fruns fel att det blev skilsmässa för att hon inte visade kärlek för mej, hon sa att hon var kär i mej men kunde inte visa det då för att det var dödsfall i familjen och med det kom allt annat på köpet.
Svar på tråden Barnen eller den nya.