• Anonym (Vet ej)

Barnen eller den nya.

Som rubriken är så står jag i dilemmat av att välja ha kontakt med mina hyfsat stora barn, föräldrar som ej är krya eller den kvinna jag är med och hennes dotter.

Jag gick ifrån min fru för snart 1 år sen och det efter att hon kommit på mej med att jag hade en annan kvinna, barnen och mina föräldrar blev inte heller glada och jag har nu inte sett 2 av barnen på ungefär 2 månader.

Den nya kvinnan har i stort sett talat om för mej att jag inte får ha kontakt med min exfru och där bor 2 barn.

Jag är kär i den nya kvinnan men hon orsakar också bråk och konflikter och tagit kontakt med exfrun och kallat henne fula ord vilket jag inte gillar så nu har jag en del att tänka på.

Nån som känner igen sig och kan ge mej råd?

För även om jag är kär i den nya så är jag rädd för vad hon kan ställa till med om jag väljer barnen, föräldrarna hon är ganska hetsk av sig.

• Svar på tråden Barnen eller den nya.
  • Emmasofiabe

Usch!!! Fruktansvärda känslor går genom min kropp när jag läser detta inlägg!

Min pappa lämnade min mamma för en riktig häxa som var svartsjuk på min mamma och lät aldrig pappa vara ensam med mig och min syster för hon var rädd att han skulle träffa min mamma så det tog tio år innan han bad om ursäkt och sökte kontakt med oss för att hon lämnade han för någon annan , då vågade han engagera sig i sina tidigare barn!

MAN VÄLJER ALLTID BARNEN! du fattar inte hur mycket du kommer skada dom!

• Anonym (Vet ej)
    Emmasofiabe skrev 2016-04-15 18:19:11 följande:

Usch!!! Fruktansvärda känslor går genom min kropp när jag läser detta inlägg!

Min pappa lämnade min mamma för en riktig häxa som var svartsjuk på min mamma och lät aldrig pappa vara ensam med mig och min syster för hon var rädd att han skulle träffa min mamma så det tog tio år innan han bad om ursäkt och sökte kontakt med oss för att hon lämnade han för någon annan , då vågade han engagera sig i sina tidigare barn!

MAN VÄLJER ALLTID BARNEN! du fattar inte hur mycket du kommer skada dom!

OK, låter inte bra. Jag bor hos den nya (har bara bott där i 1 månad) tyvärr har hon ett humör jag inte sett förut så vet inte vad exakt jag ska göra. Tankarna går till barnen trots att dom är stora och även till ex frun men också till den nya. Kan en kvinna bli helt förvandlad när man flyttat ihop? Får skäll bara jag säger något om ex frun.
  • Ess
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-04-16 20:01:53 följande:
    OK, låter inte bra. Jag bor hos den nya (har bara bott där i 1 månad) tyvärr har hon ett humör jag inte sett förut så vet inte vad exakt jag ska göra. Tankarna går till barnen trots att dom är stora och även till ex frun men också till den nya. Kan en kvinna bli helt förvandlad när man flyttat ihop? Får skäll bara jag säger något om ex frun.
    Varför ska du tvunget prata om exfrun, finns ju liksom ingen anledning.
    Prata om och med barnen istället, är de så stora som du skriver så kan du ha kontakt med dem utan att blanda in ditt ex.
  • Emmasofiabe

Exfru är orelevant i nytt förhållande, men om kvinna inte kan acceptera att du vill ha kontakt med barnen utan blir tokig pga det då bör du lämna henne omedelbart.

• Anonym (Vet ej)

Har lite känslor kvar för exet efter ett långt äkteskap det är därför jag har kontakt med henne.

Är även lite nyfiken och vill höra hur det går för henne mellan varven.

• sextiotalist
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-04-14 18:33:43 följande:

Hoppas att detta blir ett av mina sista inlägg här. Någon skrev om karma och för info blev jag idag borttagen från företaget jag jobbar för (jag var mellan chef). Den nya vet inte något om detta men det kommer innebära att hon också blir utan jobb, vet inte hur jag ska säga detta till henne och vet inte om hon vill ha mej kvar heller f..n

Knappast karma, utan konsekvenser av ditt handlade. När du sparkade din exfru så överträdde du troligen dina befogenheter. Vi har en arbetslagstiftning i det här landet och att avskeda någon för att hålla sin sambo lugn är ingen orsak till att avskeda en person.
  • Anonym (Vet ej)
    sextiotalist skrev 2016-04-17 10:22:44 följande:

Knappast karma, utan konsekvenser av ditt handlade. När du sparkade din exfru så överträdde du troligen dina befogenheter. Vi har en arbetslagstiftning i det här landet och att avskeda någon för att hålla sin sambo lugn är ingen orsak till att avskeda en person.

Kanske kanske inte för hon skrev inget brev om att hon ville om återanställning. Jo sambon är svartsjuk så det räcker för jag får inte prata med exfrun trots att barnen snart fyller år.

Står och vacklar hit och dit. Sover sådär men ändå ok. Får se hur allt slutar.
  • Anonym (ryskan)
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-22 22:10:23 följande:
    Vilket land kom hon från? Denna kommer från Ryssland, namnet börjar på A hon har bott i Sverige under många år
    Man gör inte så i Ryssland, förutom om man är en psykopat.
  • Anonym (Vet ej)
    Anonym (ryskan) skrev 2016-04-17 19:57:24 följande:

Man gör inte så i Ryssland, förutom om man är en psykopat.

Vad gör man inte i Ryssland?
  • sextiotalist
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-04-17 19:24:51 följande:

Kanske kanske inte för hon skrev inget brev om att hon ville om återanställning. Jo sambon är svartsjuk så det räcker för jag får inte prata med exfrun trots att barnen snart fyller år.

Står och vacklar hit och dit. Sover sådär men ändå ok. Får se hur allt slutar.

Det är snarare så att det är ett aktiv val att avstå från återanställning vid avsked pga arbetsbrist.

Har nyligen suttit i förhandlingar då företaget har varit tvungen att avskeda pga arbetsbrist.
Svar på tråden Barnen eller den nya.