• Anonym (Vet ej)

Barnen eller den nya.

Som rubriken är så står jag i dilemmat av att välja ha kontakt med mina hyfsat stora barn, föräldrar som ej är krya eller den kvinna jag är med och hennes dotter.

Jag gick ifrån min fru för snart 1 år sen och det efter att hon kommit på mej med att jag hade en annan kvinna, barnen och mina föräldrar blev inte heller glada och jag har nu inte sett 2 av barnen på ungefär 2 månader.

Den nya kvinnan har i stort sett talat om för mej att jag inte får ha kontakt med min exfru och där bor 2 barn.

Jag är kär i den nya kvinnan men hon orsakar också bråk och konflikter och tagit kontakt med exfrun och kallat henne fula ord vilket jag inte gillar så nu har jag en del att tänka på.

Nån som känner igen sig och kan ge mej råd?

För även om jag är kär i den nya så är jag rädd för vad hon kan ställa till med om jag väljer barnen, föräldrarna hon är ganska hetsk av sig.

• Svar på tråden Barnen eller den nya.
  • Anonym (Vet ej)

Kan meddela att tråden är på riktigt. Att jag inte är psykiskt störd/sjuk. Jag skickar barnen nått sms ibland, blir ca 2 i månaden om jag ska dra något snitt barnen skickar även mej sms om dom tex behöver ha pengar, så vi har kontakt.

• Anonym (Vet ej)

Och den nya har lugnat ner sig med påhopp och det för att jag tog och blockade exet och även avskedade henne, hon kommer att klara sig bra på a-kassa. Barnen kommer säkert att bli kära någon gång och då kanske dom förstår.

• sextiotalist
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-04-12 21:49:55 följande:

Nu har jag beslutat mej efter mycket funderingar med sena nätter.

Jag kommer att leva med den nya och önskar att barnen kommer att förstå så småningom, har bara ett liv så det gäller att ta tillvara på det.

Jag hade hellre levt ensam än levt med en person som beter sig som hon gör, det är nog min värsta mardröm.

Jag tror att barnen inte kommer förstå, inte att du väljer att separera från deras mamma, det är ett beslut som berör vuxna det behöver de inte förstå, men att ens pappa väljer att leva med en person som är på gränsen till psykopat, det kommer de aldrig nog förstå.
    Jag hade inte förstått om en vän, ett syskon, ett barn hade valt att leva med en person som har sådan drag som din sambo har.

• sextiotalist
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-04-13 08:47:51 följande:

Och den nya har lugnat ner sig med påhopp och det för att jag tog och blockade exet och även avskedade henne, hon kommer att klara sig bra på a-kassa. Barnen kommer säkert att bli kära någon gång och då kanske dom förstår.

Aha, dessutom kastar du ut ditt ex ut i arbetslöshet. Nej, man klarar sig inte bra på a-kassa.
    Jag har försökt ge dig bra råd, men inser att det är att prata med en vägg. Jag är ganska säker på att genom detta beslut, så har du stängt dörren för kontakt med dina barn, förutom sms om pengar då.
    Du kommer troligen också förlora kontakten med dina föräldrar och dina vänner, dvs du har i och med detta beslut, blivit slav under din nya kvinna. Grattis till detta beslut som kan jämföras med en tvångströja.
  • Regnmadamen

Avskedat henne? Du kan ju inte avskeda henne på grund av att din nya är svartsjuk.
  • LFF
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-04-13 08:31:24 följande:

Kan meddela att tråden är på riktigt. Att jag inte är psykiskt störd/sjuk. Jag skickar barnen nått sms ibland, blir ca 2 i månaden om jag ska dra något snitt barnen skickar även mej sms om dom tex behöver ha pengar, så vi har kontakt.

Känns det bra att barnen bara ser dig som en bankomat? Att enda gången de frivilligt kontaktar dig är när de behöver pengar?
  • LFF

Hoppas hon stämmer dig för felaktigt avskedande om orsaken är din galna nya. Det är inte ett legitimt skäl för avskedande.
  • Anonym (Vet ej)
    Regnmadamen skrev 2016-04-13 09:09:31 följande:

Avskedat henne? Du kan ju inte avskeda henne på grund av att din nya är svartsjuk.

Den nya vill inte jag har kontakt med henne det blir endast bråk om jag skulle ha kontakt. Och den nya behövde jobb så det blev så och det är lugnast för alla att det blev på detta viset.
  • Anonym (Vet ej)
    LFF skrev 2016-04-13 09:22:51 följande:

Känns det bra att barnen bara ser dig som en bankomat? Att enda gången de frivilligt kontaktar dig är när de behöver pengar?

Tror att det löser sig i framtiden när alla får landa och ja det känns väl bra att jag kan hjälpa barnen med något.
Svar på tråden Barnen eller den nya.