• Anonym (Vet ej)

Barnen eller den nya.

Som rubriken är så står jag i dilemmat av att välja ha kontakt med mina hyfsat stora barn, föräldrar som ej är krya eller den kvinna jag är med och hennes dotter.

Jag gick ifrån min fru för snart 1 år sen och det efter att hon kommit på mej med att jag hade en annan kvinna, barnen och mina föräldrar blev inte heller glada och jag har nu inte sett 2 av barnen på ungefär 2 månader.

Den nya kvinnan har i stort sett talat om för mej att jag inte får ha kontakt med min exfru och där bor 2 barn.

Jag är kär i den nya kvinnan men hon orsakar också bråk och konflikter och tagit kontakt med exfrun och kallat henne fula ord vilket jag inte gillar så nu har jag en del att tänka på.

Nån som känner igen sig och kan ge mej råd?

För även om jag är kär i den nya så är jag rädd för vad hon kan ställa till med om jag väljer barnen, föräldrarna hon är ganska hetsk av sig.

• Svar på tråden Barnen eller den nya.
  • Ess
    Anonym (fy) skrev 2016-03-28 13:21:32 följande:
    Ja det kan man. Men varför kan man inte bete sig vuxet och stå ut med varandra nån gång ibland för barnens skull? Högtider okej det kanske man inte behöver. Men på deras födelsedagar och tex student kan man f*n bete sig såpass moget.
    Alla kan inte det. 
    Födelsedagar firar nog de flesta var för sig ändå, för det hade blivit för stort att samköra. Speciellt när de träffat nya och även de och deras närmsta ska fira barnen.
  • Ess
    Anonym (fy) skrev 2016-03-28 13:38:27 följande:
    Men vem du ska ha ett förhållande med eller inte borde inte vara din prioritet!! Se till att reparera din relation med barnen och dina föräldrar först och främst!!
    Ja åtminstone när det gäller barnen så ligger det på ts som vuxen och förälder att pusha för en bra kontakt.
  • Ess
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-28 13:27:39 följande:

Pratar som sagt med xet men bara på tider då min nya inte märker det. Och den nya vill inte jag har kontakt med xet för hon är inte är bjuden när barnen fyller år, vet inte om den nya är svartsjuk eller vad det rör sig om och jag vill inte fråga henne heller iallafall inte i nuläget. Behöver fundera på om jag verkligen vill ha den nya eller gå tillbaka till xet, vet att xet gillar mej fortfarande.

Varför ordnar du inte ett kalas själv för dina barn?
    Då kan ju alla på din sida som vill fira dem komma till dig och göra det. Varför känner du ett behov att åka snålskjuts på exet?
  • Anonym (Vet ej)
    Ess skrev 2016-03-28 13:58:19 följande:

Varför ordnar du inte ett kalas själv för dina barn?

Då kan ju alla på din sida som vill fira dem komma till dig och göra det. Varför känner du ett behov att åka snålskjuts på exet?

Jag bor en hel del mil bort då är det inte bara för dom att åka
  • smulpaj01
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-28 13:27:39 följande:

Pratar som sagt med xet men bara på tider då min nya inte märker det. Och den nya vill inte jag har kontakt med xet för hon är inte är bjuden när barnen fyller år, vet inte om den nya är svartsjuk eller vad det rör sig om och jag vill inte fråga henne heller iallafall inte i nuläget. Behöver fundera på om jag verkligen vill ha den nya eller gå tillbaka till xet, vet att xet gillar mej fortfarande.

Det måste vara något riktigt allvarligt fel på exet om hon ens skulle komma på tanken att ta dig tillbaka efter hur överjävla vidrigt Du har betett dig!

Du får nog hålla till godo med häxan du hittat!
  • Anonym (Vet ej)
    smulpaj01 skrev 2016-03-28 14:43:42 följande:

Det måste vara något riktigt allvarligt fel på exet om hon ens skulle komma på tanken att ta dig tillbaka efter hur överjävla vidrigt Du har betett dig!

Du får nog hålla till godo med häxan du hittat!

Varför kallar du den nya för häxa? Och varför skulle inte exet ta mej tillbaka när hon sagt att hon önskar det och ärligt så är exet en bra kvinna dock några år äldre än den nya.
  • Anonym (Vet ej)

Har 2 saker att välja på och det är den nya och då vara utan barnen det andra är att gå tillbaka till exet och då bli familjefar igen, får vrida o vända detta fram o tillbaka tills jag hittar en lösning

• Gung Ho

Enkelt!
    Lämna den nya kvinnan!
    Hur prioriterar du egentligen? Du är kär i en kvinna som agerar fult mot dina barns mamma och försöker få dig att tappa kontakten med dem?
    Varför exakt blir man kär i en sådan kvinna???

• smulpaj01
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-28 14:52:57 följande:

Varför kallar du den nya för häxa? Och varför skulle inte exet ta mej tillbaka när hon sagt att hon önskar det och ärligt så är exet en bra kvinna dock några år äldre än den nya.

Din nya kärring är en häxa eftersom hon vill förbjuda dig att ha kontakt med dina egna barn och deras mamma!

Exet är förmodligen en vettigare kvinna om hon nu är några år äldre än raset du hittat!
  • Anonym (Vet ej)

Ska fundera. Hur gör man egentligen för att närma sig exet om jag nu väljer den vägen?

Svar på tråden Barnen eller den nya.