• Anonym (Vet ej)

Barnen eller den nya.

Som rubriken är så står jag i dilemmat av att välja ha kontakt med mina hyfsat stora barn, föräldrar som ej är krya eller den kvinna jag är med och hennes dotter.

Jag gick ifrån min fru för snart 1 år sen och det efter att hon kommit på mej med att jag hade en annan kvinna, barnen och mina föräldrar blev inte heller glada och jag har nu inte sett 2 av barnen på ungefär 2 månader.

Den nya kvinnan har i stort sett talat om för mej att jag inte får ha kontakt med min exfru och där bor 2 barn.

Jag är kär i den nya kvinnan men hon orsakar också bråk och konflikter och tagit kontakt med exfrun och kallat henne fula ord vilket jag inte gillar så nu har jag en del att tänka på.

Nån som känner igen sig och kan ge mej råd?

För även om jag är kär i den nya så är jag rädd för vad hon kan ställa till med om jag väljer barnen, föräldrarna hon är ganska hetsk av sig.

• Svar på tråden Barnen eller den nya.
  • LFF
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-24 11:07:26 följande:
    Vi gifte oss i nöd och lust men när nöden tar det mesta av tiden under en tid då försvinner lusten så var det för mej därav sökte jag lust från annat håll för enligt mej är lust ett mänskligt behov.
    Och då ställer jag ytterligare en fråga som jag ställt tidigare. Hur länge varade "nöden" innan du begav dig ut på jag för att tillfredsställa dina lustar? 
  • Anonym (Vet ej)
    LFF skrev 2016-03-24 11:12:12 följande:

Och då ställer jag ytterligare en fråga som jag ställt tidigare. Hur länge varade "nöden" innan du begav dig ut på jag för att tillfredsställa dina lustar? 

Nja tog ca 6 månader innan jag reggade mej på nätet efter det stannade jag ca 8 månader innan jag lämnade.
  • Anonym (fy)
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-24 10:03:28 följande:

Vet fortfarande inte om jag vill bryta med den nya, hon är den enda jag har i nuläget. Exet hon är inte elak alls men vill inte att hon kontaktar mej för då blir den nya vansinnig. Barnen och föräldrarna vet jag inte vad jag ska säga till för dom står på exets sida.

Självklart står dom på hennes sida. Du var otrogen när hon behövde dig som mest och lämnade du henne. Du är tillsammans men en kvinna som inte vill att du träffar dina barn och föräldrar och förbjuder dig all kontakt med dina barns mamma. Säg en anledning till att någon borde stå på din sida?

Är du så rädd för att vara ensam (utan sex??) att du är villig att offra din relation med dina barn och föräldrar?!
  • Anonym (Vet ej)

Tror säkert att barnen och även föräldrarna kommer att vilja ha kontakt med mej igen, dom behöver tid för att komma på det. Har funderat på detta så varför skulle jag ha kontakt med mina barns mamma? Har inte funderat färdigt än. Är hos den nya för det är bra sex och vi har roligt fast ibland bråkar hon så det ryker om henne och när hon gör det brukar jag åka därifrån.

• Anonym (fy)
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-28 11:07:57 följande:

Tror säkert att barnen och även föräldrarna kommer att vilja ha kontakt med mej igen, dom behöver tid för att komma på det. Har funderat på detta så varför skulle jag ha kontakt med mina barns mamma? Har inte funderat färdigt än. Är hos den nya för det är bra sex och vi har roligt fast ibland bråkar hon så det ryker om henne och när hon gör det brukar jag åka därifrån.

Dom vet nog redan att dom vill ha dig i sina liv. Det är nog snarare du som behöver tid att förstå att det är du som gjort fel och behöver be alla om ursäkt och jobba för en bra relation med dina barn och föräldrar.

Du behöver inte ha en relation med ditt ex om du inte vill. Men det ju bra att kunna prata om barnen om det är nått viktigt. Eller kunna va i samma rum under kalas, högtider, student m.m. för barnens skull.

Du kan stanna med din nya om du vill. Men se till att hon inte lägger sig i din relation med barnen och föräldrarna. Men på dina svar låter det som om sex är viktigare än nått annat så du stannar med henne pga det och kastar få bort dina relationer med din familj. Vilket är hemskt!
  • Anonym (Vet ej)

Pratar med exet ibland fast det vet inte den nya om hon fick reda på det skulle det bara bli bråk

• Ess
    Anonym (fy) skrev 2016-03-28 11:23:18 följande:
    Du behöver inte ha en relation med ditt ex om du inte vill. Men det ju bra att kunna prata om barnen om det är nått viktigt. Eller kunna va i samma rum under kalas, högtider, student m.m. för barnens skull.
    Jag håller med om att det är bra att i alla fall kunna prata med exet gällande barnen när det är något. Men kalas, högtider och student kan man fira var för sig.
  • Anonym (fy)
    Ess skrev 2016-03-28 13:13:34 följande:

Jag håller med om att det är bra att i alla fall kunna prata med exet gällande barnen när det är något. Men kalas, högtider och student kan man fira var för sig.

Ja det kan man. Men varför kan man inte bete sig vuxet och stå ut med varandra nån gång ibland för barnens skull? Högtider okej det kanske man inte behöver. Men på deras födelsedagar och tex student kan man f*n bete sig såpass moget.
  • Anonym (Vet ej)

Pratar som sagt med xet men bara på tider då min nya inte märker det. Och den nya vill inte jag har kontakt med xet för hon är inte är bjuden när barnen fyller år, vet inte om den nya är svartsjuk eller vad det rör sig om och jag vill inte fråga henne heller iallafall inte i nuläget. Behöver fundera på om jag verkligen vill ha den nya eller gå tillbaka till xet, vet att xet gillar mej fortfarande.

• Anonym (fy)
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-28 13:27:39 följande:

Pratar som sagt med xet men bara på tider då min nya inte märker det. Och den nya vill inte jag har kontakt med xet för hon är inte är bjuden när barnen fyller år, vet inte om den nya är svartsjuk eller vad det rör sig om och jag vill inte fråga henne heller iallafall inte i nuläget. Behöver fundera på om jag verkligen vill ha den nya eller gå tillbaka till xet, vet att xet gillar mej fortfarande.

Men vem du ska ha ett förhållande med eller inte borde inte vara din prioritet!! Se till att reparera din relation med barnen och dina föräldrar först och främst!!
Svar på tråden Barnen eller den nya.