• Anonym (Vet ej)

Barnen eller den nya.

Som rubriken är så står jag i dilemmat av att välja ha kontakt med mina hyfsat stora barn, föräldrar som ej är krya eller den kvinna jag är med och hennes dotter.

Jag gick ifrån min fru för snart 1 år sen och det efter att hon kommit på mej med att jag hade en annan kvinna, barnen och mina föräldrar blev inte heller glada och jag har nu inte sett 2 av barnen på ungefär 2 månader.

Den nya kvinnan har i stort sett talat om för mej att jag inte får ha kontakt med min exfru och där bor 2 barn.

Jag är kär i den nya kvinnan men hon orsakar också bråk och konflikter och tagit kontakt med exfrun och kallat henne fula ord vilket jag inte gillar så nu har jag en del att tänka på.

Nån som känner igen sig och kan ge mej råd?

För även om jag är kär i den nya så är jag rädd för vad hon kan ställa till med om jag väljer barnen, föräldrarna hon är ganska hetsk av sig.

• Svar på tråden Barnen eller den nya.
  • Ess
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-28 14:12:23 följande:
    Jag bor en hel del mil bort då är det inte bara för dom att åka
    Jag förutsätter att det är barnen du syftar på?
    Du får ju sätta ner foten mot din nya och hennes trams, och bara säga att nu ska jag ha mina barn på umgänge si eller så mycket. Sen tar du kontakt med dem och hoppas att de kommer att lita på dig igen, och att de vill komma till dig. Sen ordnar du deras kalas när du har umgänge.

Att ha kontakt med exet bakom din nyas rygg är att direkt sätta eld på stubintråden. Du får helt enkelt stå upp för vad DU vill, väljer hon då bort dig så må det va hänt. Men väljer hon ert förhållande så har du rätt att ha kontakt med och ha dina barn på umgänge. Bråkar hon så visa vart dörren är!
  • Ess
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-28 15:10:08 följande:

Ska fundera. Hur gör man egentligen för att närma sig exet om jag nu väljer den vägen?

Jag tycker du ska låta exet va ifred. Lär dig leva ensam och hitta en balans där du har dina barn regelbundet och få det att fungera bra innan du ens tänker tanken på att bli ihop med någon igen.
    Eftersom sex verkar va en otroligt viktig sak för dig så skaffa en kk som du kan träffa på barnfri tid.
  • Anonym (Vet ej)
    Ess skrev 2016-03-28 15:21:52 följande:

Jag tycker du ska låta exet va ifred. Lär dig leva ensam och hitta en balans där du har dina barn regelbundet och få det att fungera bra innan du ens tänker tanken på att bli ihop med någon igen.

Eftersom sex verkar va en otroligt viktig sak för dig så skaffa en kk som du kan träffa på barnfri tid.

Vill inte leva själv och kk går bort
  • Anonym (Vet ej)
    Ess skrev 2016-03-28 15:17:52 följande:

Jag förutsätter att det är barnen du syftar på?

Du får ju sätta ner foten mot din nya och hennes trams, och bara säga att nu ska jag ha mina barn på umgänge si eller så mycket. Sen tar du kontakt med dem och hoppas att de kommer att lita på dig igen, och att de vill komma till dig. Sen ordnar du deras kalas när du har umgänge.

Att ha kontakt med exet bakom din nyas rygg är att direkt sätta eld på stubintråden. Du får helt enkelt stå upp för vad DU vill, väljer hon då bort dig så må det va hänt. Men väljer hon ert förhållande så har du rätt att ha kontakt med och ha dina barn på umgänge. Bråkar hon så visa vart dörren är!

Vill ha kontakt med exet och det är det enda sättet i nu läget tyvärr. Och att visa den nya dörren är lättare sagt än gjort men som sagt ska fundera.
  • Anonym (fy)
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-28 14:52:57 följande:

Varför kallar du den nya för häxa? Och varför skulle inte exet ta mej tillbaka när hon sagt att hon önskar det och ärligt så är exet en bra kvinna dock några år äldre än den nya.

Fast att hon önskar att ni var tillsammans betyder inte att hon tar tillbaka dig.

Jag önskar att jag och mitt ex va en familj med barnen. Jag önskar till och med att han skulle lämna sin nya och kämpa för mig. Men jag skulle ändå inte ta tillbaka honom. Han har förstört allt.
  • Anonym (Vet ej)
    Anonym (fy) skrev 2016-03-28 15:49:57 följande:

Fast att hon önskar att ni var tillsammans betyder inte att hon tar tillbaka dig.

Jag önskar att jag och mitt ex va en familj med barnen. Jag önskar till och med att han skulle lämna sin nya och kämpa för mig. Men jag skulle ändå inte ta tillbaka honom. Han har förstört allt.

Gick tillbaka till exet under en tid men den nya förstörde för oss. Jag o exet hade det hur bra som helst så om inte den nya hotade mej eller skickat mess till exet skulle jag aldrig ha lämnat exet igen :'(
  • Anonym (fy)
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-28 15:23:33 följande:

Vill inte leva själv och kk går bort

Så det är viktigare att du har en partner än att dina barn har en pappa?
  • Anonym (fy)
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-28 16:00:47 följande:

Gick tillbaka till exet under en tid men den nya förstörde för oss. Jag o exet hade det hur bra som helst så om inte den nya hotade mej eller skickat mess till exet skulle jag aldrig ha lämnat exet igen :'(

Skyll dig själv.
  • Anonym (Vet ej)
    Anonym (fy) skrev 2016-03-28 16:29:15 följande:

Skyll dig själv.

Vet önskar att jag hade stått emot men kanske det inte är försent fast det känns som den nya har klorna i mej :(
  • Anonym (Vet ej)
    Anonym (fy) skrev 2016-03-28 16:28:12 följande:

Så det är viktigare att du har en partner än att dina barn har en pappa?

Nja inte direkt även om jag tycker att när barnen blivit så stora så dom klarar sig själva så kan man få ha sex men kk vill jag inte ha för vill även ha kärlek
Svar på tråden Barnen eller den nya.