• Anonym (Vet ej)

Barnen eller den nya.

Som rubriken är så står jag i dilemmat av att välja ha kontakt med mina hyfsat stora barn, föräldrar som ej är krya eller den kvinna jag är med och hennes dotter.

Jag gick ifrån min fru för snart 1 år sen och det efter att hon kommit på mej med att jag hade en annan kvinna, barnen och mina föräldrar blev inte heller glada och jag har nu inte sett 2 av barnen på ungefär 2 månader.

Den nya kvinnan har i stort sett talat om för mej att jag inte får ha kontakt med min exfru och där bor 2 barn.

Jag är kär i den nya kvinnan men hon orsakar också bråk och konflikter och tagit kontakt med exfrun och kallat henne fula ord vilket jag inte gillar så nu har jag en del att tänka på.

Nån som känner igen sig och kan ge mej råd?

För även om jag är kär i den nya så är jag rädd för vad hon kan ställa till med om jag väljer barnen, föräldrarna hon är ganska hetsk av sig.

• Svar på tråden Barnen eller den nya.
  • sextiotalist
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-24 08:34:03 följande:

Ingen trolltråd önskar faktiskt själv att det var det men tyvärr. Ingen bra sömn i natt trots att jag hade kärleken bredvid mej tankarna snurrar kan jag säga. Kanske jag tar och flyttar till annat land så jag kommer bort från detta.

Man kan inte fly från problemen hela tiden, de följer dig ändå.
    Jag vidhåller, det är dags att utmana dig själv, se dig själv i ögonen och ta beslut som du kan stå bakom resten av ditt liv.
    Dvs det är kanske dags att möta dina "demoner" nu.
    Vet du, även om det kommer vara tufft och ovant för dig att ta tag i det, så lovar jag dig att du kommer, när det har landat, vuxit oerhört mycket.

Ja, du gjorde flera idiotval, det kan ta tid att dina barn får tilliten till dig igen. Men om du från och med idag, tar rätt beslut, rätt beslut är alltså beslut som du inte behöver förklara bort, lägga skuld på andra, fly från. Beslut som du kan stå för och se dina nära och kära i ögonen varför du tog vissa beslut.

* Leta rätt på en lägenhet
    * Bryt med donnan totalt
    * ta kontakt med dina föräldrar, säg som det är, du har tagit felaktiga beslut (skyll inte på andra, stå även för de felaktiga besluten).
    * Ta kontakt med dina barn och be om ursäkt att du har tagit så felaktiga beslut
    *  Ta kontakt med ditt ex och be om ursäkt och arbeta för att få ett bra avslut
    * Du kan inte ändra historien, men du kan ta bra beslut för framtiden.

Om du fixar detta, så kommer du sova gott om natten igen, må bra med dig själv och du kommer lära dig att problemen försvinner om man löser dom, inte om man flyr dom.

Nej, jag tror inte du är en elak man, du har bara stannat kvar i pojkåldern, du tänker och resonerar lite som en tonåring.

• Anonym (Vet ej)

Vet fortfarande inte om jag vill bryta med den nya, hon är den enda jag har i nuläget. Exet hon är inte elak alls men vill inte att hon kontaktar mej för då blir den nya vansinnig. Barnen och föräldrarna vet jag inte vad jag ska säga till för dom står på exets sida.

• Anonym (?!)

Men herregud.... Det finns ju bara ett svar på detta.

1. Väx upp och bete dig som en vuxen!!
    2. Dumpa den nya, personer som vill att man slutar träffa sina barn, ska ut, ut, ut
    3. Be dina föräldrar, dina barn och ditt ex om ursäkt för att du betett dig som en idiot.
    4. Skaffa eget boende.
    5. Starta om på nytt med bibehållan kontakt med din a föräldrar och dina barn.

Jösses - Du menar på FULLT allvar att du hellre behåller en galen partner för annars har du "ingen"?? DU har ju valt bort dina föräldrar och dinabarn? Det är kanske dags att du väljer om och väljer rätt, om de fortfarande vill veta av dig?

• sextiotalist
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-24 10:03:28 följande:

Vet fortfarande inte om jag vill bryta med den nya, hon är den enda jag har i nuläget. Exet hon är inte elak alls men vill inte att hon kontaktar mej för då blir den nya vansinnig. Barnen och föräldrarna vet jag inte vad jag ska säga till för dom står på exets sida.

Nej, hon är inte den enda du har. Men du har valt bort de andra, men det kan absolut ändras.
    Men du kan välja det liv du har nu, leva ihop med en person som kommer kontrollera dig.

Vad hade du sagt till en syster som hade levt med en man som krävde det, som din nya kräver av dig?
    För du lever i ett misshandelförhållande just nu, även om du inte ser det själv.
  • LFF
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-24 10:03:28 följande:

Det kanske är på tiden då att du lever ensam ett tag istället för att hellre vara med en dåre än att vara ensam.

Det är väl inte så konstigt att dina föräldrar och barn står på ditt ex sida eftersom du betett dig som ett svin.

Det är dags att bli vuxen nu, ta ansvar för dina handlingar och stå för konsekvenserna och börja tänka med något annat än den lilla hjärnan som dinglar mellan benen.
  • Anonym (Vet ej)
    sextiotalist skrev 2016-03-24 10:13:12 följande:

Nej, hon är inte den enda du har. Men du har valt bort de andra, men det kan absolut ändras.

Men du kan välja det liv du har nu, leva ihop med en person som kommer kontrollera dig.

Vad hade du sagt till en syster som hade levt med en man som krävde det, som din nya kräver av dig?

För du lever i ett misshandelförhållande just nu, även om du inte ser det själv.

Skulle ha tyckt att det var syrrans beslut och ingen annans.
  • Anonym (Vet ej)
    Anonym (?!) skrev 2016-03-24 10:12:34 följande:

Men herregud.... Det finns ju bara ett svar på detta.

1. Väx upp och bete dig som en vuxen!!

2. Dumpa den nya, personer som vill att man slutar träffa sina barn, ska ut, ut, ut

3. Be dina föräldrar, dina barn och ditt ex om ursäkt för att du betett dig som en idiot.

4. Skaffa eget boende.

5. Starta om på nytt med bibehållan kontakt med din a föräldrar och dina barn.

Jösses - Du menar på FULLT allvar att du hellre behåller en galen partner för annars har du "ingen"?? DU har ju valt bort dina föräldrar och dinabarn? Det är kanske dags att du väljer om och väljer rätt, om de fortfarande vill veta av dig?

Jag är vuxen. Att dumpa är inte så enkelt nu då. Och ja barnen och föräldrarna skulle jag kunna be om ursäkt till men vet inte hur jag ska lägga fram det men inte be exet om ursäkt inte i nuläget för det är ju pga henne som jag skaffade denna kvinna och stack om bara exet hade varit kärleksfull hade inget av detta hänt.
  • LFF
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-24 10:50:57 följande:
    Jag är vuxen. Att dumpa är inte så enkelt nu då. Och ja barnen och föräldrarna skulle jag kunna be om ursäkt till men vet inte hur jag ska lägga fram det men inte be exet om ursäkt inte i nuläget för det är ju pga henne som jag skaffade denna kvinna och stack om bara exet hade varit kärleksfull hade inget av detta hänt.
    Och så var vi tillbaks till att inte ta ansvar för sina egna beslut utan skylla allting på exet... MAN UP! Stå för vad du gjort och sluta skylla dina kassa beslut på andra. Om du inte varit en fullblodsegoist och bara tänkt på dig själv och dina egna behov och tänkt med något annat än den där lilla ärtan som dinglar mellan benen hade du inte varit i den här sitsen. Det är DU som betett dig illa, det är DU som tagit fel beslut, det är DU som måste stå för det du gjort.

Frågar åter igen. Vad hände med det du lovade när du gifte dig? Att ni skulle stå vid varandras sida BÅDE i nöd och lust, inte bara i lust?
  • sextiotalist
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-24 10:50:57 följande:
    Aha, du har fortfarande inte sett ditt eget ansvar i detta. Lite självinsikt skadar inte och sluta tänk med snoppen, det är där tonårstänket kommer in. En vuxen man skulle inte resonera på det sättet.
  • Anonym (Vet ej)
    LFF skrev 2016-03-24 10:56:39 följande:

Och så var vi tillbaks till att inte ta ansvar för sina egna beslut utan skylla allting på exet... MAN UP! Stå för vad du gjort och sluta skylla dina kassa beslut på andra. Om du inte varit en fullblodsegoist och bara tänkt på dig själv och dina egna behov och tänkt med något annat än den där lilla ärtan som dinglar mellan benen hade du inte varit i den här sitsen. Det är DU som betett dig illa, det är DU som tagit fel beslut, det är DU som måste stå för det du gjort.

Frågar åter igen. Vad hände med det du lovade när du gifte dig? Att ni skulle stå vid varandras sida BÅDE i nöd och lust, inte bara i lust?

Vi gifte oss i nöd och lust men när nöden tar det mesta av tiden under en tid då försvinner lusten så var det för mej därav sökte jag lust från annat håll för enligt mej är lust ett mänskligt behov.
Svar på tråden Barnen eller den nya.