• Anonym (Vet ej)

Barnen eller den nya.

Som rubriken är så står jag i dilemmat av att välja ha kontakt med mina hyfsat stora barn, föräldrar som ej är krya eller den kvinna jag är med och hennes dotter.

Jag gick ifrån min fru för snart 1 år sen och det efter att hon kommit på mej med att jag hade en annan kvinna, barnen och mina föräldrar blev inte heller glada och jag har nu inte sett 2 av barnen på ungefär 2 månader.

Den nya kvinnan har i stort sett talat om för mej att jag inte får ha kontakt med min exfru och där bor 2 barn.

Jag är kär i den nya kvinnan men hon orsakar också bråk och konflikter och tagit kontakt med exfrun och kallat henne fula ord vilket jag inte gillar så nu har jag en del att tänka på.

Nån som känner igen sig och kan ge mej råd?

För även om jag är kär i den nya så är jag rädd för vad hon kan ställa till med om jag väljer barnen, föräldrarna hon är ganska hetsk av sig.

• Svar på tråden Barnen eller den nya.
  • Anonym (Blä)
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-22 14:52:31 följande:

Är det inte ganska naturligt att en ny kvinna säger att man ska ta bort sitt ex som vän eller?

Inte om man har barn ihop! Varför frågar du ens här hur du ska göra?? Du ser ju vad alla svarar och vilket egentligen är en självklarhet. Du verkar ändå luta mer åt att du ska stanna kvar hos henne. Vad kan du se hos henne om hon håller på sådär. Det är ju bara löjligt! Jag menar inget illa men du verkar inte vara speciellt smart. Du låter ju ditt liv gå åt helvete!
  • Anonym (Allvarligt talat?)

Det du säger är att du vill lämna den nya eftersom hon kräver att du ska välja henne över barnen och gör livet allmänt surt för dig, men att du inte vågar för att du är rädd för henne?
    Lägg benen på ryggen och dra! Nu!
    En person som ställer till så mycket problem för dig är inte rätt för dig, kärlek (särskilt ny sådan) ska GE energi, den här TAR bara energi.

• Ess

Eftersom du verkar mest ute efter att knulla, så välj den nya. För det är knappast troligt att barnen eller dina föräldrar är villiga att fylla den rollen åt dig.

• Anonym (Samma)
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-22 14:52:31 följande:

Är det inte ganska naturligt att en ny kvinna säger att man ska ta bort sitt ex som vän eller?

Nej, det är inte naturligt. Det är kontrollerande och sjukt. En sund person vill att ens partner har bra kontakt med sitt ex som man har barn tillsammans med. Hon vill bara få full kontroll på dig. Dra. Nu. Du kommer ångra dig.

Det låter förövrigt som att du träffat samma kvinna som min sambo... Låter så likt. Vilket land är hon i från el vad börjar hennes namn på? Fattar inte att det kan finnas så många idrott. Det gick så klart åt helvete för dem, han ångrar sig och mår dåligt. Lycka till :/
  • sextiotalist

TS lämna henne. Du kommer att leva i ett helvete, även om du får sex, och din värld kommer begränsas mer och mer

• Minimerad
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-22 09:12:42 följande:

Om jag fick önska skulle jag och barnen och även min exfru vara tillsammans, önskar ibland trots att jag tror att jag är kär i den nya att jag inte hade träffat henne, träffade henne när jag kände att jag inte fick någon kärlek av mitt ex vi låg bara 1 gång i veckan.

Min nya är väldigt bestämt över att jag och exet inte ska ha någon kontakt, jag skickar något sms ibland till barnen.

Men det bestämmer väl för fan inte hon?!

Menar du på allvar att du överväger en annan kvinna framför dina egna barn?!

Det är väl bara att sätta ner foten och säga att så hör är det. Passar det inte så får det vara. har order "tillit" inget som helst värde i er relation?
  • Frankie Bean

Jag tror TS är ett troll. Annars är han ytterst känslokall och kommer ändå göra som han själv vill, oavsett någon annans åsikt.

Ville antagligen in på "Hetaste Debatterna"-listan.

• Anonym (ja)
    Frankie Bean skrev 2016-03-22 19:57:04 följande:

Jag tror TS är ett troll. Annars är han ytterst känslokall och kommer ändå göra som han själv vill, oavsett någon annans åsikt.

Ville antagligen in på "Hetaste Debatterna"-listan.

Jag hoppas verkligen det! 
  • Anonym (Vet ej)

[quote=76465928][quote-nick]Anonym (Samma) skrev 2016-03-22 19:43:15 följande:[/quote-nick]Nej, det är inte naturligt. Det är kontrollerande och sjukt. En sund person vill att ens partner har bra kontakt med sitt ex som man har barn tillsammans med. Hon vill bara få full kontroll på dig. Dra. Nu. Du kommer ångra dig.

Det låter förövrigt som att du träffat samma kvinna som min sambo... Låter så likt. Vilket land är hon i från el vad börjar hennes namn på? Fattar inte att det kan finnas så många idrott. Det gick så klart åt helvete för dem, han ångrar sig och mår dåligt. Lycka till :/[/

Hon är från Ryssland men bott i Sverige många år och hennes namn börjar på A

• Anonym (Vet ej)

[quote=76465978][quote-nick]Frankie Bean skrev 2016-03-22 19:57:04 följande:[/quote-nick]Jag tror TS är ett troll. Annars är han ytterst känslokall och kommer ändå göra som han själv vill, oavsett någon annans åsikt.

Ville antagligen in på "Hetaste Debatterna"-listan.[/

Nej trodde verkligen inte det skulle bli så här många kommentarer

Svar på tråden Barnen eller den nya.