• Anonym (Vet ej)

Barnen eller den nya.

Som rubriken är så står jag i dilemmat av att välja ha kontakt med mina hyfsat stora barn, föräldrar som ej är krya eller den kvinna jag är med och hennes dotter.

Jag gick ifrån min fru för snart 1 år sen och det efter att hon kommit på mej med att jag hade en annan kvinna, barnen och mina föräldrar blev inte heller glada och jag har nu inte sett 2 av barnen på ungefär 2 månader.

Den nya kvinnan har i stort sett talat om för mej att jag inte får ha kontakt med min exfru och där bor 2 barn.

Jag är kär i den nya kvinnan men hon orsakar också bråk och konflikter och tagit kontakt med exfrun och kallat henne fula ord vilket jag inte gillar så nu har jag en del att tänka på.

Nån som känner igen sig och kan ge mej råd?

För även om jag är kär i den nya så är jag rädd för vad hon kan ställa till med om jag väljer barnen, föräldrarna hon är ganska hetsk av sig.

• Svar på tråden Barnen eller den nya.
  • Anonym (Peter)
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-22 10:07:56 följande:

Tycker att hon kunde ha visat att hon var kär i mej, istället för att klaga, gnälls osv hon har sagt att hon var det men inte orkade visa det då men om man är kär då visar man det. Den nya är inte ursprungligen från Sverige.

Hur visade du att du var kär i henne då?
    Det var hon som hade sorg, inte du.
  • Anonym (Vet ej)
    Anonym (Peter) skrev 2016-03-22 12:38:09 följande:
    Hur visade du att du var kär i henne då?
    Det var hon som hade sorg, inte du.
    Jag försökte fixa med mat, jag skrev sms till henne om att jag längtade efter henne, ville att hon skulle ligga hos mej eller ja att vi skulle ligga hos varandra och mysa och så.
    Närhet och kärlek har alltid varit av stor betydelse för mej och utan det tycker jag inte man har ett fungerade förhållande.
  • Anonym (Peter)
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-22 12:58:14 följande:
    Jag försökte fixa med mat, jag skrev sms till henne om att jag längtade efter henne, ville att hon skulle ligga hos mej eller ja att vi skulle ligga hos varandra och mysa och så.
    Närhet och kärlek har alltid varit av stor betydelse för mej och utan det tycker jag inte man har ett fungerade förhållande.
    Du lagade mat ibland skriver du, alltså gjorde hon det resten av tiden.
    Ja, det är viktigt för dig och dina behov, men hur mötte du henne i hennes behov?
    Ett förhållande handlar ju inte bara om en person, men tror du fortfarande det efter 20 år tillsammans har nog hon och barnen det bättre utan dig.
  • Anonym (Vet ej)

Vi bägge jobbade mycket så vi delade nog lika på matlagningen förutom när jag var på resor för det är svårt att laga mat när man inte är där.
    När du ställer frågan så som du ställer den så ställde jag inte upp så mycket på hennes sorg utan smet in i jobb och andra saker, visste inte riktigt hur jag skulle vara för än har jag föräldrar i livet dock ingen kontakt nu men hoppas att få kontakt med dom igen.

• Anonym (Peter)
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-22 13:15:57 följande:

för än har jag föräldrar i livet dock ingen kontakt nu men hoppas att få kontakt med dom igen.

Det är alltså ett mönster du har att du smiter från folk och relationer när de inte gör som du tycker?
  • Alessia

Varför vill du vara tillsammans med en sådan rabiat bråkstake som denna nya kvinna? Märker du inte att hon är på väg att helt ta kommandot över dltt liv och drar näring ur sin förmåga att manipulera dig?  Lämna henne!  Det finns em mängd normala kvinnor där ute som du kan bli kär i och finna harmoni hos och som inte sår allvarlig split mellan dig och din familj och släkt.

• Anonym (Vet ej)
    Alessia skrev 2016-03-22 14:38:37 följande:

Varför vill du vara tillsammans med en sådan rabiat bråkstake som denna nya kvinna? Märker du inte att hon är på väg att helt ta kommandot över dltt liv och drar näring ur sin förmåga att manipulera dig?  Lämna henne!  Det finns em mängd normala kvinnor där ute som du kan bli kär i och finna harmoni hos och som inte sår allvarlig split mellan dig och din familj och släkt.

Nja jag vet faktisk inte, vet bara att vi har bra sex.
    Den andra sidan hon visat den har hon visat ganska nyligen och jag tänker att det kanske går över.
  • LFF
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-22 14:47:12 följande:
    Den andra sidan hon visat den har hon visat ganska nyligen och jag tänker att det kanske går över.
    Ja, och sex är ju viktigare än allt annat. Det har du ju redan visat i denna tråd.
  • BioBonus
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-22 14:47:12 följande:

Går över?? Jag tror snarare eskalerar.

Eftersom sex verkar vara det som definierar ett lyckligt förhållande för dig, så misstänker jag att hon snart kommer börja använda även det som gisslan för att få sin vilja igenom. Och då ska du nog vara glad om du får det en gång i veckan. Max...

• Anonym (Vet ej)

Är det inte ganska naturligt att en ny kvinna säger att man ska ta bort sitt ex som vän eller?

Svar på tråden Barnen eller den nya.