• BioBonus

Barnen eller den nya.

Eftersom du redan nu verkar ganska tveksam till huruvida det här är den relation du vill ha, så tror jag inte att det är något som blir bättre med tiden. Rädda din relation med dina barn medans det finns tid. Att en vuxen kvinna dikterar villkoren för hur din kontakt med dina barn ska se ut är inte sunt. 

• BioBonus
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-22 09:20:36 följande:

Nja tycker att när man är 18 och äldre då klarar man sig ganska bra själv och dom kan nå mej på mobilen om dom vill nått.

Men vill du inte vara en del av dina barns liv? Klart de klarar sig, men är det det enda som räknas? Att när barnen blir vuxna så kan man kapa kontakten för de klarar sig ju? Jag förstår inte resonemanget...

• BioBonus
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-22 09:27:58 följande:

Den nya är ganska så hård av sig så jag vet i tusan hur och om jag kan ta mej ifrån henne om det skulle bli aktuellt.

Vi har ganska kul ihop men hon är så hetsk så jag blir rädd ibland, eftersom hon även skickat elaka saker till exet så vet jag inte vad jag ska göra.

Kan inte heller ta exets parti när det kommer till smsen för då vet jag inte vad den nya tar sig till.

Du ska gå. Ingen, varken man eller kvinna, ska stanna kvar i ett förhållande för att man är rädd för vad som kan hända om man lämnar det. Ta hjälp av mansjouren eller liknande organisationer.

Jag tror du kommer ångra senare i livet, att du offrade dina barn för en kvinna som uppenbarligen inte är helt mentalt stabil.

• BioBonus
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-22 09:41:59 följande:

Och att det var jag som skapade situationen nja den skulle inte ha uppstått om mitt ex visat mej kärlek så det tar jag inte på mej.

Det var det dummaste jag har hört. Du har helt och hållet ansvar för dina egna handlingar. 
  • BioBonus
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-22 09:51:06 följande:
    Exet hade problem då och dom problemen var inte mina fel, några av hennes släktingar dog. Så det tar jag inte på mej.

Så din fd fru hade sorg som påverkade henne, och ev då även ert sexliv, och då tycker du att du inte bara har rätt att klaga, utan även vara otrogen, för det är ju hennes fel att det inte funkar?

Du verkar vara ett riktigt bottenskarp om du är på riktigt *skrattar*

• BioBonus
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-22 10:26:57 följande:
    Allt är sant och toffel tycker jag inte jag är.

Jag ska ta mej en funderare på om jag vågar lämna den nya och återgå till familjen.
    Jag skulle bli förvånad om din fd fru tar tillbaka dig.
  • BioBonus
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-22 10:30:55 följande:
    Hon gnällde så mycket just då så jag hade inget val än att söka mej utåt och det för att överleva själv

Det var fortfarande ditt val.

Tror inte det finns något mer patetiskt än människor som skyller sina egna val, och misslyckanden, på andra hela tiden. Som så totalt vägrar ta sitt eget ansvar.

• BioBonus
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-22 10:58:16 följande:

Hur lämnar man en kvinna som är som hon är?

Ring mansjouren så kan du få stöd och råd.
  • BioBonus
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-22 11:47:45 följande:

[quote=76464551][quote-nick]Anonym (fy) skrev 2016-03-22 11:29:09 följande:[/quote-nick]Men när ska du fatta att hon inte gjorde fel? Du gjorde fel.

Att hon inte vill ha sex och mår dåligt när en släkting har dött är inget som hon "gör fel". Men att du istället för att stöta henne väljer att vara otrogen är fel. Att du dessutom väljer att skylla på henne är vidrigt.[

Jo men hon gnällde på att jag jobbade för mycket, att jag hade mobiler med påminnelse signaler, att jag såg ut som jag gjorde ja på mycket och det blev för mycket för mej så ju mer hon gnällde desto mer jobbade jag. Visst det var troligtvis hennes sätt att bearbeta sorgen men jag ville ha det lugnt och kärleksfullt

Men ditt agerande utifrån hur du upplevde situationen äger du. Inte hon. Och om du erkänner dina fel så har du kanske möjlighet att göra rätt, tror du inte?
  • BioBonus
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-22 14:47:12 följande:
    Nja jag vet faktisk inte, vet bara att vi har bra sex.
    Den andra sidan hon visat den har hon visat ganska nyligen och jag tänker att det kanske går över.

Går över?? Jag tror snarare eskalerar.

Eftersom sex verkar vara det som definierar ett lyckligt förhållande för dig, så misstänker jag att hon snart kommer börja använda även det som gisslan för att få sin vilja igenom. Och då ska du nog vara glad om du får det en gång i veckan. Max...

• BioBonus
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-22 14:57:08 följande:

Ja det står jag för att sex är viktigt för mej annars hade jag stannat hos min exfru om hon bara hade slutat bråka och gnälla som hon gjorde och även som jag skrev tidigare om min exfru hade velat ha sex mer än 1 gång i veckan så hade det inte blivit så här.
    Min exfru bråkar inte längre för er som undrar.

Sluta lägg ansvaret på din fd fru. Det är som sagt bara patetiskt.

Ta ansvar för dina handlingar istället, misstänker att din oförmåga till att se, och tillgodose, hennes känslomässiga behov när hon hade sorg, starkt bidrog till att hon tappade lusten för dig. 

• BioBonus
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-22 14:52:31 följande:

Är det inte ganska naturligt att en ny kvinna säger att man ska ta bort sitt ex som vän eller?

Att "ta bort exet" som vän är inte samma sak som att välja bort sina barn, vilket du gjort.
  • BioBonus
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-22 17:52:51 följande:

Det var inte mitt beslut utan den nya som tyvärr ville att jag skulle ta bort henne.

Ja just ja - du har ju noll egen vilja och skyller allt på alla andra. Glömde det. Silly me.
  • BioBonus
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-23 20:49:23 följande:

Vi får se hur det slutar just nu är den nya trevlig och bråkar inte, hoppas det håller i sig.

Passa då på och prata med henne om att du vill ha kontakt med dina barn och föräldrar!!
Svar på tråden Barnen eller den nya.