• Anonym (Vet ej)

Barnen eller den nya.

Som rubriken är så står jag i dilemmat av att välja ha kontakt med mina hyfsat stora barn, föräldrar som ej är krya eller den kvinna jag är med och hennes dotter.

Jag gick ifrån min fru för snart 1 år sen och det efter att hon kommit på mej med att jag hade en annan kvinna, barnen och mina föräldrar blev inte heller glada och jag har nu inte sett 2 av barnen på ungefär 2 månader.

Den nya kvinnan har i stort sett talat om för mej att jag inte får ha kontakt med min exfru och där bor 2 barn.

Jag är kär i den nya kvinnan men hon orsakar också bråk och konflikter och tagit kontakt med exfrun och kallat henne fula ord vilket jag inte gillar så nu har jag en del att tänka på.

Nån som känner igen sig och kan ge mej råd?

För även om jag är kär i den nya så är jag rädd för vad hon kan ställa till med om jag väljer barnen, föräldrarna hon är ganska hetsk av sig.

• Svar på tråden Barnen eller den nya.
  • Anonym (J)

Ofattbart att du ens funderar. Tror inte detta är sant dock. Du har nog lyckats med tråden, jag siar att den kommer bli några sidor lång :D

• Anonym (Vet ej)

Allt är helt sant

• Anonym (J)
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-22 08:29:32 följande:

Allt är helt sant

Mm. Visst. Men hur kan du isf ens fundera på att bryta kontakten med dina barn? För en annan kvinna? Vad gick fel i din uppväxt egentligen?
  • Anonym (fy)

Jag förstår inte ens hur det kan va nått att tänka på? Borde inte allt ditt fokus just nu ligga på att försöka reparera din relation till dina barn? Så sårade och så dåligt som dom säkert mår nu, och då sitter du och funderar på att välja en kvinna framför dom? Stackars barn.

• Anonym (Vet ej)

Till mitt försvar så är det yngsta barnen 18 så dom borde egentligen klara sig utan 2 föräldrar dom bor hos min exfru.

Min uppväxt var det inget fel på förutom att min pappa jobbade mycket.

• mamaleona

Föll av pinn jag också. Dina tankar existerar enbart i min värsta mardröm. 

• Anonym (Ture)

En riktig pappa lämnar aldrig sina barn för någon!! Det ska ta mig tusan ingen förälder göra oavsett ålder på barnen!
    Fundera på vilken slags far du vill vara!

• mamaleona

så enl dig överger man inte barnen om dom är 18? hur tänkte du där? det handlar väl inte om att dom inte skulle klara sig utan om du vill ha en frisk normal relation med dina barn som BORDE vara din prio nr 1. Har även jag vuxna barn o finns inget i min värld som gör jag skulle  välja nånting före dom, never.  Att din nya ens KRÄVER nåt sånt skulle få mig att fly så det sprakar om det, INGEN skall nånsin sätta regler för hur o när jag umgås o har kontakt med mina barn. Jisses. 

• mamaleona

så enl dig överger man inte barnen om dom är 18? hur tänkte du där? det handlar väl inte om att dom inte skulle klara sig utan om du vill ha en frisk normal relation med dina barn som BORDE vara din prio nr 1. Har även jag vuxna barn o finns inget i min värld som gör jag skulle  välja nånting före dom, never.  Att din nya ens KRÄVER nåt sånt skulle få mig att fly så det sprakar om det, INGEN skall nånsin sätta regler för hur o när jag umgås o har kontakt med mina barn. Jisses. 

• Anonym (Vet ej)

Om jag fick önska skulle jag och barnen och även min exfru vara tillsammans, önskar ibland trots att jag tror att jag är kär i den nya att jag inte hade träffat henne, träffade henne när jag kände att jag inte fick någon kärlek av mitt ex vi låg bara 1 gång i veckan.

Min nya är väldigt bestämt över att jag och exet inte ska ha någon kontakt, jag skickar något sms ibland till barnen.

Svar på tråden Barnen eller den nya.