• Anonym (Vet ej)

Barnen eller den nya.

Som rubriken är så står jag i dilemmat av att välja ha kontakt med mina hyfsat stora barn, föräldrar som ej är krya eller den kvinna jag är med och hennes dotter.

Jag gick ifrån min fru för snart 1 år sen och det efter att hon kommit på mej med att jag hade en annan kvinna, barnen och mina föräldrar blev inte heller glada och jag har nu inte sett 2 av barnen på ungefär 2 månader.

Den nya kvinnan har i stort sett talat om för mej att jag inte får ha kontakt med min exfru och där bor 2 barn.

Jag är kär i den nya kvinnan men hon orsakar också bråk och konflikter och tagit kontakt med exfrun och kallat henne fula ord vilket jag inte gillar så nu har jag en del att tänka på.

Nån som känner igen sig och kan ge mej råd?

För även om jag är kär i den nya så är jag rädd för vad hon kan ställa till med om jag väljer barnen, föräldrarna hon är ganska hetsk av sig.

• Svar på tråden Barnen eller den nya.
  • Anonym (Vet ej)

Tycker att hon kunde ha visat att hon var kär i mej, istället för att klaga, gnälls osv hon har sagt att hon var det men inte orkade visa det då men om man är kär då visar man det. Den nya är inte ursprungligen från Sverige.

• LFF
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-22 10:07:56 följande:

Tycker att hon kunde ha visat att hon var kär i mej, istället för att klaga, gnälls osv hon har sagt att hon var det men inte orkade visa det då men om man är kär då visar man det. Den nya är inte ursprungligen från Sverige.

Nej, mår man dåligt så ska ens partner STÖTTA en oavsett om man klagar och "inte orkar visa". Att doppa kuken någon annanstans är ett jävla svineri. 
  • sextiotalist
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-22 09:41:59 följande:

Jag tycker att ett normalt sexliv är att ha sex 3 gånger i veckan.

Att den nya skulle be om ursäkt finns inte.

Jo jag är rädd för att lämna för hon är så som hon är och jag vill inte ha nått bråk.

Och att det var jag som skapade situationen nja den skulle inte ha uppstått om mitt ex visat mej kärlek så det tar jag inte på mej.

OK, du har aldrig funderat på vad som ligger bakom ett bra eller dåligt sexliv? För om man bara ser antalet gånger som norm på vad som är bra sexliv, då har man nog missat viktiga saker i ett förhållande.
    Ja, jag anser fortfarande att det är du som skapat situationen, genom att värdera ditt förhållande i hur mycket sex man har och inte ser till de andra delarna. Inte visa sin kärlek, tur att du inte finns i samma rum som jag, för du hade nog tyckt att din nya är en vän kvinna efter vad jag sagt vad jag tänker och tycker.

Om jag har ett förhållande, jodå, sedan över 20 år, vi har sex ungefär 1-2 gånger i veckan, ibland oftare, ibland mer sällan och vi kan visa varandra mycket kärlek utan för sänghalmen. Med ord och handling (ej sexuella).
    Hade min sambo resonerat som du, då hade vårt sexliv torkat ihop för längesedan. Så jag tror faktiskt att med ditt resonemang, så har du bäddat för det själv.

Utifrån det du skriver, så tror jag nog att ditt ex gjort en högvinst, hon kan nu hitta en man som uppskattar henne för den hon är.

Och tja, du kan ju välja att leva med en person som är otrevligt och hetsk, men troligen förlora kontakten med dina barn.

• Anonym (Vet ej)

[quote=76464286][quote-nick]LFF skrev 2016-03-22 10:03:17 följande:[/quote-nick]Som sagt, välj din nya men kom inte och klaga sen över att du inte får träffa dina framtida barnbarn, att du inte är bjuden på stora händelser i barnens liv eller att du kommer att dö ensam. 

Var en toffel för din nya, tyck att det enda sättet att visa kärlek på är via sex (och för den delen, vad gjorde du för att få din exfrus lust att öka (och då menar jag inte sånt som att röra vid henne sexuellt)? Min gissning är inget...). 

Min pappa bor på en helt annan kontinent, han flyttade utomlands första gången när jag var 10. Jag saknar honom fortfarande enormt och jag fyller 40. Nej, jag BEHÖVER honom inte, men jag saknar att kunna ringa upp och bara prata, jag saknar att kunna bjuda in honom till stora tillfällen, jag saknar att han inte är mer än "gubben i datorn" för mina barn, att han inte kommer att vara en verklig del av deras liv så som mina morföräldrar varit. Så kom inte med ditt jävla dravel om att man inte behöver sina föräldrar bara för att man är över 18.[/

Försökte väcka henne men just då gick det inte.

• LFF

Och åter igen. Vad gjorde DU för att visa henne att du älskade henne? Hur mycket kan du ha älskat henne om du går och doppar kuken hos någon annan? När man gifter sig, lovar man då inte i NÖD och lust? Eller var det bara lust för dig som gällde? 
  • Anonym (fy)

Du är patetisk. I den situationen är det du som ska visa kärlek (och kärlek mäts inte INTE i hur mycket sex man har) och stöta.
  • Anonym (L)
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-22 08:15:14 följande:

Som rubriken är så står jag i dilemmat av att välja ha kontakt med mina hyfsat stora barn, föräldrar som ej är krya eller den kvinna jag är med och hennes dotter.

Jag gick ifrån min fru för snart 1 år sen och det efter att hon kommit på mej med att jag hade en annan kvinna, barnen och mina föräldrar blev inte heller glada och jag har nu inte sett 2 av barnen på ungefär 2 månader.

Den nya kvinnan har i stort sett talat om för mej att jag inte får ha kontakt med min exfru och där bor 2 barn.

Jag är kär i den nya kvinnan men hon orsakar också bråk och konflikter och tagit kontakt med exfrun och kallat henne fula ord vilket jag inte gillar så nu har jag en del att tänka på.

Nån som känner igen sig och kan ge mej råd?

För även om jag är kär i den nya så är jag rädd för vad hon kan ställa till med om jag väljer barnen, föräldrarna hon är ganska hetsk av sig.

Min pappa gjorde exat samma sak mot mig och min syster. Han var dock inte otrogen vilket hade gjort det ännu värre!

Det hatet man känner mot sin pappa är obeskrivligt. Det gick senare över till svek. Jag har mått så psykiskt dåligt i flera år pga att min pappa lämnade mig och valde en annan kvinna framför sina barn. Hon hade också barn som självklart skulle behandlas som de vore allt. Och tro mig när barnen är 18 så behöver de fortfatande dig. Det kommer sätta spår i dina barn. De kommer se dig som ett svin antagligen resten av deras liv.

Hoppas du inser att du ska lämna din nuvarande och be dina barn så jävla mycket om ursäkt. Även din exfru.

Sen är sex mer än 1 gång i veckan normalt när man har barn. Skyll aldrig på någon annan! Detta är bara ditt fel till 110%. Sorry men inse att du kommer bli jävligt ensam om du inte gör något nu.

Lycka till
  • LFF
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-22 10:11:15 följande:

[quote=76464286][quote-nick]LFF skrev 2016-03-22 10:03:17 följande:[/quote-nick]Som sagt, välj din nya men kom inte och klaga sen över att du inte får träffa dina framtida barnbarn, att du inte är bjuden på stora händelser i barnens liv eller att du kommer att dö ensam. 

Var en toffel för din nya, tyck att det enda sättet att visa kärlek på är via sex (och för den delen, vad gjorde du för att få din exfrus lust att öka (och då menar jag inte sånt som att röra vid henne sexuellt)? Min gissning är inget...). 

Min pappa bor på en helt annan kontinent, han flyttade utomlands första gången när jag var 10. Jag saknar honom fortfarande enormt och jag fyller 40. Nej, jag BEHÖVER honom inte, men jag saknar att kunna ringa upp och bara prata, jag saknar att kunna bjuda in honom till stora tillfällen, jag saknar att han inte är mer än "gubben i datorn" för mina barn, att han inte kommer att vara en verklig del av deras liv så som mina morföräldrar varit. Så kom inte med ditt jävla dravel om att man inte behöver sina föräldrar bara för att man är över 18.[/

Försökte väcka henne men just då gick det inte.

Försökte väcka henne? För vad, lite tummel i sänghalmen? Eller stöttade du henne, hjälpte henne, drog ditt strå till stacken där hemma? 

Du vet att det för väldigt många kvinnor är sexigare med en man som drar sitt strå till stacken med hushållssysslorna (utan att man behöver påminna, tjata etc) än någon som kommer och "tafsar" på en?
  • sextiotalist
    LFF skrev 2016-03-22 10:10:35 följande:
    Nej, mår man dåligt så ska ens partner STÖTTA en oavsett om man klagar och "inte orkar visa". Att doppa kuken någon annanstans är ett jävla svineri. 
    Exakt, vi har haft perioder då vi mått dåligt både jag och sambon och då stöttade vi varandra.
    Nu är vi inte gifta, men något som jag funderar över när jag läser sådana här trådar. Vad hände med orden att älska varandra i nöd och lust?
    Det är nog som vänskap, i nöden prövas vännen och så är det nog i ett förhållande. Det är i motgång relationen testas.

• Anonym (J)

Han din nya en svans som du också?

Svar på tråden Barnen eller den nya.