• LFF

Barnen eller den nya.

Du förtjänar ingen kontakt med dina barn om du anser att "de klarar sig själva" bara för att de är över 18 och ens överväger att vara tillsammans med en kvinna som skapar såna konflikter och säger att du inte får träffa vare sig barn eller exfru är ju så vansinnigt att det inte finns ord.

Vill inte du kunna vara med på dina barns födelsedagar? Andra stora händelser i deras liv där även din exfru kommer befinna sig? Vill inte du kunna ha ett normalt umgänge med dina barn där de kommer förbi på en fika eller middag ibland, eller kunna åka hem till dem utan att smyga?

• LFF
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-22 09:47:02 följande:
    Missade två av barnens födelsedag nyss pga att min nya och hennes barn ville att vi skulle resa då men skickade ett grattis sms samma sak vid jul och nyår men dom verkar ha haft det trevligt
    Som sagt, välj din nya men kom inte och klaga sen över att du inte får träffa dina framtida barnbarn, att du inte är bjuden på stora händelser i barnens liv eller att du kommer att dö ensam. 

Var en toffel för din nya, tyck att det enda sättet att visa kärlek på är via sex (och för den delen, vad gjorde du för att få din exfrus lust att öka (och då menar jag inte sånt som att röra vid henne sexuellt)? Min gissning är inget...). 

Min pappa bor på en helt annan kontinent, han flyttade utomlands första gången när jag var 10. Jag saknar honom fortfarande enormt och jag fyller 40. Nej, jag BEHÖVER honom inte, men jag saknar att kunna ringa upp och bara prata, jag saknar att kunna bjuda in honom till stora tillfällen, jag saknar att han inte är mer än "gubben i datorn" för mina barn, att han inte kommer att vara en verklig del av deras liv så som mina morföräldrar varit. Så kom inte med ditt jävla dravel om att man inte behöver sina föräldrar bara för att man är över 18.
  • LFF
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-22 10:07:56 följande:

Tycker att hon kunde ha visat att hon var kär i mej, istället för att klaga, gnälls osv hon har sagt att hon var det men inte orkade visa det då men om man är kär då visar man det. Den nya är inte ursprungligen från Sverige.

Nej, mår man dåligt så ska ens partner STÖTTA en oavsett om man klagar och "inte orkar visa". Att doppa kuken någon annanstans är ett jävla svineri. 
  • LFF
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-22 10:07:56 följande:

Tycker att hon kunde ha visat att hon var kär i mej, istället för att klaga, gnälls osv hon har sagt att hon var det men inte orkade visa det då men om man är kär då visar man det. Den nya är inte ursprungligen från Sverige.

Och åter igen. Vad gjorde DU för att visa henne att du älskade henne? Hur mycket kan du ha älskat henne om du går och doppar kuken hos någon annan? När man gifter sig, lovar man då inte i NÖD och lust? Eller var det bara lust för dig som gällde? 
  • LFF
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-22 10:11:15 följande:

[quote=76464286][quote-nick]LFF skrev 2016-03-22 10:03:17 följande:[/quote-nick]Som sagt, välj din nya men kom inte och klaga sen över att du inte får träffa dina framtida barnbarn, att du inte är bjuden på stora händelser i barnens liv eller att du kommer att dö ensam. 

Var en toffel för din nya, tyck att det enda sättet att visa kärlek på är via sex (och för den delen, vad gjorde du för att få din exfrus lust att öka (och då menar jag inte sånt som att röra vid henne sexuellt)? Min gissning är inget...). 

Min pappa bor på en helt annan kontinent, han flyttade utomlands första gången när jag var 10. Jag saknar honom fortfarande enormt och jag fyller 40. Nej, jag BEHÖVER honom inte, men jag saknar att kunna ringa upp och bara prata, jag saknar att kunna bjuda in honom till stora tillfällen, jag saknar att han inte är mer än "gubben i datorn" för mina barn, att han inte kommer att vara en verklig del av deras liv så som mina morföräldrar varit. Så kom inte med ditt jävla dravel om att man inte behöver sina föräldrar bara för att man är över 18.[/

Försökte väcka henne men just då gick det inte.

Försökte väcka henne? För vad, lite tummel i sänghalmen? Eller stöttade du henne, hjälpte henne, drog ditt strå till stacken där hemma? 

Du vet att det för väldigt många kvinnor är sexigare med en man som drar sitt strå till stacken med hushållssysslorna (utan att man behöver påminna, tjata etc) än någon som kommer och "tafsar" på en?
  • LFF
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-22 10:17:53 följande:

Under tiden min exfru var i sorg kändes det som att hon bara ställde upp på sex.

Jag vill ha kontakt med barnen men kvinnan vill inte att jag ska ha så mycket kontakt och att hennes barn behöver mej mera för dom är lite mindre.

Har inte hennes barn en egen pappa?
  • LFF
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-22 10:17:53 följande:

Under tiden min exfru var i sorg kändes det som att hon bara ställde upp på sex.

Jag vill ha kontakt med barnen men kvinnan vill inte att jag ska ha så mycket kontakt och att hennes barn behöver mej mera för dom är lite mindre.

Varför i hela h-vete krävde du sex av någon som var i SORG? Det är väl klart att hon bara ställde upp och inte hade någon lust när hon sörjde. 

Du kan för guds skull inte vara på riktigt. I så fall tappar jag hoppet om män ännu mer...
  • LFF
    sextiotalist skrev 2016-03-22 10:15:10 följande:
    Exakt, vi har haft perioder då vi mått dåligt både jag och sambon och då stöttade vi varandra.
    Nu är vi inte gifta, men något som jag funderar över när jag läser sådana här trådar. Vad hände med orden att älska varandra i nöd och lust?
    Det är nog som vänskap, i nöden prövas vännen och så är det nog i ett förhållande. Det är i motgång relationen testas.
    Ja, det har jag också undrat. Men det är bara lust som gäller för många, så snart det blir nöd så är det bara "dumpa" som gäller, och nästan ännu mer så när det handlar om kärleksrelationer än vänskap. 
  • LFF
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-22 10:22:51 följande:
    Jag lagade lite mat till oss och försökte få henne att tex ligga kvar i sängen på helger men hon ville inte då.
    Nämen tulle liten... var du så dutti att du lagade lite mat? 

Och de KÄNSLOMÄSSIGA bitarna då? Som att respektera att hon sörjde sin släkting? Som att visa förståelse? Som att avlasta rent generellt? Som att visa förståelse för att lust går upp och ner? Som att ha förståelse för att lusten inte kommer som ett brev på posten bara för att du är lite extra gullig när hon mår skit?
  • LFF
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-22 10:24:32 följande:
    Jo då hennes barn har en pappa
    Då kanske han ska vara pappa för sina barn och du för dina istället för att du ska dumpa dina barn och vara en ny pappa för hennes?
Svar på tråden Barnen eller den nya.