• Anonym (Vet ej)

Barnen eller den nya.

Som rubriken är så står jag i dilemmat av att välja ha kontakt med mina hyfsat stora barn, föräldrar som ej är krya eller den kvinna jag är med och hennes dotter.

Jag gick ifrån min fru för snart 1 år sen och det efter att hon kommit på mej med att jag hade en annan kvinna, barnen och mina föräldrar blev inte heller glada och jag har nu inte sett 2 av barnen på ungefär 2 månader.

Den nya kvinnan har i stort sett talat om för mej att jag inte får ha kontakt med min exfru och där bor 2 barn.

Jag är kär i den nya kvinnan men hon orsakar också bråk och konflikter och tagit kontakt med exfrun och kallat henne fula ord vilket jag inte gillar så nu har jag en del att tänka på.

Nån som känner igen sig och kan ge mej råd?

För även om jag är kär i den nya så är jag rädd för vad hon kan ställa till med om jag väljer barnen, föräldrarna hon är ganska hetsk av sig.

• Svar på tråden Barnen eller den nya.
  • Anonym (fy)
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-22 10:30:55 följande:

Hon gnällde så mycket just då så jag hade inget val än att söka mej utåt och det för att överleva själv

Du hade ett val. Du valde att vara otrogen. Ditt val, ditt ansvar, din skuld.
  • LFF
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-22 10:30:55 följande:
    Hon gnällde så mycket just då så jag hade inget val än att söka mej utåt och det för att överleva själv
    Vad "gnällde" hon över då? Din brist på förståelse?
  • Anonym (Vet ej)
    sextiotalist skrev 2016-03-22 10:29:11 följande:

OK, du är en man som uppenbarligen inte kan hantera relationer.

Min undran är nog, varför stannade hon kvar hos en så oempatisk man som dig?

Skulle nog tippa på att när du träffade den nya, det var den berömda droppen, nu kunde hon kicka ut dig utan att behöva förklara varför, det räckte med det du gjorde.

Du inser nog inte det själv, du gjorde henne en stor tjänst. Än en gång, ett stort grattis till ditt ex som slipper dig.

Ett litet tips, innan du bränner alla broar. Du bör nog behöva prata med någon, lite terapi skulle inte skada, om inte annat för att du kan få en möjlighet att få insikt i vad ditt sätt att resonera och hantera relationer kan leda till.

Det var jag som valde att gå inte exet hon ville jobba på vårat förhållande med familjerådgivning och sånt men då hade den nya redan klorna i mej. Om jag säger så här - Trodde den nya var äkta kärlek men hon har visat en annan inte attraktiv sida och hon bestämmer allt men det kanske är så i hennes kultur.
  • Anonym (J)
    Anonym (Sara) skrev 2016-03-22 10:23:55 följande:

Nej det här kan inte vara på riktigt. I så fall är ts en riktigt lågbeåvad toffel.

Nä det är inte det :) det märker man på hur ts svarar, sådär lite lagom provocerande men väldigt snabb på att svara när det handlar om att det kanske inte är sant.
  • sextiotalist
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-22 10:37:48 följande:
    Det var jag som valde att gå inte exet hon ville jobba på vårat förhållande med familjerådgivning och sånt men då hade den nya redan klorna i mej. Om jag säger så här - Trodde den nya var äkta kärlek men hon har visat en annan inte attraktiv sida och hon bestämmer allt men det kanske är så i hennes kultur.
    Tja, fortfarande en vinst för ditt ex.
    Mina sympatier är på din ex sida, för jag anser att du har betett dig som ett riktig skitstövel.
    Men för din egen skull, lämna denna kvinna och försök att reparera relationerna till dina barn och dina föräldrar och sedan kan du hoppas på att du även reparera relationen till ditt ex. Men du har större chans när det gäller dina barn och dina föräldrar
  • Anonym (Vet ej)

Jag lovar att allt är sant.

Och min exfru är en väldigt förlåtande kvinna. Att den nya kvinnan skickat smsen till henne har jag beklagat för exet men det vet inte den nya.

• Anonym (fy)
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-22 10:45:59 följande:

Jag lovar att allt är sant.

Och min exfru är en väldigt förlåtande kvinna. Att den nya kvinnan skickat smsen till henne har jag beklagat för exet men det vet inte den nya.

Så för att hon är en snäll och förlåtande kvinna så ger det dig rätt att behandla henne hur som helst?
  • Anonym (Vet ej)

Hur lämnar man en kvinna som är som hon är?

• Anonym (Sara)
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-22 10:37:48 följande:

Men DUMPA den nya satmaran då toffel! Och vårda kontakten med dina barn och exfru. Svårare än så är det inte. Du har inga skyldigheter gentemot din nya. Däremot har du det gentemot dina barn.
  • BioBonus
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-22 10:58:16 följande:

Hur lämnar man en kvinna som är som hon är?

Ring mansjouren så kan du få stöd och råd.
Svar på tråden Barnen eller den nya.