• Anonym (Vet ej)

Barnen eller den nya.

Som rubriken är så står jag i dilemmat av att välja ha kontakt med mina hyfsat stora barn, föräldrar som ej är krya eller den kvinna jag är med och hennes dotter.

Jag gick ifrån min fru för snart 1 år sen och det efter att hon kommit på mej med att jag hade en annan kvinna, barnen och mina föräldrar blev inte heller glada och jag har nu inte sett 2 av barnen på ungefär 2 månader.

Den nya kvinnan har i stort sett talat om för mej att jag inte får ha kontakt med min exfru och där bor 2 barn.

Jag är kär i den nya kvinnan men hon orsakar också bråk och konflikter och tagit kontakt med exfrun och kallat henne fula ord vilket jag inte gillar så nu har jag en del att tänka på.

Nån som känner igen sig och kan ge mej råd?

För även om jag är kär i den nya så är jag rädd för vad hon kan ställa till med om jag väljer barnen, föräldrarna hon är ganska hetsk av sig.

• Svar på tråden Barnen eller den nya.
  • LFF
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-22 10:24:32 följande:
    Jo då hennes barn har en pappa
    Då kanske han ska vara pappa för sina barn och du för dina istället för att du ska dumpa dina barn och vara en ny pappa för hennes?
  • sextiotalist
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-22 10:22:51 följande:
    Jag lagade lite mat till oss och försökte få henne att tex ligga kvar i sängen på helger men hon ville inte då.
    OK, du är en man som uppenbarligen inte kan hantera relationer.
    Min undran är nog, varför stannade hon kvar hos en så oempatisk man som dig?

Skulle nog tippa på att när du träffade den nya, det var den berömda droppen, nu kunde hon kicka ut dig utan att behöva förklara varför, det räckte med det du gjorde.

Du inser nog inte det själv, du gjorde henne en stor tjänst. Än en gång, ett stort grattis till ditt ex som slipper dig.

Ett litet tips, innan du bränner alla broar. Du bör nog behöva prata med någon, lite terapi skulle inte skada, om inte annat för att du kan få en möjlighet att få insikt i vad ditt sätt att resonera och hantera relationer kan leda till.
  • BioBonus
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-22 10:26:57 följande:
    Allt är sant och toffel tycker jag inte jag är.

Jag ska ta mej en funderare på om jag vågar lämna den nya och återgå till familjen.
    Jag skulle bli förvånad om din fd fru tar tillbaka dig.
  • Anonym (fy)
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-22 10:17:53 följande:

Under tiden min exfru var i sorg kändes det som att hon bara ställde upp på sex.

Jag vill ha kontakt med barnen men kvinnan vill inte att jag ska ha så mycket kontakt och att hennes barn behöver mej mera för dom är lite mindre.

Hon skulle inte ha behövt ställa upp på sex när hon var i sorg! Du är en otroligt självisk man!

Oavsett hur gamla dina barn är så behöver dom dig mer än din nya och hennes barn! Men samma där, du är självisk. Vill du göra "rätt" så dumpar du eller gör väldigt klart för din nya att hon inte har med din relation med din barn att göra och att dom är viktigast. Sen gör du allt du kan för att reparera relationen mellan dig och barnen.
  • Anonym (Blä)

Jo lågbegåvad är ordet :) man blir bara förbannad när man läser sånt här trams. Och på sättet du skriver så märker man ju att du inte är en smart person.

• Anonym (Vet ej)
    LFF skrev 2016-03-22 10:26:46 följande:

Nämen tulle liten... var du så dutti att du lagade lite mat? 

Och de KÄNSLOMÄSSIGA bitarna då? Som att respektera att hon sörjde sin släkting? Som att visa förståelse? Som att avlasta rent generellt? Som att visa förståelse för att lust går upp och ner? Som att ha förståelse för att lusten inte kommer som ett brev på posten bara för att du är lite extra gullig när hon mår skit?

Hon gnällde så mycket just då så jag hade inget val än att söka mej utåt och det för att överleva själv
  • BioBonus
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-22 10:30:55 följande:
    Hon gnällde så mycket just då så jag hade inget val än att söka mej utåt och det för att överleva själv

Det var fortfarande ditt val.

Tror inte det finns något mer patetiskt än människor som skyller sina egna val, och misslyckanden, på andra hela tiden. Som så totalt vägrar ta sitt eget ansvar.

• sextiotalist

Jag ska ta mej en funderare på om jag vågar lämna den nya och återgå till familjen.
    Om ditt ex tar tillbaka dig så finns det två orsaker, antingen är hon väldigt, väldigt ensam eller så älskar hon dig så mycket att hon kan förlåta.

Men troligen är det så att hon inte tar tillbaka dig, har du tur, så är dina barn mer förlåtande.

Ja, folk kan göra misstag, ta beslut som i stundens hetta, man inte er konsekvenserna av. Ja, man kan bli förlåten. Men innan du kommer dit, så krävs det otroligt mycket arbete från din sida, dvs du måste få insikt i att det är du som svikit och du måste lära dig att hantera nära relationer.

Nej, en kvinna är inte en knulldocka, vars kropp är till för att ha sex med.
  • Anonym (fy)

Tror du på riktigt att hon tar tillbaka dig även om du dumpar nya? I så fall är det ju nått fel på henne också.

Släpp tanken på att "gå tillbaka till familjen". Gör bara allt du kan för att ha en bra relation med dina barn och att finns där för dom.
  • LFF
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-22 10:30:55 följande:
    Du har inte ens stake nog att lämna din fru utan att doppa kuken någon annanstans först och sen har du mage att säga att det är hennes fel för att hon är i sorg och "gnällde för mycket" så du inte hade något annat val? 

Vilken tidsaspekt pratar vi här? Pratar vi ÅR kanske jag möjligen skulle kunna ha en liten gnutta förståelse (men inte för beslutet att dumpa dina barn till förmån för din nya och hennes barn), men annars, stick tillbaks till din lilla grotta och stanna där som den grottmänniska du verkar vara.
Svar på tråden Barnen eller den nya.