• Anonym (Vet ej)

Barnen eller den nya.

Som rubriken är så står jag i dilemmat av att välja ha kontakt med mina hyfsat stora barn, föräldrar som ej är krya eller den kvinna jag är med och hennes dotter.

Jag gick ifrån min fru för snart 1 år sen och det efter att hon kommit på mej med att jag hade en annan kvinna, barnen och mina föräldrar blev inte heller glada och jag har nu inte sett 2 av barnen på ungefär 2 månader.

Den nya kvinnan har i stort sett talat om för mej att jag inte får ha kontakt med min exfru och där bor 2 barn.

Jag är kär i den nya kvinnan men hon orsakar också bråk och konflikter och tagit kontakt med exfrun och kallat henne fula ord vilket jag inte gillar så nu har jag en del att tänka på.

Nån som känner igen sig och kan ge mej råd?

För även om jag är kär i den nya så är jag rädd för vad hon kan ställa till med om jag väljer barnen, föräldrarna hon är ganska hetsk av sig.

• Svar på tråden Barnen eller den nya.
  • Anonym (Vet ej)
    LFF skrev 2016-03-22 09:38:49 följande:

Du förtjänar ingen kontakt med dina barn om du anser att "de klarar sig själva" bara för att de är över 18 och ens överväger att vara tillsammans med en kvinna som skapar såna konflikter och säger att du inte får träffa vare sig barn eller exfru är ju så vansinnigt att det inte finns ord.

Vill inte du kunna vara med på dina barns födelsedagar? Andra stora händelser i deras liv där även din exfru kommer befinna sig? Vill inte du kunna ha ett normalt umgänge med dina barn där de kommer förbi på en fika eller middag ibland, eller kunna åka hem till dem utan att smyga?

Missade två av barnens födelsedag nyss pga att min nya och hennes barn ville att vi skulle resa då men skickade ett grattis sms samma sak vid jul och nyår men dom verkar ha haft det trevligt
  • Anonym (fy)
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-22 09:41:59 följande:

Jag tycker att ett normalt sexliv är att ha sex 3 gånger i veckan.

Att den nya skulle be om ursäkt finns inte.

Jo jag är rädd för att lämna för hon är så som hon är och jag vill inte ha nått bråk.

Och att det var jag som skapade situationen nja den skulle inte ha uppstått om mitt ex visat mej kärlek så det tar jag inte på mej.

Fy vilken vidrig människa du verkar va. Dina barn har det nog bättre utan dig.
  • Anonym (Vet ej)
    BioBonus skrev 2016-03-22 09:44:53 följande:

Det var det dummaste jag har hört. Du har helt och hållet ansvar för dina egna handlingar. 

Exet hade problem då och dom problemen var inte mina fel, några av hennes släktingar dog. Så det tar jag inte på mej.
  • Anonym (J)

Jag brukar trösta mig med tanken att min pappa kommer dö lidandes med dödsångest och att känna sig ensam (vet detta för att han ringde en bekant, den bekanta la dock på efter ett tag). Hur känner du inför att dina barn kommer tänka så om dig om några år ts? när du ångrar dig (och tro mig - det kommer du göra!) kommer det vara försent. Känns det värt det?

• BioBonus
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-22 09:51:06 följande:
    Exet hade problem då och dom problemen var inte mina fel, några av hennes släktingar dog. Så det tar jag inte på mej.

Så din fd fru hade sorg som påverkade henne, och ev då även ert sexliv, och då tycker du att du inte bara har rätt att klaga, utan även vara otrogen, för det är ju hennes fel att det inte funkar?

Du verkar vara ett riktigt bottenskarp om du är på riktigt *skrattar*

• Anonym (Sara)

Du verkar vara en riktig egocentrisk människa ts.

• S c h n a

Du måste stå upp för dig själv. Vad är det för människa som begär att man inte ska ha kontakt med sina barn? Som på fullaste allvar vill att du kapar kontakten med DINA BARN? Har du ingen integritet alls?

Om du sånt bara för att du är kär, vad mer är du kapabel att göra om någon du är kär i ber dig? Bankrån? Ha ihjäl grannen?

• Anonym (Most wanted?)
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-22 09:27:58 följande:

[quote=76464156][quote-nick]BioBonus skrev 2016-03-22 09:19:06 följande:[/quote-nick]Eftersom du redan nu verkar ganska tveksam till huruvida det här är den relation du vill ha, så tror jag inte att det är något som blir bättre med tiden. Rädda din relation med dina barn medans det finns tid. Att en vuxen kvinna dikterar villkoren för hur din kontakt med dina barn ska se ut är inte sunt. [/

Den nya är ganska så hård av sig så jag vet i tusan hur och om jag kan ta mej ifrån henne om det skulle bli aktuellt.

Vi har ganska kul ihop men hon är så hetsk så jag blir rädd ibland, eftersom hon även skickat elaka saker till exet så vet jag inte vad jag ska göra.

Kan inte heller ta exets parti när det kommer till smsen för då vet jag inte vad den nya tar sig till.

Är du verkligen seriös? Vad är det för kvinna du blandat in i ditt liv? "Most wanted"?
  • Anonym (fy)
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-22 09:51:06 följande:

Så i stället för att stöta henne och finnas där för henne i hennes sorg så gick du och var otrogen? Dessutom tycker du att det var hennes fel?

Det måste va nått allvarligt fel på dig.
  • LFF
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-22 09:47:02 följande:
    Missade två av barnens födelsedag nyss pga att min nya och hennes barn ville att vi skulle resa då men skickade ett grattis sms samma sak vid jul och nyår men dom verkar ha haft det trevligt
    Som sagt, välj din nya men kom inte och klaga sen över att du inte får träffa dina framtida barnbarn, att du inte är bjuden på stora händelser i barnens liv eller att du kommer att dö ensam. 

Var en toffel för din nya, tyck att det enda sättet att visa kärlek på är via sex (och för den delen, vad gjorde du för att få din exfrus lust att öka (och då menar jag inte sånt som att röra vid henne sexuellt)? Min gissning är inget...). 

Min pappa bor på en helt annan kontinent, han flyttade utomlands första gången när jag var 10. Jag saknar honom fortfarande enormt och jag fyller 40. Nej, jag BEHÖVER honom inte, men jag saknar att kunna ringa upp och bara prata, jag saknar att kunna bjuda in honom till stora tillfällen, jag saknar att han inte är mer än "gubben i datorn" för mina barn, att han inte kommer att vara en verklig del av deras liv så som mina morföräldrar varit. Så kom inte med ditt jävla dravel om att man inte behöver sina föräldrar bara för att man är över 18.
Svar på tråden Barnen eller den nya.