• Anonym (Vet ej)

Barnen eller den nya.

Som rubriken är så står jag i dilemmat av att välja ha kontakt med mina hyfsat stora barn, föräldrar som ej är krya eller den kvinna jag är med och hennes dotter.

Jag gick ifrån min fru för snart 1 år sen och det efter att hon kommit på mej med att jag hade en annan kvinna, barnen och mina föräldrar blev inte heller glada och jag har nu inte sett 2 av barnen på ungefär 2 månader.

Den nya kvinnan har i stort sett talat om för mej att jag inte får ha kontakt med min exfru och där bor 2 barn.

Jag är kär i den nya kvinnan men hon orsakar också bråk och konflikter och tagit kontakt med exfrun och kallat henne fula ord vilket jag inte gillar så nu har jag en del att tänka på.

Nån som känner igen sig och kan ge mej råd?

För även om jag är kär i den nya så är jag rädd för vad hon kan ställa till med om jag väljer barnen, föräldrarna hon är ganska hetsk av sig.

• Svar på tråden Barnen eller den nya.
  • Bestemor
    Anonym (Vet ej) skrev 2019-06-05 11:15:26 följande:

Om man ser bra ut då har man oftast bättre beteende 

Så då ursäktar ditt dåliga beteende med att du är ful eller?
  • Anonym (Vet ej)
    LFF skrev 2019-06-05 11:35:54 följande:
    Tydligen inte eftersom du behöver hjälp av piller för att få upp den.
    Läkaren sa att det är vanlig att vi män behöver piller.
    Och nej hon vet inte om att jag chattar osv med barnen hon har inget med det att göra.
  • Fiona M
    Bestemor skrev 2019-06-05 11:40:30 följande:

Så då ursäktar ditt dåliga beteende med att du är ful eller?

Hahaha! Dagens bästa kommentar!
  • LFF
    Anonym (Vet ej) skrev 2019-06-05 11:59:39 följande:
    Läkaren sa att det är vanlig att vi män behöver piller.
    Och nej hon vet inte om att jag chattar osv med barnen hon har inget med det att göra.
    Men du skriver ju uttryckligen själv att "Hon har lagt på sig och det är inte så snyggt så sexuellt får jag hjälp av något blått piller". Hade du varit ärligt attraherad av henne ändå, trots de extra kilona, så hade du inte behövt pillren för att få upp den (att du däremot sannolikt behövt dem för att hålla den uppe är en helt annan historia). Så vem är du oärlig mot? Henne, dig själv eller mot läkaren?
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2019-06-05 10:35:20 följande:
    Hon tillåter att jag har kontakt med barnen men inte med exet.
    Och du tillåter det?
    Hon har väl inte ett skit med det att göra. Och det bord eu tala om för henne.
    Ditt ex är dina barns mor.
    Och kan hon inte acceptera det så borde hon skaffa sig en oskuld utan förflutet istället.
    Jag förstår inte att du går med på det här och inte kastar ut henne med huvudet före.
    Det sistnämnda borde du ha gjort för längesen.
  • molly50
    Då kan ju din nya med andra ord inte vara speciellt snygg då hon verkar ha en avskyvärd insida.
    Jag ser bara en riktig ragata framför mig när du berättar om hur hon beter sig.
  • Anonym (Vet ej)
    LFF skrev 2019-06-05 12:31:44 följande:
    Men du skriver ju uttryckligen själv att "Hon har lagt på sig och det är inte så snyggt så sexuellt får jag hjälp av något blått piller". Hade du varit ärligt attraherad av henne ändå, trots de extra kilona, så hade du inte behövt pillren för att få upp den (att du däremot sannolikt behövt dem för att hålla den uppe är en helt annan historia). Så vem är du oärlig mot? Henne, dig själv eller mot läkaren?
    Kan man inte vara attraherad men ändå behöva ta piller? Hon attraherar mej fast hon skulle behöva gå ner något kg för att bli lika fin som hon var för nått år sen. Ja du tycker inte jag är oärlig mot någon.
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2019-06-05 12:45:47 följande:
    Och du tillåter det?
    Hon har väl inte ett skit med det att göra. Och det bord eu tala om för henne.
    Ditt ex är dina barns mor.
    Och kan hon inte acceptera det så borde hon skaffa sig en oskuld utan förflutet istället.
    Jag förstår inte att du går med på det här och inte kastar ut henne med huvudet före.
    Det sistnämnda borde du ha gjort för längesen.
    Jo mitt ex är mina barns mor men för den sakens skull behöver jag inte ha kontakt med henne och eftersom jag inte vill ha något bråk med den nya som fortfarande är svartsjuk så kontaktar jag inte exet.
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2019-06-05 12:49:18 följande:
    Då kan ju din nya med andra ord inte vara speciellt snygg då hon verkar ha en avskyvärd insida.
    Jag ser bara en riktig ragata framför mig när du berättar om hur hon beter sig.
    Om jag kunde/vågade skulle jag lägga ut en bild på henne men det får vara.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2019-06-05 12:57:24 följande:
    Jo mitt ex är mina barns mor men för den sakens skull behöver jag inte ha kontakt med henne och eftersom jag inte vill ha något bråk med den nya som fortfarande är svartsjuk så kontaktar jag inte exet.
    Hon är dina barns mor och du kan behöva ha kontakt med henne om något skulle hända med barnen t ex.
    Om din nya är så svartsjuk så behöver hon söka hjälp för det.
    Men genom sig själv känner man väl andra. Hon har ju själv varit otrogen mot dig så hon har väl ingen som helst anledning att försöka hindra dig från att ha kontakt med dina barns mor.
    Din nya beter sig ju som en riktig hagga. och det är inte ett attraktivt drag hos någon.
    Anonym (Vet ej) skrev 2019-06-05 13:01:08 följande:
    Om jag kunde/vågade skulle jag lägga ut en bild på henne men det får vara.
    Det behövs inte. Det du har berättat räcker för att hon ska framstå som riktigt ful.
  • Anonym (Tova)
    Dit beteende har varit det sämsta man kan tänka sig. Du har svikit dina egna barn, din stora kärlek när hon behövde dig som mest och hade en närstående som just dött. Du har inte betalat för dig som du ska. Du har i princip betett dig så grisigt som en människa kan göra.

Om ditt påstående stämmer måste du vara en av de fulaste männen som finns på denna jord.
  • Anonym (nej)

Denna man är uppenbarligen inte den skarpaste kniven i lådan.

Ena sekunden: "Hon tillåter att jag har kontakt med barnen"
    Andra sekunden: "Jag har kontakt med barnen bakom hennes rygg"

Ena sekunden: "Måste ta piller för att få upp den för hon har gått upp ett par kg"
    Andra sekunden: "Hon duger som hon är"

TS, du kan ju inte hålla isär dina lögner ens några minuter på detta forum. Ditt ex och dina barn har nog insett att det är mycket lättare att leva utan dig.

Svar på tråden Barnen eller den nya.