• Anonym (Vet ej)

Barnen eller den nya.

Som rubriken är så står jag i dilemmat av att välja ha kontakt med mina hyfsat stora barn, föräldrar som ej är krya eller den kvinna jag är med och hennes dotter.

Jag gick ifrån min fru för snart 1 år sen och det efter att hon kommit på mej med att jag hade en annan kvinna, barnen och mina föräldrar blev inte heller glada och jag har nu inte sett 2 av barnen på ungefär 2 månader.

Den nya kvinnan har i stort sett talat om för mej att jag inte får ha kontakt med min exfru och där bor 2 barn.

Jag är kär i den nya kvinnan men hon orsakar också bråk och konflikter och tagit kontakt med exfrun och kallat henne fula ord vilket jag inte gillar så nu har jag en del att tänka på.

Nån som känner igen sig och kan ge mej råd?

För även om jag är kär i den nya så är jag rädd för vad hon kan ställa till med om jag väljer barnen, föräldrarna hon är ganska hetsk av sig.

• Svar på tråden Barnen eller den nya.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-10-26 13:35:41 följande:
    Framförallt med barnen, exet och mej själv har dock några saker jag måste ordna med när det gäller den nya också så som anställning m.m. SUCK
    Varför ska du ordna med anställning åt din nya? Du har väl inga skyldigheter gentemot henne.
    Hon är vuxen och kan fixa det själv.
    Hon klarade ju inte ens av jobbet hon hade,skrev du.
    Hon kan väl fortsätta prostituera sig.
    Det verkar ju vara det hon klarar av bäst.
    Mattias och Hannah.
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-10-26 18:47:12 följande:

Varför ska du ordna med anställning åt din nya? Du har väl inga skyldigheter gentemot henne.

Hon är vuxen och kan fixa det själv.

Hon klarade ju inte ens av jobbet hon hade,skrev du.

Hon kan väl fortsätta prostituera sig.

Det verkar ju vara det hon klarar av bäst.

Jag anställde henne för att hon skulle hjälpa mej men det gick inte så bra visst hon är duktig på några områden men inte på det jag behövde hjälp med.
  • Anonym (Peter)
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-10-26 19:30:28 följande:
    Jag anställde henne för att hon skulle hjälpa mej men det gick inte så bra visst hon är duktig på några områden men inte på det jag behövde hjälp med.
    Fast det var inget svar på varför du ska fixa jobb till henne.
    Hon ljög om ännu en sak och klarade inte det hon anställdes att göra -var är ditt ansvar i detta?
    Och hur kommer det sig att du tar 100 ggr mer hänsyn till henne än till dina barn och exet?
    Är du man eller mus?
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-10-26 19:30:28 följande:
    Men det är ändå inte din skyldighet att hjälpa henne att skaffa jobb.
    Hon är en vuxen människa så det får hon väl fixa själv,i så fall.
    Mattias och Hannah.
  • Anonym (Tova)

Du förstår väl att du också var en torsk till "den nya".

• Anonym (Vet ej)
    Anonym (Peter) skrev 2016-10-26 20:12:29 följande:
    Fast det var inget svar på varför du ska fixa jobb till henne.
    Hon ljög om ännu en sak och klarade inte det hon anställdes att göra -var är ditt ansvar i detta?
    Och hur kommer det sig att du tar 100 ggr mer hänsyn till henne än till dina barn och exet?
    Är du man eller mus?
    Jag är en man och jag behövde hjälp i mitt jobb därför anstälde jag henne.
    Ibland säger man att kärleken är blind och jag har varit blind, trodde på ett helt annat liv tillsammans med henne och barnen.
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-10-26 20:54:33 följande:
    Men det är ändå inte din skyldighet att hjälpa henne att skaffa jobb.
    Hon är en vuxen människa så det får hon väl fixa själv,i så fall.
    Sant det.
  • Anonym (Vet ej)
    Anonym (Tova) skrev 2016-10-26 23:27:38 följande:

Du förstår väl att du också var en torsk till "den nya".

Torsk är jag definitivt inte har inte varit och kommer aldrig att bli.
  • Anonym (Vet ej)

Ska göra en kort uppdatering. Jag hann inte sända något mer till exet fick meddelade av henne att hon lider av hjärtsvikt som hon får medicin för och hon skrev att hon älskar mej så mycket och vill att det ska bli oss men det syntes att hon hade skrivit detta onykter och att vara onykter när hon har barnen och är sjuk det är inte ok. Plus att den nya är gravid med mitt barn och hon vägrar ta bort barnet.

Så nu vet ni.

• molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-11-14 21:07:05 följande:

Ska göra en kort uppdatering. Jag hann inte sända något mer till exet fick meddelade av henne att hon lider av hjärtsvikt som hon får medicin för och hon skrev att hon älskar mej så mycket och vill att det ska bli oss men det syntes att hon hade skrivit detta onykter och att vara onykter när hon har barnen och är sjuk det är inte ok. Plus att den nya är gravid med mitt barn och hon vägrar ta bort barnet.

Så nu vet ni.

Du får väl skicka ett svar till ditt ex där du berättar vad du känner.
    Om hon inte brukar dricka så är det kanske så att hon mår dåligt och behöver ditt stöd.
    Har du tänkt på det?

Är du säker på att din nya är gravid?
    Jag menar,det kan ju vara ännu en sak hon hittar på för att du ska ta henne tillbaka.
    Jag hoppas dock att du inte tänker göra det.
    Hon verkar inte vara pålitlig för fem öre.
    Carpe Diem
Svar på tråden Barnen eller den nya.