• Anonym (Vet ej)

Barnen eller den nya.

Som rubriken är så står jag i dilemmat av att välja ha kontakt med mina hyfsat stora barn, föräldrar som ej är krya eller den kvinna jag är med och hennes dotter.

Jag gick ifrån min fru för snart 1 år sen och det efter att hon kommit på mej med att jag hade en annan kvinna, barnen och mina föräldrar blev inte heller glada och jag har nu inte sett 2 av barnen på ungefär 2 månader.

Den nya kvinnan har i stort sett talat om för mej att jag inte får ha kontakt med min exfru och där bor 2 barn.

Jag är kär i den nya kvinnan men hon orsakar också bråk och konflikter och tagit kontakt med exfrun och kallat henne fula ord vilket jag inte gillar så nu har jag en del att tänka på.

Nån som känner igen sig och kan ge mej råd?

För även om jag är kär i den nya så är jag rädd för vad hon kan ställa till med om jag väljer barnen, föräldrarna hon är ganska hetsk av sig.

• Svar på tråden Barnen eller den nya.
  • Anonym (Vet ej)
    LFF skrev 2016-11-16 20:04:38 följande:

Hur ser man ut när man är hjärtsvikt då?

Min morfar har haft hjärtproblem i 30 år. Två operationer har han genomgått. Inte faan syns det på honom att han äter diverse mediciner för att hålla hjärtat igång.

Trodde man såg väldigt trött ut.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-11-16 19:09:22 följande:
    Ärligt vet jag inte om exet är ärlig för om man nu har hjärtsvikt ska man inte dricka alkohol men det är min åsikt plus att jag råkade se henne av en slump för någon månad sen när jag skulle lämna några saker till ett av barnen, hon såg inte sjuk ut då.

Den "nya" kan glömma min plånbok iallafall för den är tom åtminstone på pengar och nej tänker inte låta mej snärjas igen.
    Du vet att hjärtsvikt inte syns utanpå?
    Du kan ju inte påstå att hon inte är sjuk bara för att du inte kan se det.
    Det är bara elakt.
    Hon får säkert mediciner så att hon håller det i schack.
    Jag håller med om att man inte ska dricka alkohol med det tillståndet.
    Men i små mängder gör det inget.
    Inte heller tror jag att det är så farligt om det händer en gång.
    Men hon var kanske ledsen och inte brydde sig så mycket om det för stunden.
    Har du tänkt på det?

Jag tycker hon kan glömma dig överhuvudtaget efter allt hon har gjort.
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-11-16 20:41:29 följande:
    Trodde man såg väldigt trött ut.
    Inte nödvändigtvis.
    Det finns så många bra mediciner idag som kan hålla det i schack,
    Carpe Diem
  • Jenkan88

Känner igen mig i vad du skriver.. Min pappa träffade en ny tjej för ca 10 år sedan, och fram tills nu har mitt liv varit ett helvete. Hon har anmält min mamma, pratar ständigt skit om min mamma i min närvaro och är sjukt elak. Jag kommer aldrig förlåta min pappa för att han valde hennes sida, aldrig någonsin. Tänk noga på ditt val, dina barn kommer finnas där resten av livet, medans kvinnor kommer och går.

• Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-11-16 21:25:10 följande:

Inte nödvändigtvis.

Det finns så många bra mediciner idag som kan hålla det i schack,

Visst det finns det ju men tyckte hon såg väldigt pigg ut men hade inte sett henne på länge och trodde inte jag skulle möta henne den dagen heller tror vi blev ställda bägge två.
  • Anonym (Vet ej)
    Jenkan88 skrev 2016-11-16 21:33:11 följande:

Känner igen mig i vad du skriver.. Min pappa träffade en ny tjej för ca 10 år sedan, och fram tills nu har mitt liv varit ett helvete. Hon har anmält min mamma, pratar ständigt skit om min mamma i min närvaro och är sjukt elak. Jag kommer aldrig förlåta min pappa för att han valde hennes sida, aldrig någonsin. Tänk noga på ditt val, dina barn kommer finnas där resten av livet, medans kvinnor kommer och går.

Ok inte bra att du mått dåligt så länge. Varför nu efter 10 år kan du inte förlåta din pappa för det är väl inte han som anmält utan din pappas nya tjej visst förstår att han gjorde bort sig precis som jag när han valde den nyas sida men när man är nykär fattar man inte och jo man blir en egoist.

Jag älskar fortfarande mina barn men pga händelser har dom fortfarande inte tagit mej tillbaka, har din pappa visat att han älskar dej? Om inte vad skulle han ha gjort för att visa? Jag vill gärna bli vän med mina barn igen.
  • LFF
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-11-17 08:42:50 följande:
    Visst det finns det ju men tyckte hon såg väldigt pigg ut men hade inte sett henne på länge och trodde inte jag skulle möta henne den dagen heller tror vi blev ställda bägge två.
    Nu höll jag på att skriva saker som nog skulle kunna fått mig avstängd. Men kontentan är: Är du så blåst att du tror att alla sjukdomar syns om de blir behandlade med korrekt medicin och dosering?

Ge faan i exfrun, låt henne vara eftersom du är fullständigt empatilös och totalt saknar både förståelse och omtanke (något du så otroligt bevisade med att vara otrogen för att exfrun inte släppte till när hon sörjde förlusten av sina nära och kära) och tror att behandlade sjukdomar syns utanpå.
  • Anonym (Vet ej)
    LFF skrev 2016-11-17 09:01:19 följande:

Nu höll jag på att skriva saker som nog skulle kunna fått mig avstängd. Men kontentan är: Är du så blåst att du tror att alla sjukdomar syns om de blir behandlade med korrekt medicin och dosering?

Ge faan i exfrun, låt henne vara eftersom du är fullständigt empatilös och totalt saknar både förståelse och omtanke (något du så otroligt bevisade med att vara otrogen för att exfrun inte släppte till när hon sörjde förlusten av sina nära och kära) och tror att behandlade sjukdomar syns utanpå.

Tycker att alla ska få andra chanser och visst jag var ett svin som gick bakom hennes rygg men fattar bättre idag. Egentligen slutade jag inte älska henne utan jag tänkte ska resten av livet vara såhär? Därför reggade jag mej på sidor trodde inte jag skulle få napp på någon sida utan det var ett test till att börja med!
  • Anonym (Peter)
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-11-14 21:07:05 följande:

...

att vara onykter när hon har barnen och är sjuk det är inte ok.

...

Jättekul att du plötsligt oroar dig så för barnen när du tidigare ansett dem stora nog för dig att helt skita i.

Fy fan.
  • LFF
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-11-17 09:47:12 följande:
    Tycker att alla ska få andra chanser och visst jag var ett svin som gick bakom hennes rygg men fattar bättre idag. Egentligen slutade jag inte älska henne utan jag tänkte ska resten av livet vara såhär? Därför reggade jag mej på sidor trodde inte jag skulle få napp på någon sida utan det var ett test till att börja med!
    Det spelar ingen jävla roll varför du gjorde det från början! Du gjorde det när din dåvarande fru sörjde! Du gjorde det för att hon inte "ville ställa upp på sex flera gånger i veckan". 

En andra chans hade du kunnat få för ett år sen! Om du hade haft stake att lämna ragatan från början, när hon skickade elakheter till din exfru. Du undrar varför barnen inte vill ha någon kontakt med dig. Det kan jag svara på: För att du hela tiden stått bakom det ragatan gjort och aldrig sagt ifrån till henne! För att du låtit henne bestämma villkoren för att du eventuellt ska få träffa dina barn! För att du offrat allt på ragatan samtidigt som du gett din exfru sparken, de tvingats flytta, etc etc etc.

Så, VAD är det som gör att du tycker att du ska få en andra chans? VAD har du gjort för att visa att du ens är VÄRD en andra chans? Du vill inte tro att exfrun är sjuk eftersom "hon ser ju frisk ut" och "Jag tycker inte om att ta hand om sjuka människor". Du lyfter ju inte ett finger för någon annan här i livet än det som enkom gynnar dig själv och att du får stoppa in kuken i ett hål (då är du hur villig som helst däremot att skuldsätta dig upp över öronen tydligen och tro på alla lögner som kommer". 

Så, VAD har du gjort för att visa att du är värd en andra chans, att du finns där för din exfru och dina barn? Du kan ju inte ens skriva ett sketet jävla brev där du berättar hur du, enligt dig själv, fortfarande har känslor kvar för din exfru och ber om ursäkt över ditt beteende dessa, snart, två år.
Svar på tråden Barnen eller den nya.