• Anonym (Vet ej)

Barnen eller den nya.

Som rubriken är så står jag i dilemmat av att välja ha kontakt med mina hyfsat stora barn, föräldrar som ej är krya eller den kvinna jag är med och hennes dotter.

Jag gick ifrån min fru för snart 1 år sen och det efter att hon kommit på mej med att jag hade en annan kvinna, barnen och mina föräldrar blev inte heller glada och jag har nu inte sett 2 av barnen på ungefär 2 månader.

Den nya kvinnan har i stort sett talat om för mej att jag inte får ha kontakt med min exfru och där bor 2 barn.

Jag är kär i den nya kvinnan men hon orsakar också bråk och konflikter och tagit kontakt med exfrun och kallat henne fula ord vilket jag inte gillar så nu har jag en del att tänka på.

Nån som känner igen sig och kan ge mej råd?

För även om jag är kär i den nya så är jag rädd för vad hon kan ställa till med om jag väljer barnen, föräldrarna hon är ganska hetsk av sig.

• Svar på tråden Barnen eller den nya.
  • Jenkan88
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-11-17 08:51:13 följande:

Ok inte bra att du mått dåligt så länge. Varför nu efter 10 år kan du inte förlåta din pappa för det är väl inte han som anmält utan din pappas nya tjej visst förstår att han gjorde bort sig precis som jag när han valde den nyas sida men när man är nykär fattar man inte och jo man blir en egoist.

Jag älskar fortfarande mina barn men pga händelser har dom fortfarande inte tagit mej tillbaka, har din pappa visat att han älskar dej? Om inte vad skulle han ha gjort för att visa? Jag vill gärna bli vän med mina barn igen.

De har varit tillsammans i stort sett halva mitt liv. Han var ju med på att anmäla min mamma och mig till sos. Han har ju en egen vilja, men han lyssnar alltid på vad hans fru säger till honom att göra. Allt hon säger lyssnar han på. Han har aldrig lyssnat på mig eller min lilla syster. Aldrig någonsin. Sedan hon kom in i bilden så har han blivit en annan människa, han är så sjukt elak. Förstår inte hur man kan vara så elak mot sina egna barn bara för man skaffat en ny. Kanske ska tillägga att hans fru hatar oss (hans barn) och vi tycker inte speciellt bra om henne heller. Du skriver det där om nykär, jo det kan jag förstå.. Men nu 10 år senare så är det precis likadant som alla dessa år, han är så blind. Hon är en riktig häxa och manipulerar honom. Om min pappa älskar mig? Om vi säger så här, jag kan inte minnas senaste gången jag fick en kram av honom, han har aldrig visat någon sorts kärlek till mig. Utan han säger att han älskar mig när han är på fyllan, vill så gärna tro på honom, men efter allt som han och hans fru gjort så är det så himla svårt. Det känns som dom inte gjort annat än att förstöra för mig. När jag inte är i behov av min pappa längre så kommer jag sticka och aldrig mer höra av mig till honom. Jag har så mycket hat mot honom, faktiskt. Man behandlar inte sina barn så som han gjort, och gör. Det jobbigaste har nog varit att han alltid tagit hennes parti, och aldrig lyssnats/sett på oss barn. Jag tror inte han kan säga speciellt mycket för att få mig att förlåta honom för den skada han gjort, hoppas bara hans fru lämnar honom så får han känna hur det känns att stå där ensam. finns säkert goda chanser för dig att "rätta till" det som hänt, men jag vet inte varför dom väljer att inte prata med dig heller..
  • Jenkan88

Ok inte bra att du mått dåligt så länge. Varför nu efter 10 år kan du inte förlåta din pappa för det är väl inte han som anmält utan din pappas nya tjej visst förstår att han gjorde bort sig precis som jag när han valde den nyas sida men när man är nykär fattar man inte och jo man blir en egoist.

Jag älskar fortfarande mina barn men pga händelser har dom fortfarande inte tagit mej tillbaka, har din pappa visat att han älskar dej? Om inte vad skulle han ha gjort för att visa? Jag vill gärna bli vän med mina barn igen.

Nu såg jag varför dina barn inte vill prata med dig, och det kan vara förståendligt. Men jag tycker din nya tjej är konstig. Vem är hon som ska säga till dig att du inte får träffa din ex fru? Ni har trots allt barn tillsammans!

Min mamma och min pappas nya fru bråkade ständigt och smuts kastade varandra. Och gör det än idag. Jag tror nog dina barn måste vara väldigt sårade över ditt val, och jag kan förstå dom.. Men samtidigt så tror jag dom kommer "förlåta" dig. Min mamma lämnade min pappa för en annan kille, och tog med oss som små. Idag kan jag fortfarande sitta och tänka på vilken idiot hon var, och hur bra vi hade haft det om hon inte stack ifrån min pappa.

Frågan du får ställa dig själv är vem som är viktigast, jag skulle säga dina barn, tjejer finns överallt men dina barn kommer förhoppningsvis stå vid din sida genom livet, vore tråkigt att förlora dom..
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-11-17 08:42:50 följande:
    Visst det finns det ju men tyckte hon såg väldigt pigg ut men hade inte sett henne på länge och trodde inte jag skulle möta henne den dagen heller tror vi blev ställda bägge två.
    Jo,men man behöver ju inte se dödssjuk ut bara för att man har hjärtsvikt.
    Som sagt,det finns bra mediciner.
    Du borde kanske läsa på litegrann så att du kan lära dig hur det fungerar.
    Då kanske du kan hjälpa henne bättre.
    Carpe Diem
  • molly50

Även om det inte är pappan som har anmält och snackat skit och betett sig illa så har han ju medverkat till det i och med att han har valt sida.
    En normal pappa hade sagt ifrån och tagit sina barns och deras mammas parti i det läget.
    Har man barn så kan man inte vara egoistisk.
    Carpe Diem
  • Nomanisanisland
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-22 08:15:14 följande:

Som rubriken är så står jag i dilemmat av att välja ha kontakt med mina hyfsat stora barn, föräldrar som ej är krya eller den kvinna jag är med och hennes dotter.

Jag gick ifrån min fru för snart 1 år sen och det efter att hon kommit på mej med att jag hade en annan kvinna, barnen och mina föräldrar blev inte heller glada och jag har nu inte sett 2 av barnen på ungefär 2 månader.

Den nya kvinnan har i stort sett talat om för mej att jag inte får ha kontakt med min exfru och där bor 2 barn.

Jag är kär i den nya kvinnan men hon orsakar också bråk och konflikter och tagit kontakt med exfrun och kallat henne fula ord vilket jag inte gillar så nu har jag en del att tänka på.

Nån som känner igen sig och kan ge mej råd?

För även om jag är kär i den nya så är jag rädd för vad hon kan ställa till med om jag väljer barnen, föräldrarna hon är ganska hetsk av sig.

Det är ju ganska enkelt det tillkommer inte din nya kvinna att avgöra din kontakt med dina tidigare barn.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-11-17 09:47:12 följande:
    Tycker att alla ska få andra chanser och visst jag var ett svin som gick bakom hennes rygg men fattar bättre idag. Egentligen slutade jag inte älska henne utan jag tänkte ska resten av livet vara såhär? Därför reggade jag mej på sidor trodde inte jag skulle få napp på någon sida utan det var ett test till att börja med!
    I det läget är det bättre att försöka kommunicera och prata om saken och kanske komma fram till en lösning.
    Att försöka lösa sina problem med otrohet brukar sällan eller aldrig sluta på ett bra sätt.
    Men i den situationen du befann dig i med ditt ex så borde du ha visat betydligt större empati och förståelse än vad du gjorde.
    Hon hade verkligen behövt ditt stöd där och då.
    Inte att du stack iväg med en annan kvinna som dessutom visade sig vara en stor idiot som också behandlade henne illa.
    Carpe Diem
  • LFF
    Jenkan88 skrev 2016-11-17 10:46:34 följande:
    Frågan du får ställa dig själv är vem som är viktigast, jag skulle säga dina barn, tjejer finns överallt men dina barn kommer förhoppningsvis stå vid din sida genom livet, vore tråkigt att förlora dom..
    Det viktigaste för TS är att ha ett varmt hål att stoppa polaren  mellan benen i. Det var därför han lämnade exfrun, det var därför han gav sig i lag med den galna kvinnan han nu har lämnat, efter många om och men, det är därför han är djupt skuldsatt. Allt för ett varmt hål att stoppa kompisen i. Det är viktigare med snygg yta än snygg insida, det är viktigare med sex än något annat, det är helt ok att inte träffa sina barn för de är "så stora att de inte behöver sånt längre". 

Så även om det "bara" gått två år sedan han lämnade exfrun och barnen så har han, under dessa två år, inte lyft ett finger för att visa att han är värd en andra chans.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-11-17 09:47:12 följande:
    Tycker att alla ska få andra chanser och visst jag var ett svin som gick bakom hennes rygg men fattar bättre idag. Egentligen slutade jag inte älska henne utan jag tänkte ska resten av livet vara såhär? Därför reggade jag mej på sidor trodde inte jag skulle få napp på någon sida utan det var ett test till att börja med!
    Jag ska tillägga att om du vill ha en andra chans så bör du visa ditt ex att du är beredd att stå vid hennes sida i alla väder och vind.
    Ska man leva tillsammans med någon annan så måste man vara beredd att finnas där även i jobbiga stunder.
    Om du inte är beredd att visa ditt ex att du älskar henne och vill stå vid hennes sida i vått och torrt så bör du kanske fundera på om du verkligen ska ha ett förhållande med någon överhuvudtaget.
    Man kan inte vara egoistisk när man lever i ett förhållande heller.
    Man har inte längre bara sig själv att tänka på då.
    Carpe Diem
  • Sofia
    Det handlar inte bara om barnen här. De är tillräkligt stora för att acceptera att det finns en ny. Men däremot ska man inte välja, och du kan absolut inte tollerera att din nya tvingar dig till att inte ha kontakt. Det är kanske det som dina barn vänder sig emot. Det är viktigt att du visar att du inte har valt henne istället för dem. Ge dem tid, gör saker med dem. Visa att du finns där. Var tydlig mot din nya och att dina barn får veta att du har tagit ställning, ställning är inte samma som att välja bort. 
    Du måste kunna få gå vidare med en ny. Men jobba på relationen med dina barn. Och kan hon inte acceptera det så är det kanske så att hon inte är den rätta. För då visar hon sidor som du ändå inte vill ha hos en framtida partner.
  • molly50
    Sofia skrev 2016-11-17 21:20:06 följande:
    Det handlar inte bara om barnen här. De är tillräkligt stora för att acceptera att det finns en ny. Men däremot ska man inte välja, och du kan absolut inte tollerera att din nya tvingar dig till att inte ha kontakt. Det är kanske det som dina barn vänder sig emot. Det är viktigt att du visar att du inte har valt henne istället för dem. Ge dem tid, gör saker med dem. Visa att du finns där. Var tydlig mot din nya och att dina barn får veta att du har tagit ställning, ställning är inte samma som att välja bort. 
    Du måste kunna få gå vidare med en ny. Men jobba på relationen med dina barn. Och kan hon inte acceptera det så är det kanske så att hon inte är den rätta. För då visar hon sidor som du ändå inte vill ha hos en framtida partner.
    Han har redan lämnat sin nya.
    Men fortfarande inte haft så mycket kontakt med sina barn.
    Carpe Diem
Svar på tråden Barnen eller den nya.