• Anonym (Vet ej)

Barnen eller den nya.

Som rubriken är så står jag i dilemmat av att välja ha kontakt med mina hyfsat stora barn, föräldrar som ej är krya eller den kvinna jag är med och hennes dotter.

Jag gick ifrån min fru för snart 1 år sen och det efter att hon kommit på mej med att jag hade en annan kvinna, barnen och mina föräldrar blev inte heller glada och jag har nu inte sett 2 av barnen på ungefär 2 månader.

Den nya kvinnan har i stort sett talat om för mej att jag inte får ha kontakt med min exfru och där bor 2 barn.

Jag är kär i den nya kvinnan men hon orsakar också bråk och konflikter och tagit kontakt med exfrun och kallat henne fula ord vilket jag inte gillar så nu har jag en del att tänka på.

Nån som känner igen sig och kan ge mej råd?

För även om jag är kär i den nya så är jag rädd för vad hon kan ställa till med om jag väljer barnen, föräldrarna hon är ganska hetsk av sig.

• Svar på tråden Barnen eller den nya.
  • Anonym (Vet ej)
    Anonym (Mads) skrev 2018-03-25 17:40:27 följande:

Du fattar inte? Du var otrogen mot din fru när hon gick igenom djup sorg för hon "bara" ställde upp på sex 1 gång/vecka. Du lämnade din fru OCH dina barn, minskade kontakten rejält med dina barn för din nyas skull. Du avskedade ditt ex utan legitim anledning. Du skrek sjuka och elaka saker åt ditt ex som dina barn dessutom hörde. INGEN skulle ta din sida, bevisligen eftersom inte ens dina egna föräldrar gör det. Förutom hur rätt det faktiskt är att ta dit ex sida så vill de väl också ha kontakt med sina barnbarn. Du har knappt kontakt med barnen och de verkar inte vilja ha med dig att göra. Så för dina föräldrar blir det då viktigt att ha kontakt med deras mamma.

Min äldre syster (som är näst äldst och några år äldre) sa upp kontakten för några år sedan. Vår pappa har inte ens träffat två av hennes tre barn. Min äldsta syster har inte pratat med honom på ett par år nu och jag själv har inte heller haft någon kontakt med honom på väldigt länge. Såvida han själv inte gör en radikal förändring och kämpar enormt för vår förlåtelse, respekt och kärlek så kommer han inte ha en plats i mitt liv. Jag förlovade mig nyligen, det vet han inte om förmodligen. Han kommer inte bjudas på bröllpet.

Har han varit så hemsk? Och tycker du jag är som honom?
  • Anonym (Mads)
    Anonym (Vet ej) skrev 2018-03-25 20:06:45 följande:

Det var min nya som skrek saker till barnen i telefon inte jag.

Det är inte vad du skrivit förut. Svårt att hålla reda på allt?
    Anonym (Vet ej) skrev 2018-03-25 20:16:33 följande:

Har han varit så hemsk? Och tycker du jag är som honom?

Du är mycket värre än vad min pappa var.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2018-03-25 20:11:57 följande:
    Exet anmälde men vi Ja alltså den nya och jag var i kontakt med polisen så fallet blev nerlagt och exet hade inte råd med advokat (hon skrev det i ett sms) vet i efterhand att det var fel av mej att kontakta polisen för hon skulle ha fått sina saker men allt detta skedde i raseri efter orosanmälan som kom till den nya
    Jo,men det fanns väl en anledning till orosanmälan. Hon försökte väl hindra umgänget med sitt barns pappa,om jag inte minns fel.
    Det kan man bli av ,ed vårdnaden för.
    Och jag förstår att exet blev arg när din nya sålde hennes saker och du tillät det.
    Det hade jag också blivit.
    Anonym (Vet ej) skrev 2018-03-25 20:12:55 följande:
    Det stämmer dvs att jag inte vill vara själv
    Och det är en ursäkt för att inte ha kontakt med dina barn,menar du?
    Vill du verkligen hellre vara tillsammans med en riktig ragata,som behandlar dig illa, än att ha kontakt med dina barn?
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2018-03-25 20:05:26 följande:
    Klart att jag älskar mina barn men det är skillnad mellan barn och en kvinna och otrogen jo det var jag men varför det skrev jag om för längesedan.
    Och den ursäkten du hade för att vara otrogen var definitivt inte ok.
    Ditt ex hade sorg efter att ha förlorat flera anhöriga på kort tid och du valde då att vara otrogen för att hon inte gav dig sex mer än 1 gång/veckan.
    Hör du inte själv hur det låter?
    Dessutom lät du din nya skrika elaka saker till dina barn i telefon.
    Det finns inga ord för hur hemskt det är.
    Carpe Diem
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2018-03-25 21:38:54 följande:

Och den ursäkten du hade för att vara otrogen var definitivt inte ok.

Ditt ex hade sorg efter att ha förlorat flera anhöriga på kort tid och du valde då att vara otrogen för att hon inte gav dig sex mer än 1 gång/veckan.

Hör du inte själv hur det låter?

Dessutom lät du din nya skrika elaka saker till dina barn i telefon.

Det finns inga ord för hur hemskt det är.

Jo då det låter inget vidare. Har gjort lite tester på en psykologisida och det blev ganska höga poäng för psykopat, narcissist och även för svartsjuka det sistnämnda är jag inte ett dugg förvånad över jag kollade även en video på vad man ska göra när man lever med en psykopat och det är att lämna pga att psykopaten inte kommer ändra sig och dom sa också att i ett sånt förhållande blir man psykiskt kidnappad och även omprogramerad det kanske är det jag är dvs kidnappad m.m
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2018-03-27 17:48:29 följande:
    Jo då det låter inget vidare. Har gjort lite tester på en psykologisida och det blev ganska höga poäng för psykopat, narcissist och även för svartsjuka det sistnämnda är jag inte ett dugg förvånad över jag kollade även en video på vad man ska göra när man lever med en psykopat och det är att lämna pga att psykopaten inte kommer ändra sig och dom sa också att i ett sånt förhållande blir man psykiskt kidnappad och även omprogramerad det kanske är det jag är dvs kidnappad m.m
    Ja,om du stannar kvar hos henne så lär du åtminstone bli det.
    Hon kontrollerar ju dig redan nu.
    Hon kommer att hjärntvätta dig till att stanna hos henne och tvinga dig att säga upp kontakten med alla du har omkring dig.
    Vill du verkligen ha det så?
    Att du aldrig mer ska få chansen att försöka etablera en kontakt med dina barn t ex?
    Om inte så lämna henne på en gång! 
    Och låt dig inte falla till föga för hennes krokodiltårar igen.
    Carpe Diem
  • Bjoer

Men jag fattar inte? Bara på första inlägget förstår man att din nya tjej är en bitch som du borde ta avstånd från så fort som möjligt. Vem i sitt rätta sinne förbjuder en att umgås med sina barn?! Sen kommer det fram senare att hon sålt dina och din exfrus saker utan tillåtelse?! Wtf? Jag menar, inse fakta! Hon är inte bra för någon, ställer helt orimliga krav och är destruktiv. Separera från henne så fort du kan så kanske du kan ha en chans att återfå kontakten med dina barn igen. Det nya förhållandet kommer aldrig leda till nått bra.

• LFF
    Bjoer skrev 2018-03-28 10:21:26 följande:

Men jag fattar inte? Bara på första inlägget förstår man att din nya tjej är en bitch som du borde ta avstånd från så fort som möjligt. Vem i sitt rätta sinne förbjuder en att umgås med sina barn?! Sen kommer det fram senare att hon sålt dina och din exfrus saker utan tillåtelse?! Wtf? Jag menar, inse fakta! Hon är inte bra för någon, ställer helt orimliga krav och är destruktiv. Separera från henne så fort du kan så kanske du kan ha en chans att återfå kontakten med dina barn igen. Det nya förhållandet kommer aldrig leda till nått bra.

Det har alla i tråden sagt i två års tid nu. TS tänker fortfarande med kuken.
  • Anonym (Peter)

Kom att tänka på din dysfunktionella situation såhär i jultider när det skaver för många.
    Hur har det gått för dig TS?

• Ignoramus

HAHA!

Anonym (Peter) skrev 2018-12-16 20:32:34 följande:

Kom att tänka på din dysfunktionella situation såhär i jultider när det skaver för många.

Hur har det gått för dig TS?

Svar på tråden Barnen eller den nya.